AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Del Skrevet 3. juni Min hund har begynt og spise frossenfor (fullfor). Men blander oppi tørrfor også. Men ofte får han så hard mage av det, altså avføringen er så hard den smuldrer opp av og til. Han har ikke alltid hard mage, men av og til. Er det noen som har noen tips til hva som kan hjelpe? Kanskje noe jeg kan tilsette oppi maten? Han får fiskeolje oppi maten også. I tillegg så spiser han ikke mat hvis han ikke får frossenfor (endelig funnet noe han spiser), så jeg kan ikke bytte eller la han spise kun tørrfor heller. Anonymkode: dc3c9...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 3. juni #2 Del Skrevet 3. juni Fiber. Enten et frossentfor som inneholder eks grønnsaker eller ris, eller tilsett det ved siden av. MUSH har grønnsaksboller i egne pakninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. juni #3 Del Skrevet 3. juni (endret) Til akutthjelp ved forstoppelse, fikk jeg tips om dette til hunden min; man kan bruke det samme som mennesker bruker; Lactulose på flaske som fås kjøpt på apoteket (eller nettapotek som her). Fungerte fint på min hund. Noen ganger kom avføringen ut allerede innen en time etter at Lactulose var gitt. Andre ganger tok det litt tid, men det smører avføringen og gjør den smidigere og lettere å få ut. PS! Det er en oljeaktig substans uten noen god smak, så du må nok gi den via plastsprøyte inn i munnen på hunden, ikke over maten. Endret 3. juni av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Del Skrevet 3. juni Jeg gir vom til mine hunder, og de får i tillegg rester fra middagen min (grønnsaker, søtpotet etc). Litt fiber er fint, og avføringen er da alltid perfekt. Anonymkode: 1979f...2ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Del Skrevet 3. juni Bruker Fibrafos eller Purina Fortiflora til min hund. Fungerer veldig bra. Anonymkode: c3bd8...dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #6 Del Skrevet 3. juni Arx skrev (59 minutter siden): Fiber. Enten et frossentfor som inneholder eks grønnsaker eller ris, eller tilsett det ved siden av. MUSH har grønnsaksboller i egne pakninger. Åå, da kan jeg kanskje kjøpe slike grønnsaksboller og ha litt oppi sammen med det andre. Takk for tips! Anonymkode: dc3c9...ffc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #7 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg gir vom til mine hunder, og de får i tillegg rester fra middagen min (grønnsaker, søtpotet etc). Litt fiber er fint, og avføringen er da alltid perfekt. Anonymkode: 1979f...2ed Ja min pleier også å få rester av og til, men vi er litt dårlige på å spise grønnasker, så det er ikke så mye av det😅 Anonymkode: dc3c9...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sneips Skrevet 3. juni #8 Del Skrevet 3. juni Har en eldre kar med tendenser til litt treg mage her. Han drikker ikke nok heller, så vi blander litt Biola eller kulturmelk ut i vann eller tar Biola over maten hans. Går mye jevnere på do, og det er ikke steinharde, porøse kuler som kommer ut 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #9 Del Skrevet 3. juni Sneips skrev (32 minutter siden): Har en eldre kar med tendenser til litt treg mage her. Han drikker ikke nok heller, så vi blander litt Biola eller kulturmelk ut i vann eller tar Biola over maten hans. Går mye jevnere på do, og det er ikke steinharde, porøse kuler som kommer ut 😅 Takk for tips! Kanskje jeg kan prøve litt biola oppå Anonymkode: dc3c9...ffc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 3. juni #10 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min hund har begynt og spise frossenfor (fullfor). Men blander oppi tørrfor også. Men ofte får han så hard mage av det, altså avføringen er så hard den smuldrer opp av og til. Han har ikke alltid hard mage, men av og til. Er det noen som har noen tips til hva som kan hjelpe? Kanskje noe jeg kan tilsette oppi maten? Han får fiskeolje oppi maten også. I tillegg så spiser han ikke mat hvis han ikke får frossenfor (endelig funnet noe han spiser), så jeg kan ikke bytte eller la han spise kun tørrfor heller. Anonymkode: dc3c9...ffc Hvis det er vom du bruker, så kan du strø over litt kruskakli på toppen 😊 Det har jeg gjort i mange år og det fungerer utmerket 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #11 Del Skrevet 3. juni Mardina skrev (30 minutter siden): Hvis det er vom du bruker, så kan du strø over litt kruskakli på toppen 😊 Det har jeg gjort i mange år og det fungerer utmerket 😊 Takk for tips😊 kanksje jeg kan prøve det! Jeg bruker provit frossenfor Anonymkode: dc3c9...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå