AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Del Skrevet 3. juni 2024 Hvor mye vann drikker deres hund i løpet av dagen? Vår hund drikker ekstremt mye vann om dagen! Det er jo svært varmt ute, men ikke noe varmere enn det har vært andre sommere vi har tilbrakt med han. Dette har holdt på nå gjennom hele helgen. Aldri vært SÅ tørst før virker det som. På 5 timer kan jeg fylle vannskålen 3 ganger?? Er det mye? Han har aldri vært så tørst før, men vi ser hyppigere at han må ut å tisse og kommer rett inn igjen og sluker vannskålen sin på nytt. Når vi kommer oss ut så kaster han seg også på vanndammer for å drikke mer, uavhengig av stor/ekstremt liten vannpytt han ser. Dette har han aldri gjort før. Vi skal til veterinær i dag, men lurer veldig på om andre har så tørste hunder og om dette er normalt? Eller om det kan ligge noe bak denne utrolige tørsten. Nyresvikt? Skal i hvert fall ta blodprøver og urinprøve. Anonymkode: 81838...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 3. juni 2024 #2 Del Skrevet 3. juni 2024 På tisper kan tørste være et tegn på livmorbetennelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 3. juni 2024 #3 Del Skrevet 3. juni 2024 Det hørtes skummelt ut. Et av de første tegnene på slutten for vår forrige var at han begynte å drikke helt sinnsyke mengder med vann. Det samme gjaldt katten jeg hadde før det. Forøvrig to helt forskjellige sykdomsbilder. For katten var det akutt nyresvikt. Tenker det er et sykdomstegn, men får håpe det ikke er noe alvorlig ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 3. juni 2024 #4 Del Skrevet 3. juni 2024 Jeg har også erfart dette da jeg hadde katt med nyresvikt. Håper det ikke er noe alvorlig, TS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Del Skrevet 3. juni 2024 Vanligvis kan være urinveisinfeksjon eller problem med nyrene. Krysser fingrene for at det er noe ufarlig Anonymkode: e65c5...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Del Skrevet 3. juni 2024 Mener å huske at katten min begynte å drikke mer enn før når han fikk stoffskifteproblemer (eldre katt). Dette var forøvrig ikke farlig, og kunne behandles med livslang medisin. Håper på det beste for hunden din, lykke til hos veterinæren ❤️ Anonymkode: fba0d...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 5. juni 2024 #7 Del Skrevet 5. juni 2024 Hunden vår drikker sjelden så mye at det kan sees på vannstanden i skåla. På 10 år har hun aldri drukket den tom. Vi vasker skåla å fyller den med friskt vann hver dag. Selv i varmen blir hun ikke tørst, vi har alltid med vann på tur i varmen men det blir ikke drukket. Så her i hadde vi blitt bekymret hvis skåla måtte fylles flere ganger på en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 5. juni 2024 #8 Del Skrevet 5. juni 2024 Ville tatt en tur til dyrlegen ja, ikke normalt. Nå spiser riktignok mine råfor med mye væske i, men jeg fyller skålen en gang om dagen for 2 hunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #9 Del Skrevet 5. juni 2024 Fyller skålen en gang om dagen, men ikke fordi den er tom, kun for å vaske og skifte vannet. Tre ganger om dagen høres helt ekstremt ut. Får hunden mye godbiter med kylling i? Mine foreldres hund begynte å drikke mye pga det, mener det var noe med nyrene (pga godbitene). Gikk bra, men greit å få sjekket ut av veterinær. Anonymkode: c24f4...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #10 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 10.20): Hvor mye vann drikker deres hund i løpet av dagen? Vår hund drikker ekstremt mye vann om dagen! Det er jo svært varmt ute, men ikke noe varmere enn det har vært andre sommere vi har tilbrakt med han. Dette har holdt på nå gjennom hele helgen. Aldri vært SÅ tørst før virker det som. På 5 timer kan jeg fylle vannskålen 3 ganger?? Er det mye? Han har aldri vært så tørst før, men vi ser hyppigere at han må ut å tisse og kommer rett inn igjen og sluker vannskålen sin på nytt. Når vi kommer oss ut så kaster han seg også på vanndammer for å drikke mer, uavhengig av stor/ekstremt liten vannpytt han ser. Dette har han aldri gjort før. Vi skal til veterinær i dag, men lurer veldig på om andre har så tørste hunder og om dette er normalt? Eller om det kan ligge noe bak denne utrolige tørsten. Nyresvikt? Skal i hvert fall ta blodprøver og urinprøve. Anonymkode: 81838...f18 Hvor stor er vannskille og hvor stor er hunden? Hunden min er stor, han har vannskål som rommet 3 liter. Jeg bytter vann 2-4 ganger om dagen. (Bytter, ikke fyller på pga det er tomt.) det kan være nyrene, kan være han er tørst av varmen. Kan være at han har spist noe som gjør han tørst? Anonymkode: 80997...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå