Gå til innhold

Band eller DJ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Vi er litt uenige i om vi skal ha band eller DJ?

Jeg føler det appelerer litt mer til de eldre med "danseband", men det synes min tilkommende er helt fint.

Blir det for "pop" med DJ? Noen som har erfaring?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere hovedvekt med yngre folk så ta DJ, er det overvekt av litt eldre folk ville jeg tatt band.

Og uansett synes jeg det blir en helt annen stemning med band enn med DJ.

Skrevet

DJ i et bryllup kunne jeg virkelig ikke tenkt meg. Syns det skal vere litt eleganse over et bryllup, og det får man mer gjennom et band enn en dj...

Skrevet
DJ i et bryllup kunne jeg virkelig ikke tenkt meg. Syns det skal vere litt eleganse over et bryllup, og det får man mer gjennom et band enn en dj...

Om ein har råd til å leige storband, så...

Eit tomanns-sorkester som spelar cover av dårlege danseband-låtar er alt anna enn elegant...

Skrevet
Om ein har råd til å leige storband, så...

Eit tomanns-sorkester som spelar cover av dårlege danseband-låtar er alt anna enn elegant...

Det er vel ikke alle tomannsband som spiller dårlig heller??

Skrevet

Takk for tipsene :)

Vi blir ca. 50-50 med unge og eldre. Gommen mener vi bør tenke litt på de eldre, men på en annen side er det jo vår fest. Er ikke særlig fan av danseband, og har hørt mye dårlig. Litt redd for å bli skuffa. Forstår at det blir mer og mer vanlig med DJ i "yngre" bryllup. De kan vel spille dansebandmusikk de og? Men vet ennå ikke hva det blir til :forvirret:

Skrevet

Mamma og pappa har hatt "band" i både mammas førstiårslag og i sølvbryllupet sitt, en kamerat av de som spiller med en annen. I tillegg til å spille/synge så shower de endel, hysterisk festlig, men kanskje ikke så elegant ;)

Er ikkeno "danseband"-følelse over de, de spiller det meste, og jeg lover deg; jeg er 25, og var vel rundt 20 da mamma ble 40, og jeg har aldri vært på en morsommere fest musikkmessig sett. Når man har fått litt innabords er litt gammel musikk en skikkelig høydare :)

Skrevet

Jeg kan være enig at med en del innabords kan det være morsomt med band. Så håper jeg bryllupet blir litt mer elegant enn en 40 - års- dag, hvis du skjønner :) Jeg er ikke prippen, men akkurat den dagen har jeg lyst til å huske :) Det hadde vært lettere med kjentfolk, da vet du hva du får. Litt verre når du skal finne noen du ikke har kjennskap til.

Skrevet

Då må du nok leie inn storband, Augustbrud, det er ikkje til å komme utenom...

Skrevet

Vi skal ha dj, en bekjent av oss som skal gå inn i den rollen! Vi skal ha en lang playlist med musikk som betyr mye for oss (og selvsagt mye bra, dansbar musikk også!!). Er som flere skriver over her ikke spesielt begeistret for danseband-versjoner av låter jeg vanligvis liker (hørte "hang up" i hodet nå, tror den gjør seg bedre med Madonna enn tomanns-orkesteter :ler: )

Så vi går for dj, og føler ikke det blir mindre stilfullt av den grunn - heller en litt mer ungdommelig vri (vi er da ikke 50+ enda ;) ), og mye mer oss!! Dessuten kan man da ta med en fin miks av sanger, både de som er hotte nå og noen klassikere som også foreldre og co liker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...