Gå til innhold

Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? (bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Disse røde/blå merkene har vært på anklene og leggene mine fra blant annet da jeg var 18 år. Nå er jeg 50. Jeg har «maskert» dem med sminke så godt jeg har kunnet, for å kunne gå med kjole. Jeg misliker så sterkt at de har skjedd meg. Har hypermobilitet om det har noe å si.

IMG_6967.thumb.jpeg.26b4c188c2d359618b3b077e2ffdbfcb.jpeg

IMG_6968.thumb.jpeg.f34291018d81b57f903f7546aea85a59.jpeg

IMG_6966.thumb.jpeg.ca89f3c37a6e5420c3c5dcbecc39b546.jpeg

ER det noe jeg kan gjøre? Jeg skulle ønske jeg kunne slippe å sminke dem bort hver gang 😣

Anonymkode: 960d9...567

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 😮

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Disse røde/blå merkene har vært på anklene og leggene mine fra blant annet da jeg var 18 år. Nå er jeg 50. Jeg har «maskert» dem med sminke så godt jeg har kunnet, for å kunne gå med kjole. Jeg misliker så sterkt at de har skjedd meg. Har hypermobilitet om det har noe å si.

IMG_6967.thumb.jpeg.26b4c188c2d359618b3b077e2ffdbfcb.jpeg

IMG_6968.thumb.jpeg.f34291018d81b57f903f7546aea85a59.jpeg

IMG_6966.thumb.jpeg.ca89f3c37a6e5420c3c5dcbecc39b546.jpeg

ER det noe jeg kan gjøre? Jeg skulle ønske jeg kunne slippe å sminke dem bort hver gang 😣

Du har ikke spurt legen eller på apoteket da? Kanskje de kan hjelpe, som vet hva det er😊

Anonymkode: 8b730...d82

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg… jeg hadde aldri lagt merke til sånnemmerker på andres ben. 

har du SMINKET de bort, i 30 år??? Uten å spørre lege eller på apotek hva det er? 

Bare drit i de. La de være. Ingen bryr seg. Helt utrolig at du tenker du ikke kan gå i kjole pga disse merkene? Det er veldig trist!!! :( 

Anonymkode: ec483...7a4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Laser, det får de skadde blodkarene til å kollapse, så absorberes de av kroppen. Før ble det også brukt noe de sprøytet inn i blodkarene som gjorde omtrent det samme, men tror de nyeste lasertypene (f.eks. IPL) er mer effektive. Det koster litt, men gir gode resultat.

Anonymkode: f5d2f...896

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

har du SMINKET de bort, i 30 år??? Uten å spørre lege eller på apotek hva det er? 

Bare drit i de. La de være. Ingen bryr seg. Helt utrolig at du tenker du ikke kan gå i kjole pga disse merkene? Det er veldig trist!!! :( 

Jeg er enig i at man sjelden tenker på andres ben, men når man først har hengt seg opp i sine egne så er det lov å ønske merkene vekk likevel. Om det er verdt flere tusen får være opp til hver enkelt.

Jeg har noen svakere blodårer på mine legger, men fikk fjernet en større ansamling som så ut som et konstant blåmerke for noen år siden. Verdt det for meg. Mulig jeg fikser litt igjen om noen år, er arvelig belastet.

AnonymBruker
Skrevet

Klarte å overse at du har hypermobilitet, da bør selvfølgelig lege konsulteres først. Kanskje er sklerosering da bedre, kontakt f.eks. Åreknutespesialisten. De har lege og gjør også en nøye forundersøkelse.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg føler ikke de fleste andre har slike merker. 
Jeg tror det er skadde blodkar, men trodde aldri det kunne bli så ille. 

Jeg går i kjole, med sminkede ben. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...