AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler han begynner å bli en såkalt «gammelkall». Han kjøper seg aldri klær, går i gamle stygge klær. Noen av klærne har tilogmed hull. Om han ikke orker finne seg sokker tar han et par hjemmestrikket sokker på… Sko han kjøper skal være billigst mulig. Han bruker ikke tid på skjegg osv, bare tar det rett av. Han bruker ikke parfyme, dusjsåpe eller deo. Jeg føler jeg gjør alt dette- bare så det er sagt. Er jo litt sånn skummelt når man ikke orker pynte og stelle seg for hverandre tenker jeg? Plutselig går han med genseren bak/frem, med innsiden ut. Altså, ikke noe som er noe nøye. Han arver noengang klær av broren sin, men de er jo egentlig for store. Kan jeg sette krav til at han steller seg litt mer, eller er det ikke noe jeg har noe med? Trenger vel knapt si jeg har NULL tenning på han? Han har penger til å kjøpe klær, men han er også gnien… Anonymkode: 7871a...8cd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Renoveringsprosjekt. Anonymkode: 46e1e...e12 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 Kan du bo med en sånn type lengre? En voksen, ustelt mann som ikke bruker deo? Selvfølgelig har du noe med hvem du bor sammen med, hvem du (ikke) tenner på, hvem dere er som par, om du (ikke) liker han en gang. Still krav til minimum hygiene og stell, klær og frisør, ærlig talt. Anonymkode: 9dfc7...11f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Skrevet 3. juni 2024 Herregud. Du har altså vært sammen med fyren lenge nok til å kalle ham mannen din, men dere evner ikke basic kommunikasjon? Her ber jeg mannen ta seg en dusj hvis han lukter svette (han har god hygiene, men det kan jo skje). Jeg gir ham beskjed om å skjerpe kostholdet hvis magen blir for stor for min smak, og jeg ber ham barbere seg når han stikker. Jeg har hatt styring på klærne hans siden vi ble sammen for 20 år siden, fordi han ikke bryr seg og han liker at jeg er tiltrukket av ham. Han gjør det samme på meg, og det er én av grunnene til at vi fortsatt er lykkelige og har mye sex etter 20 år sammen. ❤️ Anonymkode: 8c2e4...c65 3
kaarebjarne Skrevet 3. juni 2024 #5 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler han begynner å bli en såkalt «gammelkall». Han kjøper seg aldri klær, går i gamle stygge klær. Noen av klærne har tilogmed hull. Om han ikke orker finne seg sokker tar han et par hjemmestrikket sokker på… Sko han kjøper skal være billigst mulig. Han bruker ikke tid på skjegg osv, bare tar det rett av. Han bruker ikke parfyme, dusjsåpe eller deo. Jeg føler jeg gjør alt dette- bare så det er sagt. Er jo litt sånn skummelt når man ikke orker pynte og stelle seg for hverandre tenker jeg? Plutselig går han med genseren bak/frem, med innsiden ut. Altså, ikke noe som er noe nøye. Han arver noengang klær av broren sin, men de er jo egentlig for store. Kan jeg sette krav til at han steller seg litt mer, eller er det ikke noe jeg har noe med? Trenger vel knapt si jeg har NULL tenning på han? Han har penger til å kjøpe klær, men han er også gnien… Anonymkode: 7871a...8cd Uhm, vet du hva jeg tenkte da jeg leste dette? Påbegynnende demens... 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Skrevet 3. juni 2024 Han kommer til å kle seg finere hvis han får ny dame. Anonymkode: 46e1e...e12
Brunello Skrevet 3. juni 2024 #7 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler han begynner å bli en såkalt «gammelkall». Han kjøper seg aldri klær, går i gamle stygge klær. Noen av klærne har tilogmed hull. Om han ikke orker finne seg sokker tar han et par hjemmestrikket sokker på… Sko han kjøper skal være billigst mulig. Han bruker ikke tid på skjegg osv, bare tar det rett av. Han bruker ikke parfyme, dusjsåpe eller deo. Jeg føler jeg gjør alt dette- bare så det er sagt. Er jo litt sånn skummelt når man ikke orker pynte og stelle seg for hverandre tenker jeg? Plutselig går han med genseren bak/frem, med innsiden ut. Altså, ikke noe som er noe nøye. Han arver noengang klær av broren sin, men de er jo egentlig for store. Kan jeg sette krav til at han steller seg litt mer, eller er det ikke noe jeg har noe med? Trenger vel knapt si jeg har NULL tenning på han? Han har penger til å kjøpe klær, men han er også gnien… Anonymkode: 7871a...8cd Hvor gammel er han? Dersom han har sluttet med å bruke deodorant, er det antakelig noe galt. Demens som noen foreslo er nærliggende. 1
Marihone Skrevet 3. juni 2024 #8 Skrevet 3. juni 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler han begynner å bli en såkalt «gammelkall». Han kjøper seg aldri klær, går i gamle stygge klær. Noen av klærne har tilogmed hull. Om han ikke orker finne seg sokker tar han et par hjemmestrikket sokker på… Sko han kjøper skal være billigst mulig. Han bruker ikke tid på skjegg osv, bare tar det rett av. Han bruker ikke parfyme, dusjsåpe eller deo. Jeg føler jeg gjør alt dette- bare så det er sagt. Er jo litt sånn skummelt når man ikke orker pynte og stelle seg for hverandre tenker jeg? Plutselig går han med genseren bak/frem, med innsiden ut. Altså, ikke noe som er noe nøye. Han arver noengang klær av broren sin, men de er jo egentlig for store. Kan jeg sette krav til at han steller seg litt mer, eller er det ikke noe jeg har noe med? Trenger vel knapt si jeg har NULL tenning på han? Han har penger til å kjøpe klær, men han er også gnien… Anonymkode: 7871a...8cd Kan dere dra på shopping sammen? Eller kan du overraske han med noen nye klær til bursdagen hans? Du kan også være ærlig å si følgende: "Du er kjekk mann. Jeg så noen fine gensere og skjorter på Dressmann forleden. Det hadde gjort deg enda kjekkere. ❤️ Har du lyst til å være med å titte på det eller skal jeg kjøpe med for deg neste gang jeg går forbi? "
Queen94 Skrevet 3. juni 2024 #9 Skrevet 3. juni 2024 Både jeg og mannen min har vært gift såpass lenge at vi faktisk kan fortelle hverandre ting som at du bør ta vare på deg selv, pynt deg for meg, barber deg for meg, klipp håret, kjøp deg nye klær, gå å ta på det sminke osv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #10 Skrevet 3. juni 2024 Marihone skrev (1 minutt siden): Kan dere dra på shopping sammen? Eller kan du overraske han med noen nye klær til bursdagen hans? Du kan også være ærlig å si følgende: "Du er kjekk mann. Jeg så noen fine gensere og skjorter på Dressmann forleden. Det hadde gjort deg enda kjekkere. ❤️ Har du lyst til å være med å titte på det eller skal jeg kjøpe med for deg neste gang jeg går forbi? " Eller faktisk ærlig: Du har blitt en gammelkall. Du går i gamle, stygge klær! Du bruker ikke en gang deo og såpe. Det er tydelig ikke nøye med noe, klærne du har arva er for store. Jeg syns det er skummelt og leit at du ikke vil pynte og stelle deg for meg lengre. Det gjør det også vanskelig å tenne på deg. Så: i morgen blir det handletur og frisør. Vil du jeg skal bli med? Anonymkode: 9dfc7...11f 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #11 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler han begynner å bli en såkalt «gammelkall». Han kjøper seg aldri klær, går i gamle stygge klær. Noen av klærne har tilogmed hull. Om han ikke orker finne seg sokker tar han et par hjemmestrikket sokker på… Sko han kjøper skal være billigst mulig. Han bruker ikke tid på skjegg osv, bare tar det rett av. Han bruker ikke parfyme, dusjsåpe eller deo. Jeg føler jeg gjør alt dette- bare så det er sagt. Er jo litt sånn skummelt når man ikke orker pynte og stelle seg for hverandre tenker jeg? Plutselig går han med genseren bak/frem, med innsiden ut. Altså, ikke noe som er noe nøye. Han arver noengang klær av broren sin, men de er jo egentlig for store. Kan jeg sette krav til at han steller seg litt mer, eller er det ikke noe jeg har noe med? Trenger vel knapt si jeg har NULL tenning på han? Han har penger til å kjøpe klær, men han er også gnien… Anonymkode: 7871a...8cd Du kan ikke KREVE noe som helst. Du kan spørre, men han er nå en voksen mann som selv velger om han vil endre klestil og bruke penger på det eller ei.. Hvis måten har kler seg på avgjør om du har tenning på han eller ei - tror jeg både du og dere har større problemer enn klærene hans. Enkleste er ofte det beste- si det til han som det er. Anonymkode: 499ea...225 1
Marihone Skrevet 3. juni 2024 #12 Skrevet 3. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Eller faktisk ærlig: Du har blitt en gammelkall. Du går i gamle, stygge klær! Du bruker ikke en gang deo og såpe. Det er tydelig ikke nøye med noe, klærne du har arva er for store. Jeg syns det er skummelt og leit at du ikke vil pynte og stelle deg for meg lengre. Det gjør det også vanskelig å tenne på deg. Så: i morgen blir det handletur og frisør. Vil du jeg skal bli med? Anonymkode: 9dfc7...11f Menn liker ikke å bli kritisert. Da er det lett at de går i forsvar eller at det får motsatt effekt av hva man ønsker å oppnå. Man bør heller ikke sette pekefingeren på folk og si «du», men istedenfor snakke fra egne følelser og ha jeg-dialog. Bare et tips! 2
kaarebjarne Skrevet 4. juni 2024 #13 Skrevet 4. juni 2024 Seriøst ingen som reagerer på at den personlige hygienen hans har blitt dårligere? Dette er et erketypisk tegn på psykisk sykdom, som f.eks. tidlig demens. 1
Helt uperfekt Skrevet 4. juni 2024 #14 Skrevet 4. juni 2024 kaarebjarne skrev (3 minutter siden): Seriøst ingen som reagerer på at den personlige hygienen hans har blitt dårligere? Dette er et erketypisk tegn på psykisk sykdom, som f.eks. tidlig demens. Jeg tenkte akkurat det samme. Har ikke erfaring med demens, så det var ikke i mine tanker, men min første tanke var at her er det en som ikke har det bra. Men når du sier det, demens kan også gi mening. En ting er å ikke bry seg så mye om hvilke klær man går med, men når han slutter å bry seg om personlig hygiene så tolker jeg det som et faretegn. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #15 Skrevet 4. juni 2024 Jeg kunne ikke drømt om å kritisert min manns klesstil, det er virkelig noe et voksent menneske må bestemme selv. Selv har jeg ikke overskudd til å ha god klesstil, tar det som ligger fremst i kleskapet, om det er hullete eller slitt så skjuler jeg det med et plagg utenpå. Av og til har jeg på meg vrangt eller en sokk av hver sort men slik er det bare. Hadde mannen kritisert meg så hadde jeg blitt lei meg og jeg vet han ikke vil det. Han er heller ikke overfladisk og bryr seg. Så ikke pirk på voksne folk om du vil fortsette å ha en god relasjon er min mening. Anonymkode: 03628...438
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #16 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 8.22): Plutselig går han med genseren bak/frem, med innsiden ut. Anonymkode: 7871a...8cd Dette er ikke helt normalt, og ville fått meg til å stusse på om det er noe galt ut over å ikke bry seg lenger De fleste klarer å ta på seg klærne riktig vei i det minste. Anonymkode: f811f...e5a 2
svartkatt Skrevet 4. juni 2024 #17 Skrevet 4. juni 2024 Har dere vært sammen lenge eller..? Uten at du noen gang har sagt noe eller handla klær til han i gave for eksempel..? Uansett klart du kan si ifra eller snakke om det.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #18 Skrevet 4. juni 2024 Hadde ikke orket å bo sammen med en med så dårlig hygiene. Har han boevne i det hele tatt? Du må rett og slett bli støttekontakten hans om du skal endre på dette. Gå i dusjen med ham, vask ham, ta på deo, kjøp hele og passende klær, kle på ham. Akkurat som man gjør med småbarn. At du orker. Anonymkode: defce...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #19 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg kunne ikke drømt om å kritisert min manns klesstil, det er virkelig noe et voksent menneske må bestemme selv. Selv har jeg ikke overskudd til å ha god klesstil, tar det som ligger fremst i kleskapet, om det er hullete eller slitt så skjuler jeg det med et plagg utenpå. Av og til har jeg på meg vrangt eller en sokk av hver sort men slik er det bare. Hadde mannen kritisert meg så hadde jeg blitt lei meg og jeg vet han ikke vil det. Han er heller ikke overfladisk og bryr seg. Så ikke pirk på voksne folk om du vil fortsette å ha en god relasjon er min mening. Anonymkode: 03628...438 Oi, har du alvorlig sykdom? Alle friske mennesker har mulighet til å prioritere grunnleggende hygiene og skikkelige klær. PS: dette var ikke ment som kritikk, men omsorg. Jeg håper du får hjelp og støtte. Anonymkode: 56d5b...b01 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #20 Skrevet 4. juni 2024 Er du sikker på at han ikke lider av noe? Demens eller lignende? Kan jo være depresjon også. Anonymkode: e7557...61b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå