Gå til innhold

Jeg ødelegger alle potensielle forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne som har mye følelser og tanker, og i en datingsituasjon ødelegger dette mye for meg. Jeg analyserer, overtenker, føler veldig på kjærlighet og avvisning. 

Jeg holder dette skjult for mine dater, og tenker og føler i stillhet. Men på et tidspunkt i datingen deler jeg litt for mye, og mennene blir rett og slett skremt bort. Det virker som de liker meg inntil jeg sier noe «dumt»/følelsesladet. Jeg skjønner at det kan oppleves intenst for dem når vi omtrent ikke kjenner hverandre, og de føler at her går det for fort frem. Jeg planlegger ikke akkurat bryllup (selvom tanken selvsagt streifer meg når jeg liker en mann). 

Nå har jo da dette skjedde igjen. En mann var «head over heals», sendte meldinger konstant, jeg fikk all valideringen jeg trengte. Så var jeg så dum og tenkte at vi var på sammen sted, og nevnte mine følelser. Da løp han rett og slett for livet. Vi har kjent hverandre i én måned, så jeg forstår at dette var dramatisk for han. 

Jeg blir jo ekstremt lei meg, og har grått hele helgen. Likte virkelig denne mannen. Jeg har ikke tatt noe kontakt med han, jeg tar det veldig åpenbare hintet. 

Er det flere som meg? Jeg skjønner at jeg må være mer laid back ift dating, at menn kanskje ikke tar det like seriøst som meg. Jeg må holde igjen. Men kanskje jeg også har møtt feil menn? Eller blir alle skremt etter en liten kjærlighetserklæring? 

Anonymkode: 448d4...dc0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva var jærlighetserklæringen? 

For meg høres det litt ut som at han ikke følte så mye som han ga inntrykk av.

Og føler du det du tenker du gjør? Eller er det andre følelser du har som du forbinder med følelsene du utrykker? Som at du tenker den sårbare spenningen er å elske foreksempel? Kansje den er, men kanskje det ikke er det samme også?

Anonymkode: 82c47...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke skremt av kjærlighetserklæringer. Men så er jeg en del eldre enn deg (tror jeg) og kanskje mer "old school". Men jeg tror det finnes seriøse unge menn også. 

Problemet er "love bombing" tidlig i forholdet. Det kan gi folk litt skrekken, ja. For det fremstår litt ustabilt og kanskje litt manipulerende. Plutselig føler man seg fanget i et forhold hvor den ene plutselig har skyhøye forventninger, og man selv føler man bare er i ferd med å bli kjent. 

Etter 1 måned kjenner du ærlig talt ikke fyren. Tenk litt på det! Du bør passe litt på deg selv her også. Mange damer som kaster seg med hode og hjertet først inn i en relasjon havner lett i klørne på psykopater. Det er sjarmerende at du er følsom. Men du må nok lære deg å regulere deg litt. Du må gi deg selv, og ham, mulighet til å bli kjent og utvikle forholdet naturlig. 

Har sagt det flere ganger: Søk opp Sabrina Zohar. Podcasten hennes vil endre datinglivet ditt til det mye bedre. Hun kommer med drypp på Tiktok også, men invester i podcasten. Du vil ikke angre. 

Anonymkode: 77fac...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er en kvinne som har mye følelser og tanker, og i en datingsituasjon ødelegger dette mye for meg. Jeg analyserer, overtenker, føler veldig på kjærlighet og avvisning. 

Jeg holder dette skjult for mine dater, og tenker og føler i stillhet. Men på et tidspunkt i datingen deler jeg litt for mye, og mennene blir rett og slett skremt bort. Det virker som de liker meg inntil jeg sier noe «dumt»/følelsesladet. Jeg skjønner at det kan oppleves intenst for dem når vi omtrent ikke kjenner hverandre, og de føler at her går det for fort frem. Jeg planlegger ikke akkurat bryllup (selvom tanken selvsagt streifer meg når jeg liker en mann). 

Nå har jo da dette skjedde igjen. En mann var «head over heals», sendte meldinger konstant, jeg fikk all valideringen jeg trengte. Så var jeg så dum og tenkte at vi var på sammen sted, og nevnte mine følelser. Da løp han rett og slett for livet. Vi har kjent hverandre i én måned, så jeg forstår at dette var dramatisk for han. 

Jeg blir jo ekstremt lei meg, og har grått hele helgen. Likte virkelig denne mannen. Jeg har ikke tatt noe kontakt med han, jeg tar det veldig åpenbare hintet. 

Er det flere som meg? Jeg skjønner at jeg må være mer laid back ift dating, at menn kanskje ikke tar det like seriøst som meg. Jeg må holde igjen. Men kanskje jeg også har møtt feil menn? Eller blir alle skremt etter en liten kjærlighetserklæring? 

Anonymkode: 448d4...dc0

Jeg synes ikke du gjør så mye feil her egentlig. En mann må kunne takle dine følelser, om de så er sterke eller ikke. Synes ikke du skal tro at det er en riktig måte å være følsom på. Men forstår at man ønsker å bli litt mer tilbakeholden når man opplever å bli såret gang på gang.

For min del varierer det veldig. Med de fleste tar det tid for meg å utvikle noen sterke følelser, men med noen ytterst få jeg har møtt i mitt liv så har jeg blitt veldig forelsket tidlig. De sistnevnte har jeg også hatt lengre forhold med, og jeg vil ikke holde tilbake følelsene mine. Da vil jeg heller bli avvist tidligere enn seinere, så følelsene ikke får utvikle seg enda mer. Det er i alle fall på den måten jeg beskytter meg. En avvisning gjør vondt uansett.

Anonymkode: fcea1...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det du sa til denne mannen? jeg var i lag med ei som var en overtenker for noen mnd. tilbake og hennes overtenking ødela forholdet for henne. Hun var så langt i fra en normal person man kan komme. Måten du ordlegger deg på minner veldig om henne.

Åpnet du deg for mye sånn at utviklingen av forholdet ble oppfattet som for rask?  Hva er din alder?

M, 45

Anonymkode: 83b2a...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg føler ikje at det jeg sa var veldig drøyt. 

Vi møttes vi en ganske tilfeldig måte. Ordlagt på en litt annen måte så sa jeg at tenk for xx uker siden så ramlet vi innom hverandre, og nå tenker jeg mye på deg. 

Var det så ille?

Anonymkode: 448d4...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en venninne som er slik. Hun er evig singel og nærmer seg nå 50 år. Har forsøkt å prate med henne igjen og igjen, men hun endrer seg ikke, selv om både erfaringer og tilbakemeldinger fra venninner er veldig klare. 

Tror ikke hun er bevisst på hvor mye det merkes at hun planlegger for langt frem altfor fort. 

Anonymkode: 10fa3...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva var det du sa til denne mannen? jeg var i lag med ei som var en overtenker for noen mnd. tilbake og hennes overtenking ødela forholdet for henne. Hun var så langt i fra en normal person man kan komme. Måten du ordlegger deg på minner veldig om henne.

Åpnet du deg for mye sånn at utviklingen av forholdet ble oppfattet som for rask?  Hva er din alder?

M, 45

Anonymkode: 83b2a...652

Jeg har ikke overtenkt noe sammen med han, så han vet ikke om det. Mer at jeg sitter alene hjemme, og tenker og tenker. 

Men ref kommentaren min til han (se over), så skjønner han jo at han opptar hverdagen og tankene mine mye. 

Jeg er 35.

Anonymkode: 448d4...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har en venninne som er slik. Hun er evig singel og nærmer seg nå 50 år. Har forsøkt å prate med henne igjen og igjen, men hun endrer seg ikke, selv om både erfaringer og tilbakemeldinger fra venninner er veldig klare. 

Tror ikke hun er bevisst på hvor mye det merkes at hun planlegger for langt frem altfor fort. 

Anonymkode: 10fa3...b4f

Ja da er jeg litt i samme båt som henne, om enn litt yngre.

Jeg vet at jeg går fort frem i eget hode, og tenker at dette er mitt livs kjærlighet. Jeg prøver å bremse meg selv, men tankene fyker av gårde. 

Anonymkode: 448d4...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

TS her. Jeg føler ikje at det jeg sa var veldig drøyt. 

Vi møttes vi en ganske tilfeldig måte. Ordlagt på en litt annen måte så sa jeg at tenk for xx uker siden så ramlet vi innom hverandre, og nå tenker jeg mye på deg. 

Var det så ille?

Anonymkode: 448d4...dc0

Det var ikke noe unormalt å si i det heletatt, hvis han har vist tydelig interesse. Men når du skriver at han har gitt deg "all valideringen du trengte", hva er det han faktisk har sagt eller gjort? Kan du ha feiltolket han? Ellers høres det bare ut som han er feil type mann for deg, en som kun er ute etter noe uforpliktende og ble redd når han skjønte at du har fått følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En mann var «head over heals», sendte meldinger konstant, jeg fikk all valideringen jeg trengte.

Klassisk love bombing, hvis dette skjer gang på gang så velger du jo tydeligvis feil menn.

Anonymkode: b81da...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut i fra det du skriver, så er det ikke veldig ille å si til noen at man tenker mye på personen. Jeg hadde ikke blitt skremt.

m 45

Anonymkode: 83b2a...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Jeg føler ikje at det jeg sa var veldig drøyt. 

Vi møttes vi en ganske tilfeldig måte. Ordlagt på en litt annen måte så sa jeg at tenk for xx uker siden så ramlet vi innom hverandre, og nå tenker jeg mye på deg. 

Var det så ille?

Anonymkode: 448d4...dc0

Det var ikke ille. Det var søtt.

Kan være du går etter noen veldig usunne menn. Kan være derfor det føles så overveldende for deg også.

Anonymkode: 82c47...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klassisk love bombing, hvis dette skjer gang på gang så velger du jo tydeligvis feil menn.

Anonymkode: b81da...b93

Jeg har vært så opptatt av alt jeg kan ha gjort og sagt feil, at jeg ikke har tenkt på at hans endring i kommunikasjonsmønster kan ha vært med vilje. 

Han var jo ekstremt på i starten av vårt «forhold», skrev lange meldinger mange ganger i løpet av dagen, og svarte på mine innen 15 minutter. Så har dette gradvis avtatt, før han mot slutten omtrent ghostet meg. Jeg koblet dette da til at jeg fremstod betatt av han, og han ble skremt. 

Han fremstår for meg som en snill og god mann, så jeg kan ikke se for meg at alt dette var villet fra hans side, men jeg skal ha det i bakhodet. 

Anonymkode: 448d4...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som er ute etter forhold, og som liker en dame vil ikke bli skremt bort av en kjærlighetserklæring etter en mnd

Anonymkode: e3d5a...b75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (1 time siden):

Det var ikke noe unormalt å si i det heletatt, hvis han har vist tydelig interesse. Men når du skriver at han har gitt deg "all valideringen du trengte", hva er det han faktisk har sagt eller gjort? Kan du ha feiltolket han? Ellers høres det bare ut som han er feil type mann for deg, en som kun er ute etter noe uforpliktende og ble redd når han skjønte at du har fått følelser.

Jeg tror at jeg har virket veldig laid back i hans øyne til det hele frem til jeg åpnet meg litt. All romantiseringen har foregått bak lukkede dører. 

Jeg har nok lagt veldig mye i det han har sagt og skrevet. Han har virket utrolig interessert i meg, stilt mange spørsmål, villet vite mye om meg, virker som han bryr seg om meg ol. Jeg har jo tolket dette som at han ønsker noe seriøst, og jeg tenkte også at han kom til å bli glad da jeg indirekte sa at jeg likte han, men kanskje ikke. 

Anonymkode: 448d4...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tror at jeg har virket veldig laid back i hans øyne til det hele frem til jeg åpnet meg litt. All romantiseringen har foregått bak lukkede dører. 

Jeg har nok lagt veldig mye i det han har sagt og skrevet. Han har virket utrolig interessert i meg, stilt mange spørsmål, villet vite mye om meg, virker som han bryr seg om meg ol. Jeg har jo tolket dette som at han ønsker noe seriøst, og jeg tenkte også at han kom til å bli glad da jeg indirekte sa at jeg likte han, men kanskje ikke. 

Anonymkode: 448d4...dc0

Her er det han som er feil, ikke du.❤️ En oppegående og seriøs mann blir ikke skremt av å høre at du tenker på han og liker han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også Sabrina Zohar og Do the work podcast. Den hjalp meg mye, nå er jeg snart 3 mnd inn i en relasjon med en flott mann, og klarer å ta det ganske chill pga det jeg har lært i podcasten. 

Anonymkode: 65d87...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er deg det er noe galt med, men datingkulturen generelt. Med en gang det hintes til noe mer seriøst så stikker man av og blir skremt. 
Tror at datingappene har mye skyld i dette, da man ofte søker mer bekreftelse enn kjærlighet. 
dette gjelder både menn og kvinner. 

Anonymkode: 97c14...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...