AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 Jeg ble diagnosert med Borderline for 11 år siden, og har egentlig blitt mye bedre. Har vært i behandling, fått barn, hus, giftet meg, fått jobb osv siden diagnosen ble satt. Men en ting jeg har bite meg merke i.. er at jeg blir nærmest "manisk" når det er noe jeg virkelig vil ha. F.eks, så fikk jeg en god del penger i studielån for noen år siden. Da MÅTTE jeg ha en laptop med touch skjerm til 14tusen. Kjørte rett ned på elkjøp en halvtime før det stengte og kjøpte den. Jeg brukte den pcen i stedet for den stasjonære i flere mnd men så dabbet interessen litt av. Blir brukt på jobb, men ikke til gaming som jeg gjorde i starten. Så fikk jeg helt akutt plantedilla. Kjøpte plantekasser, jord, blomster, grønt, potter og alt som hører med. Syns det var kjempegøy i noen uker også dabbet det også av. Nå fant jeg plutselig ut at jeg skulle ha meg ny mobil siden swappen gikk ut for noen mnd siden. Reiste bort på nærmeste telenorbutikk som hadde den nyeste mobilen til samsung på 1TB. Jeg blir helt sånn rar når jeg først får en sånn tanke i huet. Jeg bare MÅ ha det nå. Å hvis ikke jeg skaffer meg hva enn jeg har lyst på der og da så blir jeg utrolig depressiv eller har det i hodet hele natta og dagen etter. Å tankene stopper liksom ikke. Jeg får følelsen av anger rett etter jeg har kjøpt en ting, men da er ting "forseint". Kan ikke akkurat gi tilbake en pc, eller en mobil med nytt abonnent. Anonymkode: b618a...515
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Nei, det er ikke mani. Hyperfokus derimot. Anonymkode: 8407b...12d 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 Det er ikke mani, men det er en impulsivitet og dårlig økonomisk styring som er symptomer av borderline. Jeg har borderline selv, og kjenner meg igjen❤️ Anonymkode: 01de4...158 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Skrevet 3. juni 2024 Høres mer ut som kombinasjon med adhd. Anonymkode: e4197...cb4 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Høres mer ut som kombinasjon med adhd. Anonymkode: e4197...cb4 Borderline og ADHD har ekstremt stort overlapp i symtomer, så det er ikke nødvendigvis ADHD. Anonymkode: 01de4...158 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Skrevet 3. juni 2024 Diagnose eller ei, du har i hvert fall NULL impulskontroll og total mangel på økonomisk styring. Anonymkode: 9a0df...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Skrevet 3. juni 2024 Når dette skjer skal du gi deg noen dager tidsfrist der du tenker over om du virkelig må ha dette/vil gjøre dette. Klarer du å la det gå en uke kan det være at ønsket forsvinner. Fokuser på andre ting. Veit det er hardt, men prøv. Det sparer deg mange tusen. Anonymkode: 01da9...a66 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Diagnose eller ei, du har i hvert fall NULL impulskontroll og total mangel på økonomisk styring. Anonymkode: 9a0df...0e3 Det er jeg fullt klar over Ts Anonymkode: b618a...515
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #9 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke mani, men det er en impulsivitet og dårlig økonomisk styring som er symptomer av borderline. Jeg har borderline selv, og kjenner meg igjen❤️ Anonymkode: 01de4...158 Dette. Impulsivitet er en del av borderline. Anonymkode: db63b...cca 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #10 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble diagnosert med Borderline for 11 år siden, og har egentlig blitt mye bedre. Har vært i behandling, fått barn, hus, giftet meg, fått jobb osv siden diagnosen ble satt. Men en ting jeg har bite meg merke i.. er at jeg blir nærmest "manisk" når det er noe jeg virkelig vil ha. F.eks, så fikk jeg en god del penger i studielån for noen år siden. Da MÅTTE jeg ha en laptop med touch skjerm til 14tusen. Kjørte rett ned på elkjøp en halvtime før det stengte og kjøpte den. Jeg brukte den pcen i stedet for den stasjonære i flere mnd men så dabbet interessen litt av. Blir brukt på jobb, men ikke til gaming som jeg gjorde i starten. Så fikk jeg helt akutt plantedilla. Kjøpte plantekasser, jord, blomster, grønt, potter og alt som hører med. Syns det var kjempegøy i noen uker også dabbet det også av. Nå fant jeg plutselig ut at jeg skulle ha meg ny mobil siden swappen gikk ut for noen mnd siden. Reiste bort på nærmeste telenorbutikk som hadde den nyeste mobilen til samsung på 1TB. Jeg blir helt sånn rar når jeg først får en sånn tanke i huet. Jeg bare MÅ ha det nå. Å hvis ikke jeg skaffer meg hva enn jeg har lyst på der og da så blir jeg utrolig depressiv eller har det i hodet hele natta og dagen etter. Å tankene stopper liksom ikke. Jeg får følelsen av anger rett etter jeg har kjøpt en ting, men da er ting "forseint". Kan ikke akkurat gi tilbake en pc, eller en mobil med nytt abonnent. Anonymkode: b618a...515 nei du har manglende impulskontroll. Anonymkode: 6b712...0b4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #11 Skrevet 3. juni 2024 Dette er typiske symptomer på emosjonelt ustabil PF (borderline), men ikke mani. Anonymkode: 76094...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #12 Skrevet 3. juni 2024 Jeg kan bli manisk og da mister jeg all kontroll på alle impulser. Jeg vet ikke selv at jeg er manisk, det er kanskje det mest typiske for min del. Det du gjør kan godt være bipolart, eller borderline. Jeg har dog bipolar.. mister hodet og vettet når jeg er høyt oppe - alle ideer er gode ideer. Anonymkode: 53cbf...5e6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #13 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg kan bli manisk og da mister jeg all kontroll på alle impulser. Jeg vet ikke selv at jeg er manisk, det er kanskje det mest typiske for min del. Det du gjør kan godt være bipolart, eller borderline. Jeg har dog bipolar.. mister hodet og vettet når jeg er høyt oppe - alle ideer er gode ideer. Anonymkode: 53cbf...5e6 TS beskriver at hun ofte kan angre kort tid etter kjøpet, det er vel ikke typisk ved mani, heller etter manien har lagt seg. Eller kjenner du deg igjen i det? Anonymkode: 01de4...158
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #14 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): TS beskriver at hun ofte kan angre kort tid etter kjøpet, det er vel ikke typisk ved mani, heller etter manien har lagt seg. Eller kjenner du deg igjen i det? Anonymkode: 01de4...158 Nei, det er veldig sant. Jeg kan vel angre, men ikke kort tid etterpå. Først når jeg ser konsekvensene, etter nedturen har kommet ja. Anonymkode: 53cbf...5e6 1
Purple_Pixiedust Skrevet 4. juni 2024 #15 Skrevet 4. juni 2024 Mani er mye mer enn å bare handle på impuls.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå