AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Del Skrevet 3. juni 2024 Vi har en leder på jobben min som verken har utdanning eller annet innenfor ledelse. Hun er eldre og har en lederstil som er veldig gammeldags. Om det er noe jeg syns er vanskelig i forhold til kollegaer (små ting) men som jeg gjerne kunne trengt litt veiledning i, kan hun vise forståelse for deretter å kalle alle inn til møte og ta kollegaene sin side og indirekte si at «jeg må skjerpe meg». Hun kan ta ting opp foran alle, og ikke en til en. Det er også eksempel der jeg syns det har vært ubehagelig å holde foredrag og spurt om litt veiledning i forhold til hva jeg bør si under foredraget. Da får jeg ingen hjelp men beskjed om at dette burde jeg kunne når jeg har en mastergrad. Andre ting kan være at jeg nå egentlig har rett på 2 timer ammefri, det er lovfestet i kontrakten min. Likevel tar hun opp foran alle «om jeg virkelig trenge 2 timer» og «at hun aldri hadde amme fri». Så begynner hun å spørre 2 andre om de hadde ammefri noe de ikke hadde da de var i permisjon i 1,5 år og jeg kun 7,5 måneder. Så bruker hun dette og sier «jaha, de hadde heller ikke bruk for ammefri». Om jeg tar opp eksempel hvorfor hun tar opp ting foran andre, kan jeg få til svar at det må jeg tåle når jeg er «høyt» oppe i stilling selv. Hun er også en stor pådriver til baksnakking på arbeidsplassen. Alltid en person hvert år som snakkes stygt om på møter eller lignende. Jeg har selv tatt opp at jeg har overhørt at flere kollegaer driver å snakker stygt om en person. Dette gidder hun heller ikke ta tak i. Jeg kjenner jeg er veldig lei og blir nesten irritert når jeg snakker med hun. Hvordan forholde seg til dette? Anonymkode: 23207...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Del Skrevet 3. juni 2024 Verneombud og ledelsesnivået over din sjef. Anonymkode: 46707...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Del Skrevet 3. juni 2024 Det med ammefri er helt på jordet, det skal ikke sammenlignes med andre. Om ditt barn har behov for 2 timer, så har hun ikke rett å si noe på det. Har du tillitsvalgt du kan henvende deg til? Anonymkode: 20b80...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Verneombud og ledelsesnivået over din sjef. Anonymkode: 46707...1cb AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det med ammefri er helt på jordet, det skal ikke sammenlignes med andre. Om ditt barn har behov for 2 timer, så har hun ikke rett å si noe på det. Har du tillitsvalgt du kan henvende deg til? Anonymkode: 20b80...264 Vi har verken tillitsvalgt eller verneombud. Vi har en annen på jobb med ett småbarn også, og da kan hun ofte si «men hun har jo også barn å hun klarer å jobbe overtid» eller lignende. Anonymkode: 23207...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har verken tillitsvalgt eller verneombud. Vi har en annen på jobb med ett småbarn også, og da kan hun ofte si «men hun har jo også barn å hun klarer å jobbe overtid» eller lignende. Anonymkode: 23207...5d6 Ikke verneombud? Hva slags arbeidsplass er dette?? Anonymkode: 20b80...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Del Skrevet 3. juni 2024 Den lederen der er giftig, klag til arbeidstilsynet, og finn deg noe nytt. Anonymkode: 20b80...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Del Skrevet 3. juni 2024 Verken tillitsvalgt eller verneombud nei. Det må dere jo få dere. Arbeidsplasser med over fem ansatte har krav om verneombud. Da har jo dere arbeidstagere en liten jobb å gjøre. Burde være god motivasjon for dere med de forholdene du beskriver. Anonymkode: 46707...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi har en leder på jobben min som verken har utdanning eller annet innenfor ledelse. Hun er eldre og har en lederstil som er veldig gammeldags. Om det er noe jeg syns er vanskelig i forhold til kollegaer (små ting) men som jeg gjerne kunne trengt litt veiledning i, kan hun vise forståelse for deretter å kalle alle inn til møte og ta kollegaene sin side og indirekte si at «jeg må skjerpe meg». Hun kan ta ting opp foran alle, og ikke en til en. Det er også eksempel der jeg syns det har vært ubehagelig å holde foredrag og spurt om litt veiledning i forhold til hva jeg bør si under foredraget. Da får jeg ingen hjelp men beskjed om at dette burde jeg kunne når jeg har en mastergrad. Andre ting kan være at jeg nå egentlig har rett på 2 timer ammefri, det er lovfestet i kontrakten min. Likevel tar hun opp foran alle «om jeg virkelig trenge 2 timer» og «at hun aldri hadde amme fri». Så begynner hun å spørre 2 andre om de hadde ammefri noe de ikke hadde da de var i permisjon i 1,5 år og jeg kun 7,5 måneder. Så bruker hun dette og sier «jaha, de hadde heller ikke bruk for ammefri». Om jeg tar opp eksempel hvorfor hun tar opp ting foran andre, kan jeg få til svar at det må jeg tåle når jeg er «høyt» oppe i stilling selv. Hun er også en stor pådriver til baksnakking på arbeidsplassen. Alltid en person hvert år som snakkes stygt om på møter eller lignende. Jeg har selv tatt opp at jeg har overhørt at flere kollegaer driver å snakker stygt om en person. Dette gidder hun heller ikke ta tak i. Jeg kjenner jeg er veldig lei og blir nesten irritert når jeg snakker med hun. Hvordan forholde seg til dette? Anonymkode: 23207...5d6 Hadde bare meldt meg mere og mer ut, altså lagt meg i 3 gir å surfet bølgen, så lenge hun er sjef så gjør du kun en kurant jobb på det beste, ikke ha mye fravær for det er dokumentasjon , men bli lat og tilbakelent. beste er å ha det sånn, da skylde du jobben ingen verden ting! Letter å gi 100% på hjemmebane. Anonymkode: 922cb...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå