Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min var veldig romantisk. Det er ikke typen nå. Sliter litt med dette. Savner og få blomster, små lapper, små søte ting.. nye typen er mer individuell person.: han kan feks stoppe innom butikken på vei til meg og kun kjøpe mat/ drikke til han. Er dette normalt ?

jeg kjøper alltid med til begge to om vi skal vere sammen, kjøper alltid favoritt mat/drikke til han. Gir han små gaver og liknende. 

hvordan er deres type ? Sliter med å godta det slik det er nå, men vil jo ikke «tvinge» han å kjøpe slikt, selv om jeg har hintet til at jeg liker slikt 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mat og drikke tenker jeg er praktiske ting, og det vil være vanlig omtanke, folkeskikk og ønske om å glede kjæresten bak å handle inn litt til ham/henne også. Så her er kjæresten din uoppdragen så og si.

Små søte lapper faller vel ikke naturlig for de fleste. Blomster fra mann til kvinne er litt klisjé, men også da vanlig, og krever lite. Så det kan du jo si til ham at du gjerne tar i mot! 

Andre gaver tenker jeg kan være vanskelig. Hva skal man kjøpe som folk ikke har, som ikke blir skapfyll/søppel/overflødig forbruk (sokkepar nr 176), evt kalorier man ikke har lyst på?

Anonymkode: c4f8f...670

AnonymBruker
Skrevet

Folk viser kjærlighet på forskjellige måter, det betyr ikke nødvendigvis at din eller hans måte er feil, dere er bare forskjellige. Min kjæreste er en som kjøper mye smågaver i hverdagen, og er veldig koselig det, men hun forventer heller ingen gaver tilbake, jeg viser mer kjærlighet fysisk, det betyr feks at jeg aldri har sagt nei til massasje, og hun spør hver dag, jeg er alltid emosjonelt tilgjengelig for henne, og legger kjærlighet i all maten jeg lager, som er alle middager. Da er det vel ikke så ille at jeg ikke er flink til å kjøpe små gaver?

Viser han ikke kjærlighet på andre måter? Hvis ikke er det noe galt, men mistenker bare dere har forskjellige kjærlighetsspråk

Anonymkode: 10ca1...33b

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg kan feks lage middag til han hver dag han kommer til meg, og om jeg en sjelden gang kommer til han (han liker best å være hos meg) kan han feks bare kjøpe mat eller take away til han. 
Jeg tenker dette egt handle om folkeskikk og sosiale antenner. 

nei det er ikke ille at du ikke kjøper gaver fordi du gjør jo andre ting for henne.  Jeg har sagt i fra til han. Han har kjøpt blomster til meg en gang kom jeg på. Og det var når han var utro med 3 stk. men ikke etter dette. Ikke på valentins eller bursdag heller. Han har plukket en blomst her og der til meg. Og da jeg påpekte til han at jeg ble glad for blomster sa han. Men jeg har jo plukket til deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei men kjære deg, viser han deg omtanke og kjærlighet på noe som helst vis egentlig?

Anonymkode: fcdec...92f

Skrevet

Han sender søte god morgen meldinger og tar mye iniativ til sex. 

Gjest ZarahSweet
Skrevet (endret)

Jeg kjøper stadig smågaver til kjæresten min og barna hans. Det faller naturlig for meg. 

Han er ikke sånn. Han derimot er veldig oppmerksom på hva jeg sier. Som da jeg sa jeg ønsket meg noe og skulle kjøpe det selv, så fikk jeg det i gave av han❤️

Men det som betyr mest for meg er ordene og handlingene hans. Han viser meg med alt han gjør og sier at han er glad i meg og verdsetter meg. Det betyr mer enn gaver.

Endret av ZarahSweet
Skrevet

Noen menn har bare ikke antenner for slike ting du nevner, TS. Og er gjerne mer jeg og deg istedenfor oss. 

Synes du skal ta det opp med han. Slike antenner kan man gro på seg hvis mannen selv er innstilt på det. Så er spørsmålet om han er det, da. Kanskje han er av typen der etter en prat skjerper seg i noen dager, og så faller det tilbake igjen. Vet ikke. 

Men dere har en dissonans i forholdet deres som ikke er tilfredsstillende for din del, og da tenker jeg det burde snakkes om. 

• Liker 1
Skrevet
Aninymen skrev (3 timer siden):

Jeg har sagt i fra til han. Han har kjøpt blomster til meg en gang kom jeg på. Og det var når han var utro med 3 stk. men ikke etter dette. Ikke på valentins eller bursdag heller. Han har plukket en blomst her og der til meg. Og da jeg påpekte til han at jeg ble glad for blomster sa han. Men jeg har jo plukket til deg. 

At mannen ikke er romantisk, virker å være det minste problemet her..

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Aninymen skrev (2 timer siden):

Han sender søte god morgen meldinger og tar mye iniativ til sex. 

Morgenkåt. Sex er vel egeninteresse.

Hva gjør han for å vise at han liker deg og bryr seg om deg? Ordner mat, bare til seg selv?? Utro?? 

Jeg skulle inn og be deg lese deg opp på kjærlighetsspråk, men det er jo ikke det du trenger. Du trenger et dypdykk i deg selv for å forstå hvorfor du føler du er verdt så lite at du tar til takke med denne mannen. Det finnes faktisk fine menn der ute, og det kan være helt nydelig å være alene også. Likevel velger du å være sammen med en egoistisk, utro drittsekk. Hvorfor?

Anonymkode: 6c80f...199

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Aninymen skrev (10 timer siden):

Han har kjøpt blomster til meg en gang kom jeg på. Og det var når han var utro med 3 stk. men ikke etter dette. 

Jeg synes det er mest romantisk at folk ikke er utro...

Anonymkode: 9ca5d...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...