Gå til innhold

Bristet/brudd i ribbein. Borte fra jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klart å knekke et ribbein, eller bristet det. Jeg hørte knekket da det skjedde og det har blitt vondere utover dagen. Jobber på en aktiv arbeidsplass i form av en skole og mye aktivitet er forventet. Vet aldri når man kan få et slag eller spark fra elever, enten bevisst eller ved at de tuller.

Ribbeinsbrudd har skjedd meg flere ganger før i yngre alder, og jeg vet jo at det blir verre med dagene som kommer. Jeg skal gå på jobb i morra, men er vel ganske sikker på at det blir verre. Kanskje vanskelig å få sove også.

Er det innafor å bruke egenmeldinger på det? Tror ikke dette har skjedd meg mens jeg har vært i arbeidslivet, så vet ikke hva som er "greit". Men er smertene for store så sier det vel seg selv. Kommer til å prøve så lenge det går, men er vel ikke lurt å presse seg helt?

Anonymkode: 47543...684

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som er greit er å bruke egenmelding hvis du ikke er i stand til å utføre jobben din.

Om det er oppkast, brukket ribbein eller en frynsete psyke har ingen noe med. 

Råder deg likevel til å ikke ta sorgene på forskudd, hva angår eventuelle slag og eventuell manglende søvn. Tenk at det går bra, så du ikke får nocebo-effekten, så får du heller ta egenmelding dersom det fungerer dårlig. 

Mange jobber helt fint med ribbeinsbrudd, mange gjør ikke. 

Anonymkode: 7e626...316

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også brister ribbein mange ganger, og som du sier blir det verre etterhvert. Jeg har kontorjobb og har derfor klart å være i jobb med bristet ribbein, men jeg tror ikke jeg hadde klart det i din jobb. Jeg tenker egenmelding er ok. Pass på at ribbeinet gror riktig. En gang grodde det ikke riktig hos meg, og da vedvarte smertene.

Anonymkode: 08463...8ab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt egenmelding. Jeg har hatt brist i ribbein, og jeg klarte ingenting. Aldri hatt så vondt før. Og jeg har brukket andre ting også 😅

Anonymkode: 0ad18...61d

AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke sitter å trykker på knapper, bruker man egenmelding. 

Anonymkode: fd15a...dd6

AnonymBruker
Skrevet

Bruker egenmelding nå. Er på dag 9 og det er vondt nå. På dag 5 klarte jeg å løpe 5 km uten smerter. 

På dag 16 skal jeg ha en kamp. Kan det gå at jeg blir klar til det?

Anonymkode: 47543...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...