AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Del Skrevet 3. juni 2024 Jeg bor i rekkehus, selveier, ikke noe styre eller sameie, to etasjer og tre soverom, liten hage. Noen sier imidlertid at jeg bor i leilighet. Hvorfor? Ser ingen logikk i det. Anonymkode: 5f43c...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Del Skrevet 3. juni 2024 Man sier jo rekkehusleilighet. Ikke eneboligleilighet 😅 Anonymkode: 57af0...9a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Del Skrevet 3. juni 2024 Et rekkehus er et rekkehus en leilighet er en boenhet hvor flere bruker samme inngang. Anonymkode: 11e5e...91d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 3. juni 2024 #4 Del Skrevet 3. juni 2024 (endret) Jeg hadde sagt enten rekkehus, eller (vertikaltdelt) to/fire/fler- mannsbolig. F.eks kryssdelt rekkehus, kunne jeg vel kalt for «rekkehusleilighet». Endret 3. juni 2024 av Daisy-love Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Del Skrevet 3. juni 2024 Nei det er ikke leilighet. Det finnes tre typer bolig. Enebolig, småhus og leilighet. Rekkehus er i kategorien småhus. Anonymkode: 449b0...200 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Del Skrevet 3. juni 2024 Nei, du bor i rekkehus. Leilighet er noe eget. Anonymkode: 3a532...987 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man sier jo rekkehusleilighet. Ikke eneboligleilighet 😅 Anonymkode: 57af0...9a9 Men hvorfor det? Anonymkode: 5f43c...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Del Skrevet 3. juni 2024 Hun som sa det til meg sist bor i tomannsbolig. Hun mente at hun bodde i hus mens jeg bodde i leilighet. Ser ikke logikken. Anonymkode: 5f43c...de3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3. juni 2024 #9 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hun som sa det til meg sist bor i tomannsbolig. Hun mente at hun bodde i hus mens jeg bodde i leilighet. Ser ikke logikken. Anonymkode: 5f43c...de3 Hvorfor er det så viktig for deg? Det heter rekkeHUS, så det er et HUS - at hun mener noe annet spiller da ingen rolle? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #10 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei det er ikke leilighet. Det finnes tre typer bolig. Enebolig, småhus og leilighet. Rekkehus er i kategorien småhus. Anonymkode: 449b0...200 Enebolig er også småhus, og beskriver, som bygård og blokk, bygningstypen. Leilighet er innvendig avgrensning/boligen, og kan være i blant annet blokk, bygård, rekkehus og flermannsboliger. I en enebolig skiller vi ikke mellom bygningen og boligen, så vanligvis ingen leilighet. Unntak er f.eks "kjellerleilighet" versus hovedbolig. Anonymkode: dac5f...a98 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #11 Del Skrevet 3. juni 2024 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=355242200 Leilighet? Anonymkode: 5c951...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #12 Del Skrevet 3. juni 2024 Mezzosoprena skrev (1 time siden): Hvorfor er det så viktig for deg? Det heter rekkeHUS, så det er et HUS - at hun mener noe annet spiller da ingen rolle? Nei, egentlig ikke, men hun sa det litt sånn nedlatende. Det er visst mer status med hus. Anonymkode: 5f43c...de3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3. juni 2024 #13 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, egentlig ikke, men hun sa det litt sånn nedlatende. Det er visst mer status med hus. Anonymkode: 5f43c...de3 Det er vel egentlig det, men det spiller likevel liten rolle hva akkurat det man bor i heter eller hva noen andre kaller det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #14 Del Skrevet 3. juni 2024 Forskjellen på leilighet, enebolig (inkl. kjedet enebolig), rekkehus, tomannsbolig – Hjemla Support Anonymkode: 01ad7...c98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #15 Del Skrevet 3. juni 2024 Hun høres snobb ut, ja, og er vel ikke helt fornøyd med tomannsbolig selv. Så hey, da hjelper det alltids å tråkke litt på de man mener under seg på boligstigen 🙄 Anonymkode: bbaa8...8bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #16 Del Skrevet 3. juni 2024 I min verden, så er det leilighet dersom du har naboer over eller under. (Med unntak av om du bor i hovedhuset og har en liten hybelleilighet under. Rekkehus er hus. Jeg vil heller påstå at de som bor i firemannsbolig bor i leiligheter. Det finnes rekkehusleiligheter, men da er det gjerne sånn at rekkehuset er horisontaldelt. Altså en leilighet i underetasjen med inngang fra nedsiden og en leilighet i overetasjen med inngang fra oversiden. Anonymkode: 995ea...7ad 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #17 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hun høres snobb ut, ja, og er vel ikke helt fornøyd med tomannsbolig selv. Så hey, da hjelper det alltids å tråkke litt på de man mener under seg på boligstigen 🙄 Anonymkode: bbaa8...8bd Ja, det kan nok sikkert stemme. Synes den rangordningen er ganske tåpelig, mange leiligheter er mye dyrere enn eneboliger her jeg bor i alle fall, med både sjøutsikt og båtplass. Ikke akkurat lite status det! Anonymkode: 5f43c...de3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #18 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nei, egentlig ikke, men hun sa det litt sånn nedlatende. Det er visst mer status med hus. Anonymkode: 5f43c...de3 Det er vel egentlig motsatt. Leilighet i et velholdt leilighetskompleks med vaktmester og gartner som steller uteområdet, er verdt mye mer på boligmarkedet enn en enebolig der man må bruke all sin fritid på vedlikehold, gressklipp og snømåking. Anonymkode: 8f783...bcf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #19 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): er verdt mye mer på boligmarkedet enn en enebolig der man må bruke all sin fritid på vedlikehold, gressklipp og snømåking. Tull, prisforskjellen er ikke pga stell, men at du har mer plass og mer fred og ro. Derfor er enebolig dyrere. Anonymkode: db102...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #20 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det kan nok sikkert stemme. Synes den rangordningen er ganske tåpelig, mange leiligheter er mye dyrere enn eneboliger her jeg bor i alle fall, med både sjøutsikt og båtplass. Ikke akkurat lite status det! Anonymkode: 5f43c...de3 Så lenge standard og fasiliteter forøvrig er likt så kan det gi en viss mening å "rangere" sånn. Men en splitter ny og moderne leilighet er fort gjevere, og dermed dyrere, enn en gammel og dårlig vedlikeholdt enebolig. Så det kan ikke uten videre sammenlignes. Anonymkode: 1e38c...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå