Gå til innhold

Kan det fungere å legge inn støtet på nytt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når en begynnende relasjon renner ut i sanden, er det alltid et tegn på manglende interesse? Eller kan det fungere å legge inn støtet på nytt? 

Jeg møtte en fyr via datingapp for flere måneder siden, som jeg gjerne kunne tenke meg å bli bedre kjent med. Tenker fortsatt en del på han. Kort fortalt; vi møttes i en hektisk periode for begge to, og begge er litt beskjedne og tilbaketrukket. Ingen av oss er kjempegod på meldingskontakt, det ble litt vanskelig å møtes og ting rant dermed ut i sanden. 

Har du prøvd å ta kontakt igjen i lignende tilfeller? Eller har du eventuelt blitt kontaktet, blitt glad og hatt lyst til å utforske relasjonen videre? 

Anonymkode: 2d9d3...6d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det verste som kan skje? 

Anonymkode: 16ae6...56f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om en kar er intr i deg så skjer ikke det der. 

Anonymkode: 64434...ed1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke interessert. Gå videre.

Anonymkode: 4d42f...e48

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan rant det ut i sanden? Pga deg eller han? 

Hva er det verste som kan skje? Livet er kort... 

Anonymkode: bd0bf...cce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan rant det ut i sanden? Pga deg eller han? 

Hva er det verste som kan skje? Livet er kort... 

Vi var vel skyldige begge to, vil jeg si. Ingen av oss er glad i å snakke i telefonen eller tekste hele dagen om alt og ingenting, men vi hadde et par lange og fine dater og begge ga uttrykk for at det måtte gjentas. Jeg behøver ikke digital kontakt hver dag, men vil heller møtes og bruke tid sammen. Tror han er samme typen.

Jeg følte jeg sto for mesteparten av initiativet, så jeg ga litt opp og trekte meg tilbake. Han kom på banen igjen, men det døde til slutt ut. Så jeg har vel på sett og vis drevet et slags spill, mens han på det jevne har vært dårlig på initiativ. Skal sies at jeg alltid fikk utfyllende og fine svar på meldingene mine - ikke typisk korte, uengasjerende svar som lett tolkes som manglende interesse. Da hadde jeg tatt hintet for lengst. 

Og hva er det verste som kan skje... nei, si det. Det er vel den irrasjonell frykten for avvisning (når jeg kanskje burde tatt et hint) som hemmer meg i å gjøre det jeg vil. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

ei, si det. Det er vel den irrasjonell frykten for avvisning (når jeg kanskje burde tatt et hint)

Du får i så fall ikke bare avvisning. Du får closure. 

Det er utrolig viktig at man forstår at avvisning ikke er en for for de-valuering av deg men kun er uttrykk for at dere ikke ser etter hverandre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Legg bort "spill", avventning og frykt for avvisning, og bare kjør på! Du har ingenting å tape, og det virker som det er verdt å sette inn et siste støt for å sjekke om ting er liv laga for dere eller ikke. 

Gå for det. Og vær deg selv! Lykke til :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg chattet med en fyr i flere uker, før han mistet interessen og sendte en fin melding om at han ikke lenger så noen grunn til å møtes for en date, det hadde rett og slett tatt for lang tid fra første kontakt på appen, til vi fikk til en ordentlig date. Vi gikk i 4 måneder uten noe som helst kontakt, før han sendte melding, og nå har vi vært samboere i to år, og kjærester i 3,5 år 😉

Anonymkode: 93b9e...b37

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Men var det egentlig et spill fra din side eller fornuften som snakket? 

Noe  ganger syns jeg folk kaller det for spill når det egentlig bare er normale forhåndsregler for å finne ut om det er en genuin kontakt du har med noen. Å da er det å se an om de også tar initiativ viktig. 

Mest de som vil du ikke skal finne ut at de er en dårlig deal som roper høyt om spill.

Anonymkode: 52e3a...c0f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Når en begynnende relasjon renner ut i sanden, er det alltid et tegn på manglende interesse? Eller kan det fungere å legge inn støtet på nytt? 

Jeg møtte en fyr via datingapp for flere måneder siden, som jeg gjerne kunne tenke meg å bli bedre kjent med. Tenker fortsatt en del på han. Kort fortalt; vi møttes i en hektisk periode for begge to, og begge er litt beskjedne og tilbaketrukket. Ingen av oss er kjempegod på meldingskontakt, det ble litt vanskelig å møtes og ting rant dermed ut i sanden. 

Har du prøvd å ta kontakt igjen i lignende tilfeller? Eller har du eventuelt blitt kontaktet, blitt glad og hatt lyst til å utforske relasjonen videre? 

Tipset mitt er å lese denne 5 ganger daglig, for det hjelper med positiv tenking❣️ da blir alt så mye enklere:

EmnVgH6XEAE-DQx.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg chattet med en fyr i flere uker, før han mistet interessen og sendte en fin melding om at han ikke lenger så noen grunn til å møtes for en date, det hadde rett og slett tatt for lang tid fra første kontakt på appen, til vi fikk til en ordentlig date. Vi gikk i 4 måneder uten noe som helst kontakt, før han sendte melding, og nå har vi vært samboere i to år, og kjærester i 3,5 år 😉

Takk for at du deler! Det er jo vanskelig å holde på interessen når man ikke får til å møtes, så det kan jo være håp for min del også. Hva skrev han når han tok kontakt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men var det egentlig et spill fra din side eller fornuften som snakket? 

Noe  ganger syns jeg folk kaller det for spill når det egentlig bare er normale forhåndsregler for å finne ut om det er en genuin kontakt du har med noen. Å da er det å se an om de også tar initiativ viktig. 

Mest de som vil du ikke skal finne ut at de er en dårlig deal som roper høyt om spill.

