AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Del Skrevet 3. juni 2024 Har en femåring som er for stor for sykkelsete og for liten for å sykle selv. Kan han sitte på bagasjebrettet? Det er lett å holde seg fast, jeg har sykkelvesker der så ingen fare for å få beina inn i hjulet, og han må selvfølgelig ha sykkelhjelm, og sykkelens vektbegrensning er ivaretatt. Men er det innafor? Har liksom aldri sett noen barn transport på den måten. Anonymkode: 5a994...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 3. juni 2024 #2 Del Skrevet 3. juni 2024 (endret) Jeg mener det ikke er lov med "to på en sykkel". Jeg/vi ble stoppet av politiet en gang og jeg måtte gå av bagasjen. Hvis du googler "to på en sykkel" finner du masse lover og regler. Endret 3. juni 2024 av Stor pike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Del Skrevet 3. juni 2024 Sykkelvogn? Sånn ekstra sykkel med ett hjul som kan festes på voksensykkel? Anonymkode: 68232...d26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sykkelvogn? Sånn ekstra sykkel med ett hjul som kan festes på voksensykkel? Anonymkode: 68232...d26 Ikke økonomi eller plass til det nå nei. Anonymkode: 5a994...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Del Skrevet 3. juni 2024 Stor pike skrev (9 minutter siden): Jeg mener det ikke er lov med "to på en sykkel". Jeg/vi ble stoppet av politiet en gang og jeg måtte gå av bagasjen. Hvis du googler "to på en sykkel" finner du masse lover og regler. "Det er tillatt med passasjerer på sykkelen, men det er begrensninger både når det gjelder alder og antall: Du kan transportere inntil to barn under seks år, eller ett barn under 10 år, på en sykkel. Benytter du i tillegg en tilhenger, kan du bare transportere ett barn under 10 år på selve sykkelen." Det er det som kommer opp når jeg googler, så da er det kanskje lov da? Anonymkode: 5a994...a45 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Del Skrevet 3. juni 2024 Om han kan sitte på et sånt Ja, om han holder seg fast godt nok så. Gjorde det da jeg var 3+ så litt rart om man ikke skulle klare det nå. Anonymkode: 4b42d...94b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Del Skrevet 3. juni 2024 https://www.sykkelpikene.no/pivial/110885/pivial-junior-sete?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0_WyBhDMARIsAL1Vz8uim9CI7Qud3Tsl-72dscnmKNJWSgsltWZnTOeosGDxuIhJSbvNX5UaAq5SEALw_wcB Hva med noe sånn? Anonymkode: 3914b...bb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Del Skrevet 3. juni 2024 Det gjør vi hver dag, så det tipper jeg går fint😊 Anonymkode: 5864f...488 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #9 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om han kan sitte på et sånt Ja, om han holder seg fast godt nok så. Gjorde det da jeg var 3+ så litt rart om man ikke skulle klare det nå. Anonymkode: 4b42d...94b Ja er akkurat sånn, bare med sykkelvesker på i tillegg. Anonymkode: 5a994...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #10 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.sykkelpikene.no/pivial/110885/pivial-junior-sete?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0_WyBhDMARIsAL1Vz8uim9CI7Qud3Tsl-72dscnmKNJWSgsltWZnTOeosGDxuIhJSbvNX5UaAq5SEALw_wcB Hva med noe sånn? Anonymkode: 3914b...bb5 Eller noe sånn med belte https://birk.no/qibbel-6-junior-black-barnesete?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0_WyBhDMARIsAL1Vz8sHScG3rTmcRRtUYTLJTE9viBOyPK8tp1CvNRlG-f48xXTwiyNpI1UaAp2ZEALw_wcB Jeg googlet bare sykkelsete store barn Anonymkode: 3914b...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #11 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.sykkelpikene.no/pivial/110885/pivial-junior-sete?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0_WyBhDMARIsAL1Vz8uim9CI7Qud3Tsl-72dscnmKNJWSgsltWZnTOeosGDxuIhJSbvNX5UaAq5SEALw_wcB Hva med noe sånn? Anonymkode: 3914b...bb5 Jeg gidder egentlig ikke kjøpe noe sånt for den lille bruken jeg har tenkt det til. Er bare et par dager nå de skal på lange turer i barnehagen, så tenkte at det ville være praktisk om han hvertfall slapp og gå til og fra de få dagene det gjaldt. Anonymkode: 5a994...a45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #12 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg gidder egentlig ikke kjøpe noe sånt for den lille bruken jeg har tenkt det til. Er bare et par dager nå de skal på lange turer i barnehagen, så tenkte at det ville være praktisk om han hvertfall slapp og gå til og fra de få dagene det gjaldt. Anonymkode: 5a994...a45 Det setet funker skikkelig bra! Men har også hatt min femåring på bagasjebrettet noen få ganger før jeg kjøpte det. Det gikk helt fint det! Bare pass på beina så de ikke kommer i hjulet Anonymkode: 08eef...16e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest22 Skrevet 3. juni 2024 #13 Del Skrevet 3. juni 2024 Lær han å sykle selv. Vår på 4 1/2 sykler på tohjulssykkel selv og sykler til og fra barnehagen mens vi voksene er på egen sykkel 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #14 Del Skrevet 3. juni 2024 Det går helt fint. Jeg sykler femåringen slik ofte. Han sitter på en liten pute jeg har stroppet fast siden han syntes det ble litt vondt å sitte rett på bagasjebrettet. Anonymkode: 2bddb...5f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #15 Del Skrevet 3. juni 2024 Men det er vel på tide å lære femårimgen å sykle nå? Mine lærte å sykle da de var fire, og syklet ganske ofte til barnehagen (altså sammen med meg, selvfølgelig). Men vi har sykkelsti hele veien til barnehagen, man kan selfølgelig ikke la en femåring sjangle avgårde i ei 80-sone... Anonymkode: c5399...224 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #16 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men det er vel på tide å lære femårimgen å sykle nå? Mine lærte å sykle da de var fire, og syklet ganske ofte til barnehagen (altså sammen med meg, selvfølgelig). Men vi har sykkelsti hele veien til barnehagen, man kan selfølgelig ikke la en femåring sjangle avgårde i ei 80-sone... Anonymkode: c5399...224 Det kan jo tenkes at det er veiforholdene som gjør at jeg tenker 5åringen ikke er helt klar for den ruta ja Anonymkode: 5a994...a45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #17 Del Skrevet 3. juni 2024 Påhengssykkel! Veldig trygt,og Veldig gøy! Anonymkode: b0793...da3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #18 Del Skrevet 3. juni 2024 Se om noen gir bort en sykkelvogn heller, kanskje du har flaks! Jeg har en og mine barn liker det godt, de sitter der sammen. Anonymkode: 70464...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #19 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Se om noen gir bort en sykkelvogn heller, kanskje du har flaks! Jeg har en og mine barn liker det godt, de sitter der sammen. Anonymkode: 70464...f28 Kjøper da ikke sykkelvogn til så store barn. Anonymkode: b0793...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå