AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Del Skrevet 3. juni 2024 Alltid brukt hotell når jeg har vært på reise. Ser at Airbnb er veldig populært og lurte derfor på hvordan dere vil beskrive forskjellen på disse to reisemåtene? Det er snakk om en reise på ca 3 uker til Alanya i Tyrkia. Anonymkode: febe8...328 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Del Skrevet 3. juni 2024 Med Airbnb låner man jo gjerne noens hjem, og rydder etter seg (jeg gjør det på hotell også, men det er ikke alle som tenker slik). Anonymkode: afd5c...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med Airbnb låner man jo gjerne noens hjem, og rydder etter seg (jeg gjør det på hotell også, men det er ikke alle som tenker slik). Anonymkode: afd5c...65c Nei, ikke helt. Noe er en annens hjem. Det meste er investeringsboliger, og etterhvert utleiekompleks, der leiligheten kun brukes til AirBnB. Mange ligger også på Booking.com etterhvert. Man blir oppfordret til å ta ut eget søppel, mulig og sette på en oppvaskmaskin. Men de tar rengjøringsgebyr og alt, så som regel så tar de alt av rydding og vasking. Anonymkode: ec685...c6f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Del Skrevet 3. juni 2024 AirBnB; Ofte bedre plass. Kjøkkenkrok og stue. Rimeligere når man reiser som familie, og mer praktisk. Man kan få unike opplevelser, har bodd på noen spektakulære plasser. Føles mer som et "hjem". Kan lage måltider selv, praktisk og økonomisk. Kan være litt knotete med nøkkel, og innimellom tar det tid å få tak i hjelp om det skulle være noe. Hotell; servicetilbud og treningsrom. Daglig renhold. Om man velger kjeder vet man omtrent hva man får. Lettere å få det mer sentralt. Hotellfrokost og roomservice. Ofte freshere til samme pris som airbnb, men mye mindre, må bo oppå hverandre med mindre man leier duplex, og også da er det kun to soverom. Uansett hva man velger så gjelder det å leie anmeldelser. Generelt velger jeg helst AirBnB om 1) vi reiser som familie, ønsker plass. Bor litt over tid. Vil lage litt mat selv. Eller om vi vil bo på veldig spesielle steder. Hotell om 2) det bare er meg og mannen. Det er sentralt i by. Ønsker litt ekstra luksus i form av fasiliteter og service. Anonymkode: ec685...c6f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, ikke helt. Noe er en annens hjem. Det meste er investeringsboliger, og etterhvert utleiekompleks, der leiligheten kun brukes til AirBnB. Mange ligger også på Booking.com etterhvert. Man blir oppfordret til å ta ut eget søppel, mulig og sette på en oppvaskmaskin. Men de tar rengjøringsgebyr og alt, så som regel så tar de alt av rydding og vasking. Anonymkode: ec685...c6f Ja, mange er slik, mens mange er private hjem. Så forskjellen på hotell/Airbnb vil variere. Jeg har for det meste leid private hjem når jeg har vært og reist (og det er en god del). Rengjøring (støvsuge, gulvvask, bad) og skift av sengetøy har vært inkludert, aldri rydding (av søppel , ting og tang, ølbokser) og oppvask o.l. Leier ut et hus via Airbnb selv. Tenker det er noe alvorlig galt med folkeskikken til folk som griser sinnsykt med mat i alle rom og ikke gidder samle sammen x antall flasker og bokser, som et eksempel. Heldigvis skjer det sjelden, de aller fleste er oppegående folk. Anonymkode: afd5c...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 3. juni 2024 #6 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alltid brukt hotell når jeg har vært på reise. Ser at Airbnb er veldig populært og lurte derfor på hvordan dere vil beskrive forskjellen på disse to reisemåtene? Det er snakk om en reise på ca 3 uker til Alanya i Tyrkia. Anonymkode: febe8...328 Hadde aldri tatt sjansen på airbnb / leie hos private. Trenger man mer plass så er leilighetshotell tingen. Velger alltid leilighetshotell hvis oppholdet strekker seg over flere uker. Da har man kjøkken, stue, soverom, bad, ofte balkong / terrasse. Veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Del Skrevet 3. juni 2024 Akkurat kommet hjem fra Spania, leide airbnb ferieleilighet. Beste stedet jeg har leid tror jeg, egen takterrasse, grei størrelse på leiligheten, 2 rom og 2 bad. Sånne ting gjør at jeg heller velger airbnb til samme eller en billigere penge enn hotellrom. Pluss at jeg synes innsjekk/utsjekk iforhold til flytider er smudere. Anonymkode: aeb6a...5a2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #8 Del Skrevet 4. juni 2024 Airbnb er leie fra privatpersoner. Det kan være dems private hus eller utleieobjekter som de har kjøpt til formålet. Så her får du oftest hel leilighet eller hus. Hotell er som man kjenner et rom i et stort kompleks. Anonymkode: 93672...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #9 Del Skrevet 4. juni 2024 Airbnb/feriehus er med på å rasere det lokale leiemarkedet, så det unngår jeg å bruke når jeg reiser til typiske feriesteder. Anonymkode: 12525...c91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #10 Del Skrevet 4. juni 2024 Bromance skrev (18 timer siden): Hadde aldri tatt sjansen på airbnb / leie hos private. Trenger man mer plass så er leilighetshotell tingen. Velger alltid leilighetshotell hvis oppholdet strekker seg over flere uker. Da har man kjøkken, stue, soverom, bad, ofte balkong / terrasse. Veldig greit. Da går du glipp av mye. Har du i det hele tatt prøvd det ut? Eller bare lest overskrifter på Dagbladet? Anonymkode: ec685...c6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 4. juni 2024 #11 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da går du glipp av mye. Har du i det hele tatt prøvd det ut? Eller bare lest overskrifter på Dagbladet? Anonymkode: ec685...c6f Hva er det jeg går glipp av? Jeg kjenner til folk som leier ut på airbnb som jeg aldri i min villeste fantasi hadde orket å bodd hos, og har venner / kjente som har benyttet seg av airbnb, men nei, har ikke prøvd, og kommer aldri til å prøve dette selv. Så igjen, hva er dette "mye" jeg går glipp av som jeg ikke kan få på vanlig hotell eller leilighetshotell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #12 Del Skrevet 4. juni 2024 Bromance skrev (19 timer siden): Hadde aldri tatt sjansen på airbnb / leie hos private. Trenger man mer plass så er leilighetshotell tingen. Velger alltid leilighetshotell hvis oppholdet strekker seg over flere uker. Da har man kjøkken, stue, soverom, bad, ofte balkong / terrasse. Veldig greit. Hvorfor ikke? Anonymkode: b1d51...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #13 Del Skrevet 4. juni 2024 Bromance skrev (1 time siden): Hva er det jeg går glipp av? Jeg kjenner til folk som leier ut på airbnb som jeg aldri i min villeste fantasi hadde orket å bodd hos, og har venner / kjente som har benyttet seg av airbnb, men nei, har ikke prøvd, og kommer aldri til å prøve dette selv. Så igjen, hva er dette "mye" jeg går glipp av som jeg ikke kan få på vanlig hotell eller leilighetshotell? Blant våre fineste opplevelser er; trehytte i Norge med unik utsikt, stue på øde sted på Island med Islandshester rett utenfor, bo en drøy uke i London i sentral og moderne leilighet på 50kvm med takterrasse for mindre enn hva et standard hotellrom koster, hytte midt oppå høyfjellet med badestamp, bo midt ute i naturen på Island uten noen i nærheten. Om du kjenner venner du ikke ville stolt på en gang så forstår jeg at du generelt er skeptisk i livet (det er egentlig bare trist). Les reviews, bruk superhosts, så vet du hva du får. Og slutt å leve livet ditt på KG, det finnes en verden der ute. Anonymkode: ec685...c6f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 4. juni 2024 #14 Del Skrevet 4. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Blant våre fineste opplevelser er; trehytte i Norge med unik utsikt, stue på øde sted på Island med Islandshester rett utenfor, bo en drøy uke i London i sentral og moderne leilighet på 50kvm med takterrasse for mindre enn hva et standard hotellrom koster, hytte midt oppå høyfjellet med badestamp, bo midt ute i naturen på Island uten noen i nærheten. Om du kjenner venner du ikke ville stolt på en gang så forstår jeg at du generelt er skeptisk i livet (det er egentlig bare trist). Les reviews, bruk superhosts, så vet du hva du får. Og slutt å leve livet ditt på KG, det finnes en verden der ute. Anonymkode: ec685...c6f Blant våre fineste opplevelser er trehytter i Tyskland (via hotell), leilighetshotell i 4 uker i Sør Frankrike til en tredjedel av hva et standard hotellrom koster, luksusleilighet i Sør Frankrike (via et hotell), luksusleilighet i Belgia (via et hotell), franske slott. Hus i Nederland. (tilknytning til fornøyelsespark). Ingenting av dette er AirBNB. Alt fra profesjonelle aktører m.a.o. I tillegg så har vi standard hotellrom i forskjellige land, men jeg prøver alltid å finne litt romslige og koselige alternativer. Jeg skreiv heller aldri at de jeg kjenner som leier ut på Airbnb var mine venner? Og kanskje du kan la være å la dette gå over i persondebatt, vær så grei. Jeg forstår at du trives med å bruke AirBNB, men det plager vel ikke deg på noen måte at andre folk har andre preferanser enn deg? Eller? Jeg vet at det finnes en verden der ute. Jeg reiser straks på en ny 4 ukers utenlandsferie. Jeg spør igjen, hva er det jeg går glipp av ved å ikke bruke AirBNB? Jeg kan ikke se at du har gitt meg et godt svar på dette. Endret 4. juni 2024 av Bromance lagt til tekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #15 Del Skrevet 5. juni 2024 Bromance skrev (9 timer siden): Blant våre fineste opplevelser er trehytter i Tyskland (via hotell), leilighetshotell i 4 uker i Sør Frankrike til en tredjedel av hva et standard hotellrom koster, luksusleilighet i Sør Frankrike (via et hotell), luksusleilighet i Belgia (via et hotell), franske slott. Hus i Nederland. (tilknytning til fornøyelsespark). Ingenting av dette er AirBNB. Alt fra profesjonelle aktører m.a.o. I tillegg så har vi standard hotellrom i forskjellige land, men jeg prøver alltid å finne litt romslige og koselige alternativer. Jeg skreiv heller aldri at de jeg kjenner som leier ut på Airbnb var mine venner? Og kanskje du kan la være å la dette gå over i persondebatt, vær så grei. Jeg forstår at du trives med å bruke AirBNB, men det plager vel ikke deg på noen måte at andre folk har andre preferanser enn deg? Eller? Jeg vet at det finnes en verden der ute. Jeg reiser straks på en ny 4 ukers utenlandsferie. Jeg spør igjen, hva er det jeg går glipp av ved å ikke bruke AirBNB? Jeg kan ikke se at du har gitt meg et godt svar på dette. Jeg kan ramse opp hotellerfaringene mine også - mange av de er fantastiske. Det er ikke det vi diskuterer. Men din merkelige uttalelse om at du aldri ville stolt på AirBnB uten å kunne noe som helst om det overhodet. Fordelene finner du over, i mitt innlegg 4. Anonymkode: ec685...c6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 5. juni 2024 #16 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg kan ramse opp hotellerfaringene mine også - mange av de er fantastiske. Det er ikke det vi diskuterer. Men din merkelige uttalelse om at du aldri ville stolt på AirBnB uten å kunne noe som helst om det overhodet. Fordelene finner du over, i mitt innlegg 4. Anonymkode: ec685...c6f Selvsagt vet jeg hvordan airBNB fungerer. Jeg har vurdert det selv, men kommet frem til at det ikke er noe for meg. De "fordelene"du ramser opp i innlegg 4 er ikke noe annerledes enn hvordan de overnattingene jeg foretar selv på leilighetshotell og hos andre profesjonelle aktører er. Bortsett fra kanskje det med at "det kan være knotete å få tak i nøkkel, og innimellom kan det ta tid å få hjelp". Det slipper jeg å tenke på når jeg leier hos profesjonelle i stedet for hos private. Så nei, jeg går ikke glipp av noe. Jeg bare holder meg unna "opplevelser" jeg ønsker å slippe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 5. juni 2024 #17 Del Skrevet 5. juni 2024 Jeg kommer ALDRI til å velge AirBnB. Da jeg ønsker "luksusen" og standarden som et hotell innebærer. Med ferdig oppredd og ryddet rom, gå ned og spise en deilig frokost osv. Så jeg vil ALLTID velge hotell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #18 Del Skrevet 5. juni 2024 Når jeg vil ha total avslapning og ikke orker styr med nøkkelhenting eller finne ut av hvor jeg kaster søppelposene osv, tar jeg hotell. Når jeg reiser med barn eller storfamilie, og trenger mer fleksible arealer, flere soverom og en felles stue osv, velger jeg airbnb. For å gå i konkurranse med airbnb burde hotellene tilby flere familieleiligheter som ikke koster skjorta! Anonymkode: 09e7d...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå