Gå til innhold

Det var den nattesøvnen. Flere som sitter ufrivillig våken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har laget så mye uro i kveld, og ble så plutselig motivert til å dra på skolen. Hun har sine ting hun strever med som gjør at hun ikke kan behandles som andre barn. At hun i det hele tatt har bestemt seg å dra på skolen er et under. Hun må opp ekstra tidlig opp for å rekke å dusje.

Jeg har normalt ikke søvnproblemer, men utfordringer av det kaliberet som har oppstått i kveld tar knekken på meg.

Melatonin hadde ingen effekt i kveld.

Jeg skal opp klokken 5 og nå når klokken nærmer seg 01 så har jeg to valg.

1. Sove en time eller to og ikke klare å våkne til vekkerklokken og derfor garantert ikke klare å få henne på skolen.

2. Sitte våken så jeg får utnyttet det lille håpet som er til å få henne på skolen.

Jeg endte med valg 2. Jobb blir det ikke i morgen okke som. Har en legetime i 10 tiden så jeg må nok belage meg på å vente til etter den før jeg får et par timer.

Viser det seg at det er null sjanse til å få henne på skolen så går jeg rett og slett å legger meg da.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 0c7ff...3c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Datteren min har laget så mye uro i kveld, og ble så plutselig motivert til å dra på skolen. Hun har sine ting hun strever med som gjør at hun ikke kan behandles som andre barn. At hun i det hele tatt har bestemt seg å dra på skolen er et under. Hun må opp ekstra tidlig opp for å rekke å dusje.

Jeg har normalt ikke søvnproblemer, men utfordringer av det kaliberet som har oppstått i kveld tar knekken på meg.

1. Sove en time eller to og ikke klare å våkne til vekkerklokken og derfor garantert ikke klare å få henne på skolen.

2. Sitte våken så jeg får utnyttet det lille håpet som er til å få henne på skolen.

Jeg endte med valg 2. Jobb blir det ikke i morgen okke som. Har en legetime i 10 tiden så jeg må nok belage meg på å vente til etter den før jeg får et par timer.

Viser det seg at det er null sjanse til å få henne på skolen så går jeg rett og slett å legger meg da.

Hva ville dere gjort?

Er du alenemor? Hvis ikke ville jeg fått samboer til å ta halve natten.

men er barnet våken nå? Høres ikke ut som hun får så mye søvn før en lang skoledag da.. 

Anonymkode: 7de6d...9f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du alenemor? Hvis ikke ville jeg fått samboer til å ta halve natten.

men er barnet våken nå? Høres ikke ut som hun får så mye søvn før en lang skoledag da.. 

Alene om omsorgen. Barnet sover. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alene om omsorgen. Barnet sover. 

Legg deg å sov? Må ungen på skolen imorgen om dere har fått så lite søvn 🫣 Høres jo ikke ideelt ut.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Legg deg å sov? Må ungen på skolen imorgen om dere har fått så lite søvn 🫣 Høres jo ikke ideelt ut.. 

Hun får nok søvn. Det er jeg som ikke får sove. Tingen er at jeg må sørge for at hun kommer seg avgårde hvis det er håp for det. Hun er der så sjeldent på grunn av mental helse. Når hun vil så er det kjempeviktig at hun får dukket opp og bygget seg gode opplevelser med vennene sine.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, går på adhd medisin, så må døgne iblandt.

Anonymkode: 659f4...b39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, går på adhd medisin, så må døgne iblandt.

Jaha? Det var interessant. Har du lyst å utdype?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jaha? Det var interessant. Har du lyst å utdype?

Kroppen er sliten, men ikke hodet. Får bare ikke sove. Veldig frustrerende.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kroppen er sliten, men ikke hodet. Får bare ikke sove. Veldig frustrerende.

Ja, det høres slitsomt ut. Er det medisinene som gjør det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det høres slitsomt ut. Er det medisinene som gjør det?

Ja, det er det. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. Jeg har et barn som har slitt med skolevegring og i perioder sov jeg veldig dårlig pga stress og uro. Grudde meg til neste dags kamp og ble liggende utover natten å gruble på hva jeg kunne gjøre annerledes for å få barnet på skolen. Veldig slitsomt. Har ikke noen gode råd, vil bare si ar du er ikke alene.❤️

Anonymkode: a309a...39c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er det. 

Hjelper det å ta siste medisindose før, så de er ute av kroppen tidligere? Mulig å øke melatonindosen? 

Husk at det også hjelper å ikke se på skjerm seint på kvelden.

Junior har adhd, så kjenner meg igjen ❤️

Anonymkode: c02b4...c5e

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å tren, se på kostholdet ditt. Adhd medisiner er kjent for å gjøre en søvnløs. Ta de tidligere på dagen? 

Anonymkode: be9ec...1f2

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg jobber turnus og en del overtid i et yrke som tidvis kan være veldig utfordrende. Må forholde meg til død og sterke sanseinntrykk- absolutt  ikke hver vakt, men ganske ofte. Det gjør det av og til vanskelig å sove, men yrket er så givende at det er verdt å døgne ufrivillig en gang i blant. 

Anonymkode: 86189...94a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva ville dere gjort?

Først og fremst har slutter melatonin å virke etter noen uker. Det er ingen langvarig løsning.

Du er en voksen person. Setter man på alarmen høyt nok, og langt nok unna i rommet slik at du må reise deg opp for å skru den av, så våkner du.

Triks for å få sove er å telle, og visualisere tallene. Når jeg har tankekjør, så gjør jeg dette, og har aldri kommet til hundre...

Anonymkode: 2921b...462

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg jobber turnus og en del overtid i et yrke som tidvis kan være veldig utfordrende. Må forholde meg til død og sterke sanseinntrykk- absolutt  ikke hver vakt, men ganske ofte. Det gjør det av og til vanskelig å sove, men yrket er så givende at det er verdt å døgne ufrivillig en gang i blant. 

Anonymkode: 86189...94a

Hmm. Det høres ut som dere må få på plass noe form for debrief på jobben deres. Det du beskriver er helseskadelig!

Anonymkode: 2921b...462

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...