Gå til innhold

Litt anspent og merkelig relasjon,plutselig..Potensielt vennskap som nesten ghostes litt??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en situasjon,hvor jeg ønsker litt innspill til hva jeg kan gjøre.

Imøte med en jeg ønsker som venninne-Hun virker grei nok, og jeg tenker at det kan blir et vennskap, så jeg er villig til å høre litt om muligheter til en hendelse som oppstår her..

Og det er at jeg ikke får svar på snap, når jeg stiller henne spørsmål. I utgangspuunktet,var det hun som ønsket flere venninner,så jeg tok henne på ordet. Vi har snakket veldig lite sammen, og jeg har uttrykt interesse for at jeg synes hun bor på et kult sted, og har gitt kudos og interesse for litt plausible,generelle spørsmål som interesse for hva hun har lagt ut på story(typ mat hun spiser,ala"ser godt ut").

Videre har vi snakket litt løst, og det har hendt at jeg har stilt henne spørsmål over snap,som hun ikke har svart på(!). Synes dette er skikkelig ufint. Det er jo en ganske direkte avvsining og ganske frekt. Man svarer jo på det man blir spurt om. Og såpass tidlig i relasjonen,så blir det jo nesten helt meningsløst,og jeg skjønner ikke helt hvor hun vil hen med det.

Nå er jeg ikke helt falleferdig over situasjonen, men jeg ønsker jo å formidle t dette ikke er helt greit. Hun har jo vært tidlig ganske åpen(nesten litt for mye) opm at hun sliter med psykiske problemer hos psykolog(aner ikke hva, og synes det egentlig er helt greit,siden vi er så tidlig i relasjonen,takk gud) Og at hun har mageproblemer-Så hun virker ganske åpen,for å si det sånn.. ..

Jeg sendte henne en melding,om at jeg ikke er vant med at folk ikke svare på spørsmål jeg stiller, og at jeg antok hun ikke ville ha kontakt livevel. Utifra dette,forventer jeg nesten at jeg får et svar. Hvis ikke blir det bare rart å ha kontakt videre uansett,føler jeg. Noe jeg synes er greit,på en måte-Fordi jeg ikke gidder folk som ikke svarer på spørsmål, når du får dem. Såpass burde du være,liksom...

Lurer på om andre har vært gjennom liknende?? Også såpass tidlig?! Jeg kunne ha ingorert henne tilbake, men siden det ikke oppnås noe med det, så blir jo det lite hensiktsmessig, og mer å vinne på å høre med henne hva det er som skjer-FÅr jeg ikke svar på den snappen heller, så får jeg vel bare slette henne da..

Noen innspill til situasjonen??

Anonymkode: 4c736...1a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke får svar på den siste meldingen så sletter du henne bare. Jeg har vært borti dette selv med ei som lette etter venninner på nett. Hun unnskyldte seg riktignok med at i dårlige perioder kunne hun være dårlig på å svare. Men ikke engang ja/nei spørsmål kunne hun svare på. For eksempel den gangen hun havnet på legevakta og jeg spurte om hun kunne svare kjapt ja eller nei på om det gikk greit med henne (mld var lest 10 sekunder etterpå) Resultatet ble jo at jeg var bekymret i et døgn før jeg omsider fikk et lunkent svar. 

Man skal godta at hver enkelt har forskjellige behov når det kommer til kontakt. Men når du søker etter venner og noen faktisk ønsker å bli din venn så må man jo faktisk bidra NOE hvertfall..

Anonymkode: 13149...811

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som hun allerede har gått videre siden hun ikke svarer deg. 

Men hva slags spørsmål stilte du henne og er det mulig at hun ikke vil ha spørsmål på snapchat?

Anonymkode: 57ecc...b12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fortsetter du å ta kontakt med en person som ikke svarer deg?

Anonymkode: dd2a7...87b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor fortsetter du å ta kontakt med en person som ikke svarer deg?

Fordi TS ønsker henne som vennine. 

Anonymkode: abcf5...8cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg TS. Der er frustrerende.

Men, 

Jeg har f.eks tider hvor jeg ikke orker spørsmål på snap. Har ikke tid å svare med en gang. Av og til åpner man jo snap for underholdning, og forventer ikke masse spm. En ekte melding er bedre. 

Fokuser på de gangene dere møtes. Vær til stede mentalt, og husk ting hun sier. Send så en felles referanse, reel eller noe dere kan le av, og la det være lavterskel. Mange har ikke tid å investere alt med en gang. Vær tålmodig, la henne komme til deg.

Oversvømmelse gjør at vennskap drukner. Letthet gjør at hun (kan) kommer tilbake. 

Lykke til:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Fordi TS ønsker henne som vennine. 

Men hun ønsker tydeligvis ikke ts som venninne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du velger om du ønsker å stille spørsmål. Mottaker v spørsmålet velger om hen ønsker - eller ikke ønsker - å svare på spørsmålet. Helt grunnleggende høflighet. Et nei er et nei, også i en normalt høflig samtale. 

Fremstår kanskje ikke som om du ønsker deg en venn? Men mer en tettere og mer klam relasjon? Et vennskap er gjensidig respekterende. Om du ønsker feks daglig kontakt og hun ønsker en relasjon der dere treffes hver måned har ingen av dere rett til å presse den andre. Kan dere ikke respektere hverandre så avslutter dere relasjonen. Helt udramatisk.

Anonymkode: 3f55c...861

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du dreper iaf en potensiell relasjon hvis du begynner å si «jeg er ikke vant til folk som ikke svarer meg». Det vitner om null sosiale antenner og manglende respekt for andres grenser. Du kjenner henne såvidt. Svarer hun ikke, er det fordi hun a) er opptatt b) ikke ønsker så tett kontakt c) ikke ønsker deg som venn. Du må roe ned og ikke være så intens. 

Anonymkode: 0ca60...286

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...