Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Angstanfall på ny arbeidsplass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger noen å prate med. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Var på min første opplæring nattvakt i natt. Og har jobbet i tre år på dagtid og aldri opplevd dette. 

Jeg fikk et kraftig panikkanfall og måtte dra hjem. 

Det kom bare ut av det blå. Har slitt med angst i mitt liv men behandlet det. Har også hatt PTSD før. 

Kastet opp og hyperventilerte 

Nå vet jeg virkelig ikke hva som utløste det og jeg skammer meg sånn men må være noe med natt å gjøre. . Dette var nytt arbeidsplas og jeg er vikar. Og nå vet jeg ikke hvordan sjefen vil se meg. 

Kollegaen var så grei og hjalp meg og jeg dro hjem og jeg er så flau.

Jeg sitter her og skjelver og er så lei og skuffet over meg selv og livredd for jeg ikke får jobbe mer nå framover men så føler jeg at angsten har blusset opp og vet ikke om det går over.

Har ringt lege og fått time i morgen. 

Hva skal jeg si til sjefen? 

Hva gjør jeg nå. Må jo ha inntekt 😭😭😭

Anonymkode: f1a86...08f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo høyst sannsynlig at kollegaen ikke er dypt imponert, men trenger sjefen å vite at du deo hjem pga angst da? Kan du ikke bare si du ble akutt syk? 

De avslutter nok ikke arbeidsforholdet basert på 1 hendelse, men du må hekt klart gjøre et bedre inntrykk neste vakt!

Anonymkode: 2fba1...a13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo høyst sannsynlig at kollegaen ikke er dypt imponert, men trenger sjefen å vite at du deo hjem pga angst da? Kan du ikke bare si du ble akutt syk? 

De avslutter nok ikke arbeidsforholdet basert på 1 hendelse, men du må hekt klart gjøre et bedre inntrykk neste vakt!

Kollegaen vet jeg fikk angst. Så hun forteller nok videre?

AnonymBruker
Skrevet

Du sier til sjefen som sant er: du ble uforutsett syk av som du sammen med lege skal finne ut om er et vedvarende problem eller ikke.

Og ikke vær flau! Dette har du like lite kontroll over som om du skulle fått omgangssyke på jobb. Har du en stillingsprosent sånn at du kan sykemeldes eller ta egenmelding? (Her er det særregler om du har byttet arbeidsgiver innenfor kommune og stat)

Anonymkode: 76617...dfd

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sier til sjefen som sant er: du ble uforutsett syk av som du sammen med lege skal finne ut om er et vedvarende problem eller ikke.

Og ikke vær flau! Dette har du like lite kontroll over som om du skulle fått omgangssyke på jobb. Har du en stillingsprosent sånn at du kan sykemeldes eller ta egenmelding? (Her er det særregler om du har byttet arbeidsgiver innenfor kommune og stat)

Anonymkode: 76617...dfd

Takk 

Er 0% stilling. 

AnonymBruker
Skrevet

Om det er en ny arbeidsplass for deg, så trenger det jo ikke være at det var en nattevakt som utløste det. Er nok mer sammensatt en det? Ny jobb, på opplæring, nye rutiner og ikke alle som passer å jobbe natt sånn fysisk/psykisn også. Kanskje det heller var litt sånn summasumarum? 

Anonymkode: b07a2...c58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Om det er en ny arbeidsplass for deg, så trenger det jo ikke være at det var en nattevakt som utløste det. Er nok mer sammensatt en det? Ny jobb, på opplæring, nye rutiner og ikke alle som passer å jobbe natt sånn fysisk/psykisn også. Kanskje det heller var litt sånn summasumarum? 

Anonymkode: b07a2...c58

Høres logisk ut. Vet ikke hva jeg gjør nå?

Sykemelder meg? Prøver å komme tilbake og prøve engang til? Vil sjefen ha meg i det hele tatt nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Høres logisk ut. Vet ikke hva jeg gjør nå?

Sykemelder meg? Prøver å komme tilbake og prøve engang til? Vil sjefen ha meg i det hele tatt nå. 

Klart du prøver en gang til! 😊 Denne gangen er du litt mer forberedt på hva som venter.

Hadde faktisk en lignende episode selv en gang, men da fikk jeg angstanfall på vei til arbeidsplassen. Måtte ringe og si jeg ikke kom sånn 5 min før jeg skulle vært der.

Jeg ble satt opp på ny opplæring en uke etter og da gikk det helt fint! Hodet hadde liksom fått jobbet litt med det.

Nattevakt er jo bare en vanlig vakt, men på ugunstig tid av døgnet. Du venner deg til det. Pass på å sove så godt du klarer i forkant og ha med deg litt snacks. Jeg hadde alltid med meg cola og noe snop på natt - det må være lov ;) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...