Gå til innhold

Selge bil gjennom nettbil? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selge en bil fra et dødsbo, og lurer på å gjøre det gjennom Nettbil. Noen som har erfaringer med dem?

Anonymkode: 857e5...9af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk sier det er veldig lettvint. Men lettvint er dyrt. Så ikke regn med å få mest mulig penger ut av prosessen.

Anonymkode: 53fa4...0e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det to ganger. Fikk mer for bilen der enn i innbytte fra forhandler. Gikk smooth.

Anonymkode: b6a02...68f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på biltypen hvor mye du får.  Har du en populær bil i markedet så får du noe mer enn ved innbytte, ellers ikke.    Men lettvindt og greit, pengene fort og du slipper noe i ettertid. Ellers er det kommet en konkurrenet nå, Rebil.  Vet ikke så mye om det, men kanskje verdt å sjekke.

Anonymkode: 4a2a0...a07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har gjort det to ganger. Fikk mer for bilen der enn i innbytte fra forhandler. Gikk smooth.

Anonymkode: b6a02...68f

Det er jo ikke så rart. Innbyttepris hos forhandler er 30-90000 kr under markedspris, avhengig av alder og type på bilen.

Anonymkode: 53fa4...0e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk det samme som innbyttepris, takket nei, problemet mitt er jo at bilen er så ny, at jeg ser hva jeg taper, kan ikke regne fra år m bruk.

Anonymkode: 8fc5a...dd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nettbil tar ikke min bil i hvert fall.

Anonymkode: ffb85...9c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leverer min i morgen. Venninne har god erfaring med dem. 

Anonymkode: 4e73c...dc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang er budrunden?

Anonymkode: 857e5...9af

• Liker 1
Skrevet

Det er lettvint som bare det - superenkelt. Fordelen er at du slipper noen som helst bekymringer om bilen etter at den er solgt. Ulempen er at du fort får 30-50.000 mindre enn hva du kunne fått på finn.no hvis du solgte den selv.

• Liker 1
Skrevet

Selger du bilen selv sitter du med alt ansvar for feil og mangler som dukker opp senere, som du kjente til, burde ha kjent til eller som kjøper ikke kunne regne med.

Selger du via nettbil så tar de en del av prisen, du får litt lavere sum, men slipper dette. Men min erfaring er at det absolutt er verdt det, litt avhengig av årsmodell og kjørelengde på bil.

• Liker 1
Gjest issoras
Skrevet

Veldig fornøyd, fikk også mye mer enn i innbytte. Hadde kanskje fått mer ved å legge den ut på Finn, men det er jo ikke sikkert, og det ville krevd mye mer tid og oppfølging fra oss. Her trengte vi jo ikke å vaske bilen en gang, og vi trengte pengene kjapt (som EK til ny bil). 

AnonymBruker
Skrevet

Da var min solgt, fikk tilbud om 90 fra forhandler for noen mnd siden, høyeste bud var 110.000. 
Følte den ble slaktet i tilstandsrapporten, så jeg er veldig fornøyd! 

Anonymkode: 4e73c...dc9

AnonymBruker
Skrevet

Har dårlig erfaring med feil dato for auksjon oppgitt fra sakabehandler og skrekkelig dårlig pris. Men styret med å selge privat gjorde at jeg likevel solgte gjennom dem. Når Finn nå tilbyr å selge med garanti hadde jeg heller gjort det. 

Anonymkode: cd62d...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...