Gå til innhold

Telefonen skrur seg ikke på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var ute med en liten gummibåt som tok inn noe vann, telefonen havnet i den lille vanndammen på bunn på et tidspunkt, men jeg tok den raskt opp. Telefonen skal tåle vann på 6 meter dyp inntil 30 min, mobilen min var i 3 cm vann i maks 30 sekunder. Når jeg kom hjem tenkte jeg meg ikke om, og ville sette den på lading, fikk med en gang varsel om ikke å lade mobilen grunnet oppdaget vann i ladeport. Telefonen gikk tom for strøm kanskje en time senere. Jeg prøvde noen timer senere å sette mobilen på lading, men det skjedde ingenting, og jeg får heller ikke opp symbolet om at den lader/er tom for strøm. Har prøvd å tørke ut av ladeporten, men mobilen viser ingen tegn til å slå seg på. Kan den faktisk være helt ødelagt? Synes bare det virker noe usannsynlig da jeg har tatt flere forbehold i ettertid for å få den tørr, og fordi den dessuten fungerte en hel time etter den ble våt og at den døde av tomt batteri. Kan det være at den bare enda ikke er tørr og vil ta imot lading, eller tror dere den er helt ødelagt?

Anonymkode: 8f2ee...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv igjen om en uke 🤫

Anonymkode: 9b172...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trådløs lading på den? Har du testet det?

Ladeporten er trolig ødelagt.

 

Om det har kommet vann på hovedkortet i telefonen, og den har vært påskudd eller forsøkt gi strøm, så har du ødelagt telefonen.

Anonymkode: cbcf6...85e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje prøve en annen kabel, den kan ha gått istykker den også pga. vannet. Det er en ofte en liten chip inni kontakten på kabelen, så den kan ha blitt fuktig og kortsluttet. 

Du kan ha grillet ladeporten eller hovedkortet som følge av å lade en våt kontakt. Eller så er den bare i dårlig humør for øyeblikket. 

Om du har noen skader på ramme eller sprekt glass er ikke lenger telefonen vanntett, så den kan ha fått inn vann gjennom sprekker og utettheter. Prøv å la den ligge til lading en times tid og se hva som skjer. Om du har trådløs ladeplate og telefonen støtter det kanskje det hjelper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...