Gå til innhold

Kvinneguiden kunne vært så bra hjelpemiddel om alle var mer spesifikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt kvinneguiden mye når jeg har vært fortvilet, å fått mye gode råd. Men så kommer mamma politiet med det som jeg ser som helt teite råd, å kan ikke se at folk som skriver dette tror de er gode mødre.
Jeg var i et forhold preget av mye vold, når jeg spurte om råd fikk jeg beskjed at dette var en sak for barnevern og jeg burde miste barna, dette overskygget gode råd som dra på krisesenter, for jeg trodde jeg ville miste barna om jeg søkte hjelp, så vi ble lengere i et hjem preget av vold enn nødvendig.
Noen vil da si jeg fortjener å miste barna, for jeg beskyttet di ikke, men jeg kan kun beskytte barna når jeg er nært di

så jeg ble i forholdet lengere enn jeg burde, for jeg trodde barna ville havne hos far om jeg valgte å gå.

skal du gi råd til foreldre som sliter, så vær detaljert, skrem ikke, ønsker du å være en god voksen så gir du råd som ikke skremmer noen i en sårbar posisjon, men gjør det du kan for å motivere. Å få beskjed at du bør miste barnet er ikke motivasjon.

jeg og barna var små hestehov som skalv i vind, vi kom oss ut til slutt, etter å ha skrevet på kvinneguiden i nesten 2 tiår, selv med tøff start er barna nå trygge og harmoniske, de har valgt gode karrierevalg å vi klarte oss. Hadde di gode rådene kommet bedre frem over skremsel, hadde vi kanskje kommet oss bort før   

Anonymkode: df4e7...64d

• Liker 2
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet kommer ikke bare å henter barna heller. Kjedelig med alt barnevern hetset, de gjør mye bra.

Anonymkode: 5540b...620

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet gjør ikke det, men er du i et forhold der du vet at dette er skadelig for barnet men ikke klarer å gå, når du prøver så får du vite at du fortjener å miste barna, ja da blir du. Kg må lære å ikke true, kom heller med eåd som kan gjøre livet bedre for 1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker jo at du som forelder er ansvarlig for dine egne valg. At du velger å lytte til anonyme brukere på et nettforum i en så alvorlig sak er ditt eget valg. 

Man kan få mange gode innspill via tilfeldige fremmede på nettet, men gud hjelpe meg det er mye svada også.

Jeg var dypt fortvilet selv et års tid da min man hadde longcovid og var deprimert. Han var fullstendig ubrukelig og vi hadde en liten baby. Jeg jobbet til jeg stupte med baby, hjem og ubrukelig mannfolk. Lagde flere tråder på kg hvor det selvfølgelig ble ropt om at jeg måtte gå.

Nå er mannen frisk og barnet vårt er snart 3; en snart-3-åring med en engasjert, snill, morsom og fantastisk pappa som ungen elsker.

Tenk om jeg hadde revet familien vår i stykker basert på råd fra tilfeldige anonyme på kg?

Jeg skjønner at du var i en sårbar situasjon og at folk burde brukt hodet litt mer når de svarer i slike tråder, men på nettet er du aldri trygg, det vil alltid være noen tastaturjockeyer som skriver det første som faller dem inn.

Anonymkode: 738f2...e63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde di gode rådene kommet bedre frem over skremsel, hadde vi kanskje kommet oss bort før   

Elsker hvordan du fraskriver deg ansvar og legger det over på fremmede på kvinneguiden 😅 Fantastisk!

Anonymkode: f8c15...6c8

• Liker 3
Skrevet

Syns inlegget ditt TS forteller hvor viktig det er å oppsøke profesjonell hjelp. De vet gangen i ting, hvordan få hjelp, hvor, og rettigheter. På dette forumet så fins det profesjonelle folk, folk som vet litt,  folk som vet mye, og de som bare synser. Hvem av de man treffer på vet man jo ikke. Og gudene vet hvilke råd som er gode og hvilke som er dumme...  Ikke minst de som ser det negative i alt som skrives.. Trist du fikk dårlige råd den gangen ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har brukt kvinneguiden mye når jeg har vært fortvilet, å fått mye gode råd. Men så kommer mamma politiet med det som jeg ser som helt teite råd, å kan ikke se at folk som skriver dette tror de er gode mødre.
Jeg var i et forhold preget av mye vold, når jeg spurte om råd fikk jeg beskjed at dette var en sak for barnevern og jeg burde miste barna, dette overskygget gode råd som dra på krisesenter, for jeg trodde jeg ville miste barna om jeg søkte hjelp, så vi ble lengere i et hjem preget av vold enn nødvendig.
Noen vil da si jeg fortjener å miste barna, for jeg beskyttet di ikke, men jeg kan kun beskytte barna når jeg er nært di

så jeg ble i forholdet lengere enn jeg burde, for jeg trodde barna ville havne hos far om jeg valgte å gå.

skal du gi råd til foreldre som sliter, så vær detaljert, skrem ikke, ønsker du å være en god voksen så gir du råd som ikke skremmer noen i en sårbar posisjon, men gjør det du kan for å motivere. Å få beskjed at du bør miste barnet er ikke motivasjon.

jeg og barna var små hestehov som skalv i vind, vi kom oss ut til slutt, etter å ha skrevet på kvinneguiden i nesten 2 tiår, selv med tøff start er barna nå trygge og harmoniske, de har valgt gode karrierevalg å vi klarte oss. Hadde di gode rådene kommet bedre frem over skremsel, hadde vi kanskje kommet oss bort før   

Uenig. Du kan ikke forvente å få 100% saklige svar på et anonymt nettforum, der man i tillegg kan være "dobbeltanonym", og ikke avsløre brukernavnet ditt engang.

• Liker 5
Skrevet
kaarebjarne skrev (4 minutter siden):

Uenig. Du kan ikke forvente å få 100% saklige svar på et anonymt nettforum, der man i tillegg kan være "dobbeltanonym", og ikke avsløre brukernavnet ditt engang.

Godt poeng!

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvorfor bestemor tråden forsvant jeg. Kanskje jeg hadde rett i trolling.

Anonymkode: c83c3...d69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi prøver å gi råd uten å kjenne noen av de som er TS men mange er redde, frustrerte, sinte, handlingslammet, naive. Og så er det veldig mange som er i fornektelse. De kaller oss som råder til å bryte slemme, for omfanget og alvoret blir massivt for de. 

Anonymkode: c83c3...d69

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinneguiden har aldri vært og kommer aldri til å være representativ for hva som er normalt og ikke i den virkelige verden, ei heller en kilde til gode og trygge råd eller pålitelig informasjon.

Det er mer trolletråder og tulleteåder her inne enn seriøse, og det er flere useriøse brukere enn seriøse brukere som har som eneste misjon her inne på å spre mest mulig fjas og skape kritiske, usaklige diskusjoner. 

Rådføre seg - joda, men hvert eneste ord og råd må tas med en klype salt. Ønsker man seriøse råd bruker man ikke et anonymt forum på nett - men profesjonelle eller folk man faktisk kan stole på. 

Anonymkode: 58d90...c3b

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange er veldig spydig og ufine på kg, og henger seg oppi ting som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Tror ikke det er sunt å søke råd her egentlig, man må i såfall tåle å høre det meste og ikke la det gå inn på deg. 

Anonymkode: 15d6b...96c

• Nyttig 3
Skrevet

Det handler jo i bunn og grunn om å lese svarene man får i en tråd. 

Så er det jo egentlig opp til trådstarter å hente ut informasjon som føles nyttig i ens egen situasjon. 

Som på alle forum, så finnes det også tastaturkrigere her - disse har jeg lært å ignorere, men i starten syntes jeg det var meget ubehagelig. Noen har fortsatt ikke skjønt at det er mulig å være uenig, men fortsatt ha en saklig tone. 

Til slutt: Godt å høre at du fant de gode rådene til slutt og kom deg ut av forholdet. Godt å høre at du og barna har det bra. 
Trist å tenke på at folk lever i forhold med vold og ikke kommer seg ut pga frykt for hva som kan skje. Det er bare vondt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...