AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 De siste ukene har vår baby på 13 mnd våknet midt på natta og hylskriker. Det kan ta opptil 2 timer å roe henne. Må ta henne opp og gå rundt, flaske, musikk, leke.. Hun har fått jeksler, men de har egentlig vokst ut nå. Noe som er litt rart, er at pappan dro på besøk til besteforeldrene denne uka. Jeg var ikke med, for jeg skulle jobbe. Hun sov som en stein og våknet kun for smokk. Så dro de hjem igjen og da var det på'n igjen med å våkne på natta og hylskrike. Kan dette ha vært tilfeldig? Eller kan det handle om meg? At hun "glemte" meg litt da vi var hos besteforeldrene, også kom på at jeg eksisterer igjen når de kom hjem? Hun er ekstra klengete på meg for tida. Slår hun seg eller er lei seg for noe når jeg er der, skal hun alltid til meg. Pappaen tar henne hver natt nå, siden han er i permisjon. Jeg tar henne noen helger, og da har det stort sett gått bra, med en og annen skrike-natt. Men det kan som nevnt ha vært jekslene. Hun sover to ganger om dagen. Kanskje vi bør prøve å kutte til en lur? Vi har prøvd det før, men da blir hun trøtt på ettermiddagen. Det er jo ikke så rart, siden hun får lite søvn om natta. Bør vi bare prøve å tvinge henne til å være våken? Men som sagt syns jeg det er rart at hun sov så godt hos besteforeldrene og ikke hjemme i egen seng. Anonymkode: 53215...87c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 En på 13 mnd er ikke baby lenger. Men hva grunnen er kan være så mangt. Bedre sovemiljø, bedre luft. Å hvis du stresser med dette, så merker barnet det og blir stresset selv. Anonymkode: c0e3b...70c
Stor pike Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 Det kan være natteskrekk, selv om det vanligvis oppstår ved toårs alder. Får dere kontakt? Vår ble helt "gal", satte tennene i dynetrekket og rev i det, var svart i øynene og vi fikk ikke kontakt. Det var sommer, så jeg gikk endel i hagen med ham på armen. Det var også kjøligere ute. Vi samsov, så det ble noen brå oppvåkninger.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Skrevet 3. juni 2024 8 minutter siden, Stor pike said: Det kan være natteskrekk, selv om det vanligvis oppstår ved toårs alder. Får dere kontakt? Vår ble helt "gal", satte tennene i dynetrekket og rev i det, var svart i øynene og vi fikk ikke kontakt. Det var sommer, så jeg gikk endel i hagen med ham på armen. Det var også kjøligere ute. Vi samsov, så det ble noen brå oppvåkninger. Har tenkt om det kanskje er dette. Er stort sett skriking. Innimellom roer hun seg, om hun får leke med noe eller får tåteflaske. Men kort tid etter skriker hun igjen. Sovner til slutt, stuptrøtt. Noen få ganger har hun vært våken og i godt humør, men nekter å legge seg. Så vet ikke. Anonymkode: 53215...87c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Skrevet 3. juni 2024 Det kan være ekstra behov for nærhet. Vår har alltid våknet mye på natta men var bare i perioder at det faktisk var gråt når hun våknet. Men da var det gjerne hylskrik fra sekundet hun våknet... Husker ikke helt alder det var værst men mener og det var noe rundt året. De sier jo at det er en peak på separasjonsangst rundt 12 mnd alder? Mulig hos besteforeldrene så skjønte hun at du ikke var der.. Eller så var det bare helt tilfeldig. Hvor lenge var de borte, hvor mange netter? Var det mørkere/lysere/mer lyd/mindre lyd eller noe? Mitt barn kan ikke ha det bekmørkt som anbefalt da blir hun redd når hun våkner. Anonymkode: 69c5e...6f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå