AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 Hei. Litt merkelig spørsmål fra min side egentlig, men vil bare høre hva andre tenker… jeg har en ex, muligens en narsissist, hvertfall veldig egoistisk og slem kan man si. Han har en forelder, med samme symptomer. Vi har barn sammen. jeg var med på en liten samling av hans familie+ barna våre, jeg ble invitert. Jeg sliter veldig med sosial angst, og har i senere tid klart å åpne meg mer for familien hans, men sliter fortsatt en del. Jeg har begrensinger ovenfor barna (hva de kan spise osv) pga alder og hva som er trygt. Dette har alltid exen fortalt til andre som, «nei du vet morra er jo gal og overbeskyttende, så dem får ikke lov til det» osv. to hendelser var det ved denne samlingen hvor jeg føler meg totalt ydmyket og har bare lyst til å gjemme meg og gråte.(sikkert pga angsten). 1. denne faren til exen sier han har kjøpt det og det til barna, hvorpå jeg vet at det ikke skal gis til barn før de er 4-5 år gamle pga kvelningsfare. Tenker det er åpenbart også. Da begtnner exen å si ting som «ja nei, du får se på sjefen om det er greit» mens han stirrer meg i øynene, veldig ubehagelig situasjon da jeg allerede var rolig og ikke sa noe. Hvorpå jeg svarer «du vet jo det selv», da svarer han «nei, men da er det nok ikke greit da. Du kan ikke spørre meg, for jeg bestemmer ikke. Og DU må jo klare å si ting selv» med et hånlig smil mot meg., og av en eller annen grunn så brast jeg ut i et slags sinne. Og etterpå begynte å gråte. Dette er absolutt ikke meg, og jeg ble så flau over meg selv. Situasjonen høres sikkert ut som en filleting, men etter mange situasjoner så blir fort en for mye. den andre situasjonen var at vi satt ute og pratet. HVER eneste ting jeg pratet om, kom faren og pratet høyere, avbrøyt meg og tok over hele samtalen. Sånn at ingen hørte hva jeg sa, jeg prøvde å fortelle ting, men ble avbrutt av han gang på gang…exen min så på meg og lo. Jeg følte meg også så ydmykt der. ettertid så nevnte jeg dette for exen, og sa at han kunne vel sagt noe til faren sin eller i det minste latet som at HAN ville høre hva jeg hadde å fortelle så jeg slapp å føle meg så uinteressant og dum…han blir sur, og forteller at han bare syntes det er morsomt at faren hans er sånn. Jeg prøver å forklare at det er respektløst ovenfor de han gjør sånn mot, og at en voksen mann må klare å høre ferdig andre og la andre snakke, ikke bare snakke om seg selv. Jeg sa også at spesielt da barna er tilstede, er det viktig å lære hva respekt er, så du kunne sagt noe… uansett, for jeg streng beskjed at jeg ikke er hans ansvar lenger, han syntes det var morsomt, jeg tåler ingenting, jeg er svak, jeg overreagerer, jeg må bare lære meg til at han er sånn osv… er jeg virkelig så svak og overreagerer? jeg har som sagt sosial angst, men hadde det vært min mor som gjorde dette med han f.eks, hadde jeg sagt noe med en gang og hver gang… typ «la han snakke ferdig» eller sagt etter på «hva hadde du å fortelle» …. Blir så lei meg og føler meg komplett idiot og alt som er, siden jeg reagerer på dette.. Anonymkode: 8bfba...255
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: jeg var med på en liten samling av hans familie+ barna våre, jeg ble invitert. (...) den andre situasjonen var at vi satt ute og pratet. HVER eneste ting jeg pratet om, kom faren og pratet høyere, avbrøyt meg og tok over hele samtalen. Sånn at ingen hørte hva jeg sa, jeg prøvde å fortelle ting, men ble avbrutt av han gang på gang…exen min så på meg og lo. Jeg følte meg også så ydmykt der. Løsning: Hold kjeft. 1 hour ago, AnonymBruker said: uansett, for jeg streng beskjed at jeg ikke er hans ansvar lenger, han syntes det var morsomt, jeg tåler ingenting, jeg er svak, jeg overreagerer, jeg må bare lære meg til at han er sånn osv… Enig med eksen. Du er invitert pga. barna. Sett deg i et hjørne og hold lav profil. 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg sliter veldig med sosial angst, og har i senere tid klart å åpne meg mer for familien hans, men sliter fortsatt en del. Anonymkode: 8bfba...255 Slutt med det. Anonymkode: 86a74...4f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå