AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 Hei. Har to barn med tidligere samboer. Vi gikk ifra hverandre og jeg ble gravid med en annen. Jeg mottar nå overgangsstønad og utvidet barnetrygd. alle barna har fast bosted hos meg,(di to eldste har jeg +60%, og den minste har jeg alene 100% .) Barnefar til minste ønsker ingen kontakt med oss. Jeg Har heller ikke oppnevnt han som far. Noen som vet om jeg vil miste overgangsstønad om vi erklærer farskap? Barnefar er helt klar på han aldri vil ønske kontakt, og han er også under gjeldsordning nå. Jeg mottar nå også bidragsforskudd for minste barnet. setter stor pris på alle hjelpende svar ❤️ Anonymkode: 3d6db...5c7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 Men hvorfor har du ikke oppgitt barnefar på den yngste ? Overgangsstønad får en vel god samlivsbrudd og mindreårige barn? Er du i fast jobb? Anonymkode: 52b8e...dc7 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 Så du skal spare bf for å betale bidrag, men overlater det ansvaret til fellesskapet Anonymkode: b93c0...cf3 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Man må jo faktisk, lovpålagt, oppgi far? Så hvorfor er det i det hele tatt et spørsmål? Man blir jo kalt inn på møte hos nav, om man ikke har oppgitt far på papiret på sykehuset eller rett etter. Overgangsstønad får du uansett, så lenge du er aleneforsørger, har ikke noe med om far er på pairet eller ei. Anonymkode: 7da5b...214 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men hvorfor har du ikke oppgitt barnefar på den yngste ? Overgangsstønad får en vel god samlivsbrudd og mindreårige barn? Er du i fast jobb? Anonymkode: 52b8e...dc7 Fant ut da jeg var over 20 uker påvei at jeg var gravid. Var da usikkert på hvem som var far.. er i fast 100% jobb. Anonymkode: 3d6db...5c7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man må jo faktisk, lovpålagt, oppgi far? Så hvorfor er det i det hele tatt et spørsmål? Man blir jo kalt inn på møte hos nav, om man ikke har oppgitt far på papiret på sykehuset eller rett etter. Overgangsstønad får du uansett, så lenge du er aleneforsørger, har ikke noe med om far er på pairet eller ei. Anonymkode: 7da5b...214 Var over 20 uker påvei da jeg fant ut jeg var gravid. Var usikker på hvem som var far. Har vært i møte med nav rett etter fødsel, og dem har henlagt saken da jeg tidligere dessverre ikke hadde noen å registrere.. Anonymkode: 3d6db...5c7
Brunello Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var over 20 uker påvei da jeg fant ut jeg var gravid. Var usikker på hvem som var far. Har vært i møte med nav rett etter fødsel, og dem har henlagt saken da jeg tidligere dessverre ikke hadde noen å registrere.. Anonymkode: 3d6db...5c7 Uansett er ikke fellesskapet interessert i å betale for barnet når du vet hvem faren er. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så du skal spare bf for å betale bidrag, men overlater det ansvaret til fellesskapet Anonymkode: b93c0...cf3 Får da garantert mer i bidrag fra en far enn hele 1400,- i mnd nå.. så har ingenting med å spare barnefar å utnytte fellesskapet. Regner med far må betale tilbake til «fellesskapet» når han blir registrert.. Anonymkode: 3d6db...5c7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 Brunello skrev (2 minutter siden): Uansett er ikke fellesskapet interessert i å betale for barnet når du vet hvem faren er. Nå var heller ikke spørsmålet om barnebidrag fra den ene eller andre. Men ang overgangsstønad.. Anonymkode: 3d6db...5c7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 Kan du registere far, fellesskapet er ikke interessert i å betale for han sin unge Anonymkode: 62f13...708 1
Brunello Skrevet 2. juni 2024 #11 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå var heller ikke spørsmålet om barnebidrag fra den ene eller andre. Men ang overgangsstønad.. Anonymkode: 3d6db...5c7 Poenget er at hun og fedrene bør forsørge henne (altså seg selv) og barna. Reglene for overgangsstønad gjelder vel om man er alene med barna, ikke om man ikke vet hvem faren er. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du registere far, fellesskapet er ikke interessert i å betale for han sin unge Anonymkode: 62f13...708 Jotakk for godt svar 🤞🙌 han skal selvsagt registeres, men spørsmålet var om jeg kom til å kunne beholde overgangsstønad 🤦🏻♀️🤦🏻♀️ Anonymkode: 3d6db...5c7
Gjest Luksusbia Skrevet 2. juni 2024 #13 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du registere far, fellesskapet er ikke interessert i å betale for han sin unge Anonymkode: 62f13...708 Hvis du ikke oppgir far blir han du er gift med ansett som far
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #14 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fant ut da jeg var over 20 uker påvei at jeg var gravid. Var da usikkert på hvem som var far.. er i fast 100% jobb. Anonymkode: 3d6db...5c7 Hvorfor får du overgangsstønad hvis du er i 100 prosent jobb?? Anonymkode: ab790...858
Rotemor Skrevet 2. juni 2024 #15 Skrevet 2. juni 2024 (endret) Du må selvsagt oppgi far. Det er ikke ditt frie valg! Du vil fortsatt få overgangsstønad. Det handler om Sivilstatus osv. Ikke ukjent far. Du tror vel ikke selv at man belønnes ved å ikke oppgi far? Endret 2. juni 2024 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #16 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor får du overgangsstønad hvis du er i 100 prosent jobb?? Anonymkode: ab790...858 Akkurat nå er jeg i permisjon. Men har fast 100% jobb. Overgangsstønad kortes vell ned etter hvor mye en tjener? Har fått innvilget for 3 år . Og min fødselspermisjon er ferdig i august . Anonymkode: 3d6db...5c7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #17 Skrevet 2. juni 2024 Rotemor skrev (4 minutter siden): Du må selvsagt oppgi far. Det er ikke ditt frie valg! Du vil fortsatt få overgangsstønad. Det handler om Sivilstatus osv. Ikke ukjent far. Du tror vel ikke selv at man belønnes ved å ikke oppgi far? Rotemor skrev (5 minutter siden): Du må selvsagt oppgi far. Det er ikke ditt frie valg! Du vil fortsatt få overgangsstønad. Det handler om Sivilstatus osv. Ikke ukjent far. Du tror vel ikke selv at man belønnes ved å ikke oppgi far? Regner selvsagt med en blir mer «belønnet» av å ha en far registrert som må betale bidrag, enn å motta 1400,- mnd fra «felleskapet» Anonymkode: 3d6db...5c7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #18 Skrevet 2. juni 2024 Ungen din har krav på en far, så se til å få han registrert. Det har ingenting med overgangsstønad å gjøre, men hva som er moralsk riktig. Bra du har funnet ut hvem faren er, men rart du ikke visste det da NAV bad om informasjonen. Anonymkode: e9466...13f 1 1
Rotemor Skrevet 2. juni 2024 #19 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Regner selvsagt med en blir mer «belønnet» av å ha en far registrert som må betale bidrag, enn å motta 1400,- mnd fra «felleskapet» Anonymkode: 3d6db...5c7 Ja, det går bare ikke an å tenke sånn. Det er barnets far. Hva f…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #20 Skrevet 2. juni 2024 Ja det er mitt verste mareritt at barnet kanskje må vokse opp uten en far som bryr seg .. Anonymkode: 3d6db...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå