Gå til innhold

Forskningsministeren Hoel klinte med ansatt.


Kågebruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De blir fort husvarme i denne regjeringen.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette virkelig noe å putte i nyhetene? Jeg gikk ikke inn og leste engang, for jeg syntes det så helt rart ut! Hvorfor er dette interessant for oss, at noen politikere kliner på byen? Jeg blir helt flau på VG sine vegne. 

  • Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (1 time siden):

Men er dette virkelig noe å putte i nyhetene? Jeg gikk ikke inn og leste engang, for jeg syntes det så helt rart ut! Hvorfor er dette interessant for oss, at noen politikere kliner på byen? Jeg blir helt flau på VG sine vegne. 

Jeg er i prinsippet enig med deg, men på den andre siden så viser det jo ekstremt dårlig dømmekraft av en person som for kort tid siden ble minister nettopp fordi forgjengeren også viste dårlig dømmekraft. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (1 time siden):

Men er dette virkelig noe å putte i nyhetene? Jeg gikk ikke inn og leste engang, for jeg syntes det så helt rart ut! Hvorfor er dette interessant for oss, at noen politikere kliner på byen? Jeg blir helt flau på VG sine vegne. 

Fordi han er hennes overordnede og det viser både uprofesjonalitet og dårlig dømmekraft. Synes det er flauere at du ikke ser det. 

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt litt dumt/korttenkt å kline med ansatt. Men tipper dette er to personer som i tillegg til å jobbe sammen også har et godt øye til hverandre.  Det er lett å bli revet med når man har noen glass innabords. 😅 

Synes det er mer uprofesjonelt av mediene å lage sak av dette. 
Her er det snakk om to voksne samtykkende mennesker som (etter det begge forklarer) kysser litt etter en hyggelig tur på

byen. 
 

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hendelsen i seg selv er ikke stor. 

Men saken er det. Den viser at folket som sitter i maktposisjoner i Norge er uprofesjonelle, den viser at maktpersoner i maktposisjoner høster/utnytter sin stilling og den viser at grensene mellom favorisering og kameraderi i maktapparatet er blurrete. 

Og dette trenger vi virkelig ikke av ministere i den tiden vi lever i nå! 

Vi får nok ingen konsekvenser av dette, og det er forsåvidt greit, men Hoel bør skjerpe seg! Første ripe på tabbekvota har nå skjedd. Så får vi håpe at det blir med denne ene...

Endret av Bombasi
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt latterlig å skrive om. Personen han klinte med er jo også ekspedisjonsleder, mao. høyt oppe i departementet med mye makt. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis de er forelsket og vil bli sammen? Virker ikke som at kunnskapministeren er gift. Hvorfor kan de ikke bli sammen da? Hva er problemet egentlig? Problem blir det vel først hvis hun blir forfremmet i jobb pga av han. Men det passes det vel på at ikke skjer? Flere i politikken som har funnet hverandre med stor aldersforskjell. F.eks. Linda Helleland. Er det maktforholdet som er problemet, men damer tiltrekkes jo av menn med makt. Hva med leger og sykepleiere. Den er jo klassisk eller var mer klassisk før i tiden. Og sekretærer som ble sammen med den de var sekretær for. Skal man ikke få finne kjærligheten på jobb?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmeloghav skrev (34 minutter siden):

Hva hvis de er forelsket og vil bli sammen? Virker ikke som at kunnskapministeren er gift. Hvorfor kan de ikke bli sammen da? Hva er problemet egentlig? Problem blir det vel først hvis hun blir forfremmet i jobb pga av han. Men det passes det vel på at ikke skjer? Flere i politikken som har funnet hverandre med stor aldersforskjell. F.eks. Linda Helleland. Er det maktforholdet som er problemet, men damer tiltrekkes jo av menn med makt. Hva med leger og sykepleiere. Den er jo klassisk eller var mer klassisk før i tiden. Og sekretærer som ble sammen med den de var sekretær for. Skal man ikke få finne kjærligheten på jobb?

Hørt om yrkesetikk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel for lenge, når min første tanke var «å, så heldig han er, da» 😂

Uheldig oppførsel, men man vet jo ikke om hun har følt seg presset eller det har vært en pågående flørt mellom de. Man er jo bare et menneske. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt det ikke var misbruk av maktposisjon men genuin attraksjon ser jeg ikke problemet. Vi er mennesker som blir betatt, forelsket, begeistret. Det kommer til å skje igjen, for folk blir glade i hverandre, og en stilling står ikke i veien for det.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingebjørg skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært singel for lenge, når min første tanke var «å, så heldig han er, da» 😂

Uheldig oppførsel, men man vet jo ikke om hun har følt seg presset eller det har vært en pågående flørt mellom de. Man er jo bare et menneske. 

Tenkte det samme 😅🫂😭

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Frømiks said:

Fordi han er hennes overordnede og det viser både uprofesjonalitet og dårlig dømmekraft. Synes det er flauere at du ikke ser det. 

Overordnet kanskje, men hun har, som ekspedisjonssjef, også den nest høyeste stillingen i et departement. La oss, for enkelthets skyld, anta at det var en frivillig og ønsket handling fra begge parter. Om hun får lønnsøkning som følge av hendelsen er det meget kritikkverdig, men om det bare var to folk som klinte under en sosial samling ser jeg ikke helt problemet. 

Hva skal man gjøre som en potensiell singel statsminister da? Leve som katolsk prest frem til neste valg? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår virkelig ikke nyhetsverdien av denne saken. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmeloghav skrev (9 timer siden):

Hva hvis de er forelsket og vil bli sammen? Virker ikke som at kunnskapministeren er gift. Hvorfor kan de ikke bli sammen da? Hva er problemet egentlig? Problem blir det vel først hvis hun blir forfremmet i jobb pga av han. Men det passes det vel på at ikke skjer? Flere i politikken som har funnet hverandre med stor aldersforskjell. F.eks. Linda Helleland. Er det maktforholdet som er problemet, men damer tiltrekkes jo av menn med makt. Hva med leger og sykepleiere. Den er jo klassisk eller var mer klassisk før i tiden. Og sekretærer som ble sammen med den de var sekretær for. Skal man ikke få finne kjærligheten på jobb?

Jo da, han er gift. Det er godt kjent. Og mulig det bare er kyssing, mulig det er noe mer. Da kan det utgjøre en sikkerhetsrisiko (i forhold til utpressing o.l.), så kliningen burde de jo ikke tatt i full offentlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

 

Hva skal man gjøre som en potensiell singel statsminister da? Leve som katolsk prest frem til neste valg? 

Hvis du tenker deg litt om, klarer du sikkert å se at det er mye mellom ytterpunktene «katolsk prest» og «prøve seg på underordnede». Er jo noen millioner andre damer i landet han IKKE er sjef for. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...