Gå til innhold

Utbetalinger NAV

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Grevling skrev (Akkurat nå):

Når jeg mottok AAP så pleide pengene alltid å komme typisk rett før 16.00. Typisk sånn mellom 15:40-15.50. så var de på plass. Noen sjeldne ganger kom de tidligere. 

Rart! Har ikke fått de senere enn kl 1130. Tror bare det er en gang tidligere for lenge siden at jeg fikk de rett før 1540. 

Anonymkode: ce351...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den aller beste siden for å få vite om slike forsinkeler og problemer, er fb-siden AAP-aksjonen. Det har kommet mange meldinger om nav-problemer.

Admin skriver:

Sitat

Det ligger nå mange innlegg til godkjenning med en liten utbetalinger fra nav. Dette er etterbetalingen for første del av mai på økt Grunnbeløp.
Vi forstår også av innleggene at de av dere som har tabelltrekk blir trukket som at dette er en bi-inntekt og da får høyt skattetrekk (prosent).
Den vanlige AAP utbetalingen vil nok også komme opp i løpet av dagen. Vi må bare be dere alle ha tålmodighet.
Og si heller i fra senere dersom det skulle vise seg at det er noe feil.
——-
Noen av de innlegg vi har fått inn lyder:
- Flere som ikke har fått utbetalings blanket på AAP idag? Beregningen er klar,men bruker alltid å få utbetalings blanketten kl 06 ish de dagene jeg har utbetaling 🤷‍♀️
- Noen som vet om det er noe tull i Nav sine systemer igjen? Får opp utbetaling av etterbetaling, men ikke sum på siste meldekort. Som også utbetales i dag.
- Flere som ikke har fått utbetalingsmelding på AAP ? Fått på etterbetaling men ikke vanlige 14 dagers utbetaling.
- Hvorfor i all verden er jeg trukket 32%? Hvorfor får jeg ikke tabell trekk på dette?
————
Vi velger ett felles innlegg om saken og må begrense antallet innlegg om dette.

Anonymkode: a011d...e7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Jeg tar meldekort på lørdag...får alltid på tirsdag 

Får alltid på mandag når jeg sender natt til lørdag. Var noen oppdatering i helgen, så ble sendt på lørdag etter kl 1400 denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har vært inne å sjekket om de har fått utbetalt nå?

Anonymkode: 6b5bc...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen som har vært inne å sjekket om de har fått utbetalt nå?

Har fortsatt ikke fått noe. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har fortsatt ikke fått noe. Hva med deg?

Nope 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Står på Nav.no at penger kommer i morgen. 

Anonymkode: 64239...5ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette står under utbetalinger nå:

Brukere som har levert meldekort på lørdag og søndag vil denne gang få utbetaling tirsdag 4. juni. Vi har hatt en feil som nå er rettet. Vi beklager ulempen dette medfører.

Etterbetaling av trygdeoppgjøret for AAP og dagpenger er utbetalt. De fleste vil ha pengene på konto 3. eller 4. juni. På etterbetalingen trekkes det skatt etter prosentdelen av skattekortet.

Anonymkode: 5ca36...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 12.12):

Rart at de ikke har gått ut med en fellesmelding på deres egne nettsider slik at folk slipper å ta kontakt

Det ble lagt inn talemelding om feilen på NAV sin telefon fra ca 12:30 i går. Vil ikke si at det er veldig lang tid egentlig.

Telefonen til NAV åpner kl. 9. Så begynner de første henvendelsene å komme inn om at det er noe feil med utbetalinger. Det er først når en veileder har fått to eller flere henvendelser om det samme, at veilederen begynner å ane at dette ikke er en engangsfeil, men en større feil som har rammet flere. Når mange nok veiledere har meldt fra om en mistenkt feil, vil det bli meldt videre i systemet og så må de som har kompetanse til det sjekke det nærmere. Når det er blitt klart at det er en feil i flere utbetalinger må det spilles inn en talemelding og legges ut, noe som også krever litt tid og ressurser. Sånn sett er ikke 3,5 timer så veldig lang tid, men det skaper helt klart mye henvendelser på tlf. 

Anonymkode: 3fd4c...8ae

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På nav.no står det klart og tydelig at utbetaling kommer 2-3 virkedager etter at meldekort er sendt inn. 

Jeg mottar selv AAP og forstår at mange har lite å rutte med. Men hvorfor planlegger dere ikke ut fra at pengene kommer innen onsdag (om meldekortet er sendt lørdag)? 

Ja, jeg forstår at mange er vant til å få de på mandagen. Men det er ingen grunn til å hisse seg opp så lenge pengene er på konto innen den fristen som er oppgitt.

I min deltidsjobb har vi lønningsdag den 20. Det er det som står i kontrakten, at lønna skal være på konto innen den 20. Som oftest har lønna på konto den 18. Men jeg kan da ikke gå til lønningskontoret og klage om den kommer først den 20.? 

Anonymkode: 3fd4c...8ae

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk først utbetalt 370 i går, men i dag kom AAP med 9500, så ca 2000 ekstra. Er dette feriepenger?

Anonymkode: b4a5c...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 12.12):

Nå er det veldig ofte sånn! Med barnetrygden også.

Jeg har mottatt barnetrygd i 32 år og har aldri opplevd forsinkelser. Så det er ikke riktig at dette skjer ofte.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk først utbetalt 370 i går, men i dag kom AAP med 9500, så ca 2000 ekstra. Er dette feriepenger?

Anonymkode: b4a5c...e4e

Nei, det er fordi de ikke trekker skatt i juni.

De 370 er justering etter grunnbeløpet som ble endret i mai.

Anonymkode: 53cf8...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...