Anonymkode: 52e3a...c0f

Nei, det var jo ikke et direkte spill fra min side. Det var i alle fall ikke noe jeg gjorde bare for å fremprovosere en reaksjon fra han. Jeg var jo villig til å la han gå om jeg aldri hørte noe mer, men dessverre bor han rentefritt i hodet mitt. 

Jeg hadde helt klart foretrukket en tydelig avvisning, for det er nok denne "hva hvis'-tanken som gjør at jeg fortsatt holder fast og som gjør det vanskelig å gå videre. 

Vet selv at jeg kan være tilbaketrukket og redd for å ta initiativ selv om jeg er kjempeinteressert (ref. denne tråden 😅) så derfor er jeg kanskje litt for godtroende og tålmodig når det kommer til andres initiativløshet. 

• Hjerte 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (9 timer siden):

Tipset mitt er å lese denne 5 ganger daglig, for det hjelper med positiv tenking❣️ da blir alt så mye enklere:

EmnVgH6XEAE-DQx.jpeg

Du har tydeligvis en løsning på alt du 😉

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi var vel skyldige begge to, vil jeg si. Ingen av oss er glad i å snakke i telefonen eller tekste hele dagen om alt og ingenting, men vi hadde et par lange og fine dater og begge ga uttrykk for at det måtte gjentas. Jeg behøver ikke digital kontakt hver dag, men vil heller møtes og bruke tid sammen. Tror han er samme typen.

Jeg følte jeg sto for mesteparten av initiativet, så jeg ga litt opp og trekte meg tilbake. Han kom på banen igjen, men det døde til slutt ut. Så jeg har vel på sett og vis drevet et slags spill, mens han på det jevne har vært dårlig på initiativ. Skal sies at jeg alltid fikk utfyllende og fine svar på meldingene mine - ikke typisk korte, uengasjerende svar som lett tolkes som manglende interesse. Da hadde jeg tatt hintet for lengst. 

Og hva er det verste som kan skje... nei, si det. Det er vel den irrasjonell frykten for avvisning (når jeg kanskje burde tatt et hint) som hemmer meg i å gjøre det jeg vil. 

Jeg har ikke lest resten av tråden, så kan hende jeg repeterer flere her nå, men jeg ser ingenting i vei for å legge inn et nytt støt. Med det sagt! Om han svarer positivt, så ta en prat med han, fortell hva du trenger og ikke, spør hva han trenger og ikke. Vær åpen på hvorfor det dabbet av sist, men at du vil prøve på nytt på han er med og dere begge er i en situasjon hvor dere kan by på mer av dere selv til hverandre. 

Og når det gjelder avvisning, ja det er kjedelig. Men da vet du i hvert fall hvor landet ligger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for at du deler! Det er jo vanskelig å holde på interessen når man ikke får til å møtes, så det kan jo være håp for min del også. Hva skrev han når han tok kontakt? 

Han skrev: «Hei ***** jeg våknet i dag etter jeg drømte om deg, og lurte på hvordan det går med deg?» enkelt og rett på sak 😄 da vi gjenopptok kontakten så avtalte vi en date 4 dager senere, så da ble det ingen mer tvil. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har holdt såpass mye tilbake at du ihvertfall ikke vil oppleves innpåsliten om du forsøker å ta opp tråden igjen nå. Jeg tipper han bare er nokså lik deg her. Redd for å være innpåsliten og litt reservert i væremåte. Kanskje han tenker helt likt som deg. At han er usikker på hvor interessert du er i ham. Nå har det gått så lang tid at du godt kan være litt mer på banen og tydeligere på at du vil bli bedre kjent med ham. At han sier han driver å drømmer om deg om natten er også en fin forsiktig måte å si han er interessert i å bli bedre kjent med deg også. Kanskje dere begge er litt introverte og setter pris på tid for dere selv oppi en ellers hektisk hverdag. Da høres dere jo egentlig ut som en god match🙂

Anonymkode: e6858...282

Skrevet
Irak skrev (12 timer siden):

Du har tydeligvis en løsning på alt du 😉

Hehe.. jo da.. alt kan løses med kommunikasjon, men utfallet blir enten ja eller nei.. Så dating er en liten risikosport, for alt er avhengig i hva vi sier, hva vi gjør og hvordan vi ser ut. Vi ser etter om det finnes samarbeidsvilje og om vi prater godt sammen.

Jeg synes ikke noe om 100% match, for det er bedre med 75% og at vi utfyller hverandre de resterende 25%. Da kan jeg gjøre ting i samlivet som du misliker, men som jeg elsker å gjøre.. og motsatt. Blir vel litt krasj hvis begge misliker å klippe plen, lage mat og vaske hus?

Og for å nevne sexlivet som også er viktig del av samlivet.. Her trengs det også samarbeidsvilje og kommunikasjon, for det løser alle konflikter. For som regel ved brudd, er det sexlivet som er den største årsaken.

Jeg synes TS skulle legge inn støtet på nytt.. De to har allerede en god match, for begge er like på å være litt beskjedne og tilbaketrukket. Introverte har ofte omsorgshjerter, så de er flink på å gi kjærlighet.. det gir også en høy bonus under teppenet❤️🥰

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det HELT likt med en fyr.. Bare at jeg har i ettertid mistenkt at han hadde for mange damer å holde varm og det ble for mye for han. Han har kommet på banen igjen etter at jeg trakk meg litt unna. 
Kanskje samme fyren 

Anonymkode: d5be7...8fd

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Jeg tar opp igjen denne tråden, siden jeg fortsatt ikke har turt å ta kontakt igjen, men stadig tenker på det. 

Er det flere solskinnshistorier der det har lønt seg å ta kontakt igjen, som kan hjelpe meg å få ut fingeren? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...