AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 Har i perioder hatt mer sex enn jeg hadde særlig lyst til. Da for å være grei, unngå dårlig stemning, dårlig samvittighet, lenge siden sist, etc. Men i det siste føles det som om vi har åpnet et nytt kapittel og lysten er på vei tilbake. Jeg tenker at fra nå av vil jeg bare bli med når jeg har lyst og kjenner at jeg er tent, for å ta vare på gnisten jeg kjenner på inni meg. Være tro mot meg selv og det jeg kjenner i kroppen. Men det krever at jeg må stå i det også når jeg må avvise tilnærminger og det kanskje blir litt dårlig stemning. Noen tips? Anonymkode: bb0b7...4f6
Trolltunge Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Vær ærlig om kåt/villig til å bli kåt, eller "ikke aktuelt nå". Kommuniser klart. Vær dessuten trygg i deg selv angående at det er mindre skadelig for ham og deg at han ikke er knallfornøyd hele tiden enn pliktsex er for deg. Voksne mennesker tåler å ikke bestandig få det som de vil. Han er ikke noe "stakkars lille gutt som ikke får sex når han vil alltid". Om du klarer å ha en så selvfølgelig holdning til at selvfølgelig skal det kun være sex når du også har lyst, og ikke nøler og tviler på det, så står du så sterkt i dette at han også vil forstå og akseptere det selvfølgelige i det. Synd du ikke bestandig har vært tro mot deg selv, men godt du begynner med det. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 Som kvinne i ett forhold hvor jeg ønsker mer sex enn mannen så ville jeg sagt at man aldri bør si nei til å vise kjærlighet, kos etc dersom man skal avvise sex. Da føler man seg ikke helt idiot etter å ha blitt avvist. Det er trist å være den som får nei... Vi har snakket mye om dette temaet, og han ønsker å være den som tar iniativet. Men siden jeg er mye mer frempå så får han aldri gjort det. Tenk litt etter om det kunne være noe for deg? Altså å være den som tar iniativ når du føler for sex? Vi har prøvd det nå i noen uker og det funker faktisk for han ivertfall. Anonymkode: 93458...8d6 3
Hunmedham Skrevet 3. juni 2024 #4 Skrevet 3. juni 2024 Din oppgave blir da å bidra til at det skjer. Altså - hvis du kjenner at sex hadde passet, må du ta initiativ. For hvis du overlater initiativet til ham, og sier ja/nei alt ettersom, blir det kanskje lite sex. Så fyll på med å ta initiativ selv, hvis du kjenner et gnist av lyst og det er praktisk mulig. Ha lav terskel for "praktisk" mulig hvis lysten dukker opp. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har i perioder hatt mer sex enn jeg hadde særlig lyst til. Da for å være grei, unngå dårlig stemning, dårlig samvittighet, lenge siden sist, etc. Men i det siste føles det som om vi har åpnet et nytt kapittel og lysten er på vei tilbake. Jeg tenker at fra nå av vil jeg bare bli med når jeg har lyst og kjenner at jeg er tent, for å ta vare på gnisten jeg kjenner på inni meg. Være tro mot meg selv og det jeg kjenner i kroppen. Men det krever at jeg må stå i det også når jeg må avvise tilnærminger og det kanskje blir litt dårlig stemning. Noen tips? Anonymkode: bb0b7...4f6 Tar du ansvar for sexlivet deres da? Eller krevet du at mannen tar initiativet alltid? Anonymkode: 31a27...a1f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Skrevet 3. juni 2024 Jeg fikk nesten litt avsmak på sex fordi han har så stor lyst. Det var sånn at jeg ville ikke ligge i armkroken å se film, for jeg visste hva som kom. Alt sånn småkoselig visste jeg kom til å bli gjort om til noe mer, hver gang. Han prøvde å ta initiativ hele tiden, og da rakk jeg aldri å kjenne på lysten selv. Det vi gjorde var at han tok et skritt tilbake, og lot meg styre litt. Jeg får ta initiativ selv, og det hjalp veldig. Det er ikke et press lenger, det er ikke en nedtelling hvor jeg bare vet han kommer til å begynne å klå. Nå har vi faktisk sex oftere, og han er veldig fornøyd med at jeg tar initiativet. Inviterer han med i dusjen, eller tar han med på senga etter dusj. Anonymkode: 1001d...852 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Skrevet 3. juni 2024 Det er alt for mange kvinner med lav sexlyst som gjør mannen til syndebukk. Selv om du føler på lavere sexlyst enn partner, så har du et ansvar for at sexlivet deres (ja, det er felles) skal fungere. Du er ikke noe offer. Har du ikke lyst, så har du full rett til å la være. Kjenner du på et snev av lyst, så bør du også sørge for at dette blir til felles glede. Jeg har kjent på dette i over 30 år. Jeg har sovnet skuffet 49 av 50 kvelder. Det er en del av mitt liv for blir forsømt, fordi hun ikke vil. Og man lever som kjent bare en gang. Men jeg skylder ikke på henne - det er jeg som er idioten som ikke forlater henne. Anonymkode: 3968c...110 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Skrevet 3. juni 2024 Ta ansvar å si nei, ikke verre enn det, det er ditt ansvar å si nei, ingen andre kan gjøre det for deg Anonymkode: c6719...acc 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #9 Skrevet 3. juni 2024 Det er lov til å slå opp om partneren ikke har lyst like mye som dere. Det er også deres ansvar å finne noen som vil like mye som dere, syns bare det er rimelig kvalmt å kreve at noen tar på dere når de ikke har lyst. Skikkelig egoistisk og kravstort. Anonymkode: 5132c...111 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå