Gå til innhold

Hadde du akseptert at samboer var utro hvis det ikke handlet om kjærlighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer var utro, men påstår at han egentlig ikke var det siden han ikke følte noe for kvinnen han betalte for å ha sex med ham. Jeg klarer ikke å forstå at man kan være så intim med noen å ikke føle noe i det hele tatt, men han sier at han alltid har gjort dette ved siden av romantiske forhold. Han