Gå til innhold

Noen som har erfaring med at Klarna bruker veldig lang tid på å refundere penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er nå gått tre uker, nettbutikken har skriftlig sagt at jeg skal ha pengene tilbake. Nettbutikken har også bedt Klarna utbetale, men ingenting skjer. Klarna skriver at de har lang saksbehandlingstid. Men tre uker????? Noen andre som har opplevd lignende?

Anonymkode: e7545...11b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nå gått tre uker, nettbutikken har skriftlig sagt at jeg skal ha pengene tilbake. Nettbutikken har også bedt Klarna utbetale, men ingenting skjer. Klarna skriver at de har lang saksbehandlingstid. Men tre uker????? Noen andre som har opplevd lignende?

Har skjedd meg med ulike butikker. Kan ta opptil en mnd

Anonymkode: 4dd4b...366

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Norske forbukermyndigheter har i årevis advart mot Klarna og Paypal, fordi de ikke ivaretar Norske forbrukeres rettigheter godt nok. Hvorfor fortsetter du og mange andre å bruke Klarma med flere? Det du opplever er nå et glimrende eksempel på hvorfor du ikke bør bruke denne løsningen. 
Bruk kredittkort, og alt blir betydelig enklere når ikke alt går som kniv i smør. 

Anonymkode: bbbc2...1eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har skjedd meg med ulike butikker. Kan ta opptil en mnd

Anonymkode: 4dd4b...366

Ser utifra et googlesøk at Forbrukerrådet fraråder folk å bruke Klarna. problemet er jo at mange nettbutikker helt automatisk bruke Klarna ved netthandel, om en vil det selv eller ikke. De må jo tjene ganske mye penger på å ha folks penger stående på konto i mange uker..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Norske forbukermyndigheter har i årevis advart mot Klarna og Paypal, fordi de ikke ivaretar Norske forbrukeres rettigheter godt nok. Hvorfor fortsetter du og mange andre å bruke Klarma med flere? Det du opplever er nå et glimrende eksempel på hvorfor du ikke bør bruke denne løsningen. 
Bruk kredittkort, og alt blir betydelig enklere når ikke alt går som kniv i smør. 

Nei, det blir ikke det. Brukte kredittkort, og valgte ikke Klarna. Men nettbutikken bruker tydeligvis Klarna allikevel (jeg får ikke kjøpet frem hos Klarna, men på kontoutskriften står Klarna oppført). Ja, har klaget til kredittkortselskapet, men der er det også lang behandlingstid (og mulig de og får beskjed av Klarna at de skal ordne opp?).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du vise til at de har advart mot klarna?

Anonymkode: 0bc1b...3f1

AnonymBruker
Skrevet

Så treigt, her har det alltid skjedd innen 10 dager

Anonymkode: 9bcaf...250

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har du hørt om Google? Leser du ikke aviser?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ååå, er du så hyggelig du da? 🥰

Anonymkode: f3cba...9a3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Så nei, du kan ikke vise til det, med andre ord?

Anonymkode: 0d073...0de

AnonymBruker
Skrevet

Har merket at Klarna legger opp til at folk skal feilbetale dobbelt dersom man ikke følger med (når det gjelder returer). De har nok pengene på høyrentekonto så lenge som mulig...

Anonymkode: 84ad6...11f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Europeisk forbrukernettverk

Så ikke det Norske Forbrukerrådet, men fortsatt.

Anonymkode: c0790...75d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøv med søkeordene "Forbrukerrådet advarer mot klarna", så finner du en hel masse.

Utover det, så var spørsmålet mitt om andre har lik erfaring som meg. Hittil har jeg kun fått ett svar som henger med i hva tråden handler om.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke betal varen før den er mottatt og funnet i orden. Da funker Klarna fjell. Har brukt det i mange år og aldri opplevd problemer. De tjener ikke penger på meg når jeg ikke betaler før varen er kommet og aldri opparbeider gjeld der heller.

Anonymkode: a87ac...0f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det var ikke jeg som kom med påstanden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...