AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 Når kaller dere menn en kvinne "vakker" ? Og har du noen gang kalt en kvinne i ditt liv vakker ? 😊 Anonymkode: d9baf...6ae
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Senest i dag tidlig til kjæresten min ❤️ Er vel som å si man synes noen er veldig pen? Men synes det er finere enn å bare si hun er pen Anonymkode: 0ea93...7a6
Gjest Luksusbia Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Senest i dag tidlig til kjæresten min ❤️ Er vel som å si man synes noen er veldig pen? Men synes det er finere enn å bare si hun er pen Anonymkode: 0ea93...7a6 Vakker er det som varmer, fordi søt og snill er mer uavhengig av relasjon. Vakker er det kjærligheten ei mor føler til egne barn eller det brudgom sier i talen til bruden
Gjest Blåmonster Skrevet 3. juni 2024 #4 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når kaller dere menn en kvinne "vakker" ? Og har du noen gang kalt en kvinne i ditt liv vakker ? 😊 Anonymkode: d9baf...6ae Kaller min kone det, har ikke til vane å si ting jeg ikke mener så flyr ikke rundt å kaller andre det nei.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Senest i dag tidlig til kjæresten min ❤️ Er vel som å si man synes noen er veldig pen? Men synes det er finere enn å bare si hun er pen Anonymkode: 0ea93...7a6 Mulig dialekt spiller en rolle her også, jeg vet ikke. Men, for meg så vil det å kalle noen for vakker bety mere enn pen. Vakker føler jeg omfatter hele personen altså både, det indre og det ytre. Ets vesen om du forstår? Jeg har blitt kalt pen etc mange ganger. Men, vakker ? Ja, det er ikke ofte.. Kan jeg kanskje trekke en konklusjon mot at man ikke kaller en dame vakker uten at man kanskje har litt følelser for henne ? (Herregud... 🙈) Anonymkode: d9baf...6ae 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Skrevet 3. juni 2024 Vakker omfavner for meg en hel usminket person. Pen gjelder vel egentlig bare utseende. Kan nesten, bare nesten, begrense det til et pent ansikt. Anonymkode: 34bff...f69 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mulig dialekt spiller en rolle her også, jeg vet ikke. Men, for meg så vil det å kalle noen for vakker bety mere enn pen. Vakker føler jeg omfatter hele personen altså både, det indre og det ytre. Ets vesen om du forstår? Jeg har blitt kalt pen etc mange ganger. Men, vakker ? Ja, det er ikke ofte.. Kan jeg kanskje trekke en konklusjon mot at man ikke kaller en dame vakker uten at man kanskje har litt følelser for henne ? (Herregud... 🙈) Anonymkode: d9baf...6ae Det er vel litt det jeg mente med å sammenligne det med "veldig pen", altså et sterkere ord enn pen, som kanskje omfatter mer, som inkluderer utstråling blant annet. Vet ikke, noen ganger er det vanskelig å sette ord på hva man legger i ord, men vakker er det fineste jeg bruker om hennes skjønnhet, og ja, det er nok noe mer helhetlig der enn kun man ser bra ut. Kanskje det ikke er et så vanlig ord å bruke? For jeg føler meg nesten gammeldags, men liker det ordet 😊 Anonymkode: 0ea93...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Skrevet 3. juni 2024 Nå ble jeg litt perpleks gitt. Min mann har aldri kalt meg verken pen eller vakker. Ikke i starten av forholdet engang. Tror ikke han syns det. Følte meg egentlig finere før vi ble sammen for 18 år siden.. Da fikk jeg i alle fall høre at jeg var pen og fin i ny og ne av andre. Det er liksom ikke noe jeg kan etterspørre? Tror ikke jeg har sett ut som et takras alle disse årene altså, jeg tar vare på meg selv, og gjør en innsats. Han får jo masse komplimenter av meg. Anonymkode: 2168c...f25 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #9 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå ble jeg litt perpleks gitt. Min mann har aldri kalt meg verken pen eller vakker. Ikke i starten av forholdet engang. Tror ikke han syns det. Følte meg egentlig finere før vi ble sammen for 18 år siden.. Da fikk jeg i alle fall høre at jeg var pen og fin i ny og ne av andre. Det er liksom ikke noe jeg kan etterspørre? Tror ikke jeg har sett ut som et takras alle disse årene altså, jeg tar vare på meg selv, og gjør en innsats. Han får jo masse komplimenter av meg. Anonymkode: 2168c...f25 Har du vært gift i 18 år med en mann som aldri har kalt deg pen? Jo, det synes jeg man kan si at man savner.. Dette med vakker kan jo også være litt personlighet basert tenker jeg. Men, noen form for kompiment på også utseende synes jeg man må få. Anonymkode: d9baf...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #10 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå ble jeg litt perpleks gitt. Min mann har aldri kalt meg verken pen eller vakker. Ikke i starten av forholdet engang. Tror ikke han syns det. Følte meg egentlig finere før vi ble sammen for 18 år siden.. Da fikk jeg i alle fall høre at jeg var pen og fin i ny og ne av andre. Det er liksom ikke noe jeg kan etterspørre? Tror ikke jeg har sett ut som et takras alle disse årene altså, jeg tar vare på meg selv, og gjør en innsats. Han får jo masse komplimenter av meg. Anonymkode: 2168c...f25 Sier du det på rett måte, så er det ikke noe galt å etterspørre det. Si du føler du aldri får komplimenter, og spør hvorfor det er sånn, og at det betyr noe for deg at man deler fine ord, kanskje synes han du er vakker, men er han ikke bevisst på det at han er dårlig på å si det Hadde jeg vært veldig dårlig på komplimenter, men samtidig synes hun er veldig vakker, så ville jeg ikke reagert negativt på om kjæresten påpekte at hun savner mer bekreftelse Anonymkode: 0ea93...7a6 1 1
Bombasi Skrevet 3. juni 2024 #11 Skrevet 3. juni 2024 Jeg må snakke i fortid siden jeg er enslig nå: Ordet vakker er majestetisk av seg. Et høytidelig ord. Det brukte jeg ikke ofte, for jeg ønsket at ordets verdi skulle holde seg bevart til riktige anledninger. Vakker brukte jeg når hun hadde dresset seg opp med finstas for en sjelden anledning. F.eks til bryllup, jul, konfirmasjon o.l. Jeg er en mann som legger merke til detaljene (klipt håret, ny kjole, ny topp, ny typ sminke osv), og det er viktig for meg å komplimentere dette. Da tydde jeg til ord som fin, pen, hot, lekker, nydelig osv. Man kan jo ikke sletre rundt seg med et stort ord som vakker i hverdagslige omstendigheter, for hva skal man da si når hun virkelig er på sitt vakreste? 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #12 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du vært gift i 18 år med en mann som aldri har kalt deg pen? Jo, det synes jeg man kan si at man savner.. Dette med vakker kan jo også være litt personlighet basert tenker jeg. Men, noen form for kompiment på også utseende synes jeg man må få. Anonymkode: d9baf...6ae AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sier du det på rett måte, så er det ikke noe galt å etterspørre det. Si du føler du aldri får komplimenter, og spør hvorfor det er sånn, og at det betyr noe for deg at man deler fine ord, kanskje synes han du er vakker, men er han ikke bevisst på det at han er dårlig på å si det Hadde jeg vært veldig dårlig på komplimenter, men samtidig synes hun er veldig vakker, så ville jeg ikke reagert negativt på om kjæresten påpekte at hun savner mer bekreftelse Anonymkode: 0ea93...7a6 Jeg har sagt i fra at jeg kunne tenke meg mer bekreftelse, altså. Noe annet hadde vært tafatt fra min side. Og jeg tror nok han hadde sagt det om han hadde ment det. Han sier innimellom at jeg har fine pupper, da🥴Man får ta det man får, antar jeg.. Men om en mann nå hadde kalt meg vakker, hadde jeg nok dånet! Anonymkode: 2168c...f25
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #13 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har sagt i fra at jeg kunne tenke meg mer bekreftelse, altså. Noe annet hadde vært tafatt fra min side. Og jeg tror nok han hadde sagt det om han hadde ment det. Han sier innimellom at jeg har fine pupper, da🥴Man får ta det man får, antar jeg.. Men om en mann nå hadde kalt meg vakker, hadde jeg nok dånet! Anonymkode: 2168c...f25 Det er utrolig kjipt av mannen din.. (Duste mann!..) Jeg er sikker på at du er vakker ❤️ Men, ja vakker er ikke noe man hører særlig ofte, jeg fikk dette over tekstmelding, og fikk ikke til å svare, det bare gikk rett i hjertet og jeg ble "stum". 😅🤷 Anonymkode: d9baf...6ae 1
BeLeven Skrevet 4. juni 2024 #14 Skrevet 4. juni 2024 Hvis det er en flott kvinne, er det klart jeg kaller henne vakker! Enten utseende, personlighet - eller helst begge deler. Har vel aldri kalt noen "pen" - det er et veldig nøytralt, nøkternt og kjedelig begrep. Det synes jeg ikke egner seg som et kompliment.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå