Roxie-Malone Skrevet 3. juni #1 Del Skrevet 3. juni Flere som har sett denne dokumentaren? Jeg er helt rystet! Får helt vondt i sjela av å tenke de som er fanget både fysisk og mentalt inni dette. Er for religionsfrihet, men når mennesker bruker religion for å rettferdiggjøre vold og seksuelle overgrep kan man ikke kalle seg verken god kristen eller et godt menneske. Dette var virkelig sterk kost, og skremmende mange likhetstrekk fra The Handmaid´s Tale. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 3. juni #2 Del Skrevet 3. juni (endret) Må se den... Endret 3. juni av totti_1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 3. juni #3 Del Skrevet 3. juni Den har jeg ikke sett, men takk for tipset! Jeg har sett en god del annet fra Gloriavale, og det virker som en blanding av pur kommunisme, og noe sexfikserte greier. Alle er like, og skal bidra etter evne, og få etter behov, ispedd god dose glorifisering av sex blant altfor unge. Ikke skal en bestemme selv heller hvem en skal gifte seg med så altfor ungt. Det blir valgt etter hva som er best for alle. Det er i det minste monogami, sånn utenom seksuelle overgrep og utroskap, og paret er på ca samme alder. Så det er da noe. Det er en veldig god TED-talk på YouTube om sekten også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roxie-Malone Skrevet 3. juni Forfatter #4 Del Skrevet 3. juni Daisy-love skrev (1 time siden): Den har jeg ikke sett, men takk for tipset! Jeg har sett en god del annet fra Gloriavale, og det virker som en blanding av pur kommunisme, og noe sexfikserte greier. Alle er like, og skal bidra etter evne, og få etter behov, ispedd god dose glorifisering av sex blant altfor unge. Ikke skal en bestemme selv heller hvem en skal gifte seg med så altfor ungt. Det blir valgt etter hva som er best for alle. Det er i det minste monogami, sånn utenom seksuelle overgrep og utroskap, og paret er på ca samme alder. Så det er da noe. Det er en veldig god TED-talk på YouTube om sekten også. Tusen takk for tips, må sjekke ut TED-talken! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 3. juni #5 Del Skrevet 3. juni Så den i går… er rimelig sjokkert over at sekten fortsatt eksisterer! 😳 Er flere rettsaker rundt anmeldelser fremover, så håper dette blir fulgt av medier her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 3. juni #6 Del Skrevet 3. juni Roxie-Malone skrev (29 minutter siden): Tusen takk for tips, må sjekke ut TED-talken! Bare hyggelig! Her er linken til den jeg tenkte på 😊 Anbefales! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roxie-Malone Skrevet 3. juni Forfatter #7 Del Skrevet 3. juni Fjugur skrev (53 minutter siden): Så den i går… er rimelig sjokkert over at sekten fortsatt eksisterer! 😳 Er flere rettsaker rundt anmeldelser fremover, så håper dette blir fulgt av medier her. Ja det er helt ubegripelig at de fremdeles holder på!😳 Det håper jeg også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roxie-Malone Skrevet 3. juni Forfatter #8 Del Skrevet 3. juni Daisy-love skrev (30 minutter siden): Bare hyggelig! Her er linken til den jeg tenkte på 😊 Anbefales! tusen takk! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 8. juni #9 Del Skrevet 8. juni Veldig bra dokumentar! Fikk helt vondt i meg av hun søsteren de oppsøkte i India. Stakkars jente. VGTV har også en dokumentar om denne sekten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ada@ Skrevet 11. juni #10 Del Skrevet 11. juni Enig, den var god. Men tenker på ungene i India som er der uten statsborgerskap og pass. De damene og ungene så altfor passive ut, det gjorde vondt å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå