Gå til innhold

Min beste kompis spør ingenting (!) når jeg sier jeg har vært på singeltreff

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bestevenn (mann 46) som jeg har vært nær med i noen år. Vi er begge single men ingen av oss har datet noe særlig. I det siste har ei venninne dratt meg med ut og vi var senest i helgen på en sånn type singel - klubb... 

Når han spør hva jeg har gjort i helgen, fortalte jeg det. Han ble engasjert, spurte litt om hva slags klubb og hvor og hadde et foredrag om slike singel klubber. Veldig merkelig syns jeg. 

Men enda merkeligere at han ikke spør noen ting om jeg traff noen der?! Ikke ett spørsmål. Han spurte om venninna mi traff noen og jeg fortalte om det og han var helt med, syns det var gøy for henne og spurte mye om mannen hun traff og om det ble date snart osv. 

Jeg fortalte om det, men at han ikke spør ett spørsmål "hva med deg da, traff du noen?". Ingenting. Hva skal jeg tenke om det? At han ikke bryr seg katta om mitt dating liv? At han tror jeg ikke finner noen uansett eller at jeg ikke er attraktiv nok? Ble veldig tankefull etter dette. Null interesse for hvem jeg snakket med og om noen ville treffe meg igjen? 

(fakta er at to stk ba meg på date der og da og en tredje fikk jeg god kjemi med og ble venn på insta like etter) Hvorfor er han ikke nysgjerrig liksom? 😕🤔

Anonymkode: 05834...f58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du overtenker litt her, at han ikke spør deg de «rette» spørsmålene trenger ikke å bety noe som helst. Du sier dere er bestevenner, kanskje han tror du ville fortalt av deg selv om du hadde opplevd noe ekstra kjekt.

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han regner vel med at du ville fortalt det automatisk om du hadde møtt noen der. Syns ingenting at det du beskriver her virker merkelig. 

Anonymkode: 992e7...e5b

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Liveterspennende skrev (7 minutter siden):

Tror du overtenker litt her, at han ikke spør deg de «rette» spørsmålene trenger ikke å bety noe som helst. Du sier dere er bestevenner, kanskje han tror du ville fortalt av deg selv om du hadde opplevd noe ekstra kjekt.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han regner vel med at du ville fortalt det automatisk om du hadde møtt noen der. Syns ingenting at det du beskriver her virker merkelig. 

Anonymkode: 992e7...e5b

Har en tendens til å overtenke. Men han spør alltid tusen spørsmål hvis jeg har vært på ting, men ikke når det gjelder dating liksom. Kjipt. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Han tenker sikkert "jeg er jo her, hvorfor gå på singeltreff da, ditt dustehue"

Endret av Lt.Dan
  • Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han ikke er så interisert i dating snakk?

Anonymkode: 3b4fe...aa4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at han synes sånne treff er dustete og ikke regner med at du traff noen. Evt at du ville fortalt det.

Anonymkode: 895e1...8d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lt.Dan skrev (58 minutter siden):

Han tenker sikkert "jeg er jo her, hvorfor gå på singeltreff da, ditt dustehue"

Ja! Det første som slo meg. Han spør ikke fordi han er redd for svaret. Opplagt! For han er jo engasjert ift din venninne? Og han virker ikke interessert i henne i allefall , siden han sier det var gøy for henne osv. Kanskje interessert i ts faktisk? 🥰

Anonymkode: 8424f...a0b

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en bestevenn (mann 46) som jeg har vært nær med i noen år. Vi er begge single men ingen av oss har datet noe særlig. I det siste har ei venninne dratt meg med ut og vi var senest i helgen på en sånn type singel - klubb... 

Når han spør hva jeg har gjort i helgen, fortalte jeg det. Han ble engasjert, spurte litt om hva slags klubb og hvor og hadde et foredrag om slike singel klubber. Veldig merkelig syns jeg. 

Men enda merkeligere at han ikke spør noen ting om jeg traff noen der?! Ikke ett spørsmål. Han spurte om venninna mi traff noen og jeg fortalte om det og han var helt med, syns det var gøy for henne og spurte mye om mannen hun traff og om det ble date snart osv. 

Jeg fortalte om det, men at han ikke spør ett spørsmål "hva med deg da, traff du noen?". Ingenting. Hva skal jeg tenke om det? At han ikke bryr seg katta om mitt dating liv? At han tror jeg ikke finner noen uansett eller at jeg ikke er attraktiv nok? Ble veldig tankefull etter dette. Null interesse for hvem jeg snakket med og om noen ville treffe meg igjen? 

(fakta er at to stk ba meg på date der og da og en tredje fikk jeg god kjemi med og ble venn på insta like etter) Hvorfor er han ikke nysgjerrig liksom? 😕🤔

Du må tørre å snakke med han. Ikke med andre mennesker her inne på KG. Kun dere to som kan løse det sammen hvis det er noe som ikke funker mellom dere to.

• Nyttig 2
Skrevet

Datingen din er jo en trussel mot forholdet ditt til han. Enten det bare er vennskap eller han vil noe mer. Ganske typisk at det er over og ut, hvis du finner deg en kjæreste. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen single heterofile menn er "bestevenner" med kvinner uten å ønske noe mer. Enten bli sammen med han eller kutt han ut å treff noen andre, ikke plag mannen med evig vennesone samtidig som du treffer andre.

Anonymkode: bb4ac...5c8

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du egentlig at han vennen din skal bli noe mer enn bare venn? Ettersom du er så opptatt av dette? Finn ut hva du vil selv først, så kan du tenker på hva han vil, og gjerne spørre han om det også. Så slipper du å overtenke.

Anonymkode: bb265...f79

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok interessert i klubben og dukker opp der...

Anonymkode: a0393...601

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen single heterofile menn er "bestevenner" med kvinner uten å ønske noe mer. Enten bli sammen med han eller kutt han ut å treff noen andre, ikke plag mannen med evig vennesone samtidig som du treffer andre.

Jeg fatter ikke at voksne kvinner ikke har dette i bakhodet. Skulle det mot formodning være slik at mannen ser på dette som et ekte vennskap, så vil uansett dating være en trussel mot vennskapet, og dermed ubehagelig å ta opp. 

Anonymkode: 1863b...cfd

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Relevant video: 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det viktig for deg at han er nysgjerrig/vil vite hva som skjer i ditt datingliv? 

Anonymkode: f9502...789

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor konstruer dere damer egne konspirasjonsteorier omtrent ut av ingenting? Helt sykt å lese en tettskrevet post om absolutt ingenting.

Det er ikke sikkert han tenkte over det engang, eller kanskje han faktisk er interessert i deg og er ikke så gira å høre om dine eventyr pga sjalusi? Hvem vet.

Vennskap mellom kjønnene fungerer ekstremt sjeldent uten at en av partene får følelser.

For meg virker det som om du prøver å få han interessert via å date andre siden du vil han skal grave. Det funker kun hvis du er mann forresten, menn flest misliker damer som ligger/dater rundt.

Anonymkode: f19d1...baf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dersom ts sin venn egentlig er en løgner som velger å lyve til ts og påstå de er «venner» når lt han egentlig ønsker er å være partner men er for feig til å si det?

Da er han verken hennes venn eller potensiale til en ok partner. Og intet v det er ts sin feil. Menn flest er ikke så lite oppegående at de ikke kan ta ansvar og konsekvenser for egne livsvalg (og de få menn som faktisk er så lite oppegående er ikke mentalt modne nok til å vurderes som sexpartnere - de er jo som barn)

Anonymkode: 3aafa...9b0

Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom ts sin venn egentlig er en løgner som velger å lyve til ts og påstå de er «venner» når lt han egentlig ønsker er å være partner men er for feig til å si det?

Da er han verken hennes venn eller potensiale til en ok partner. Og intet v det er ts sin feil. Menn flest er ikke så lite oppegående at de ikke kan ta ansvar og konsekvenser for egne livsvalg (og de få menn som faktisk er så lite oppegående er ikke mentalt modne nok til å vurderes som sexpartnere - de er jo som barn)

Han trenger vel ikke være en løgner for det? Finnes jo mange situasjoner hvor man starter som venner og så utvikler det seg til mer, så kanskje han håper på det. Hvis man møter noen på studie/jobb f.eks er det ikke så passende å spørre noen rett ut uten å kjenne de som venn/kollega først.

Endret av Toast
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har et merkelig forhold til det. Menn som setter seg i vennefella, gjør det fordi de ikke tør å prøve seg, og redselen for avslag overgår alt. Manglende mot, er ikke det samme som løgn og manipulasjon. 

Anonymkode: 1863b...cfd

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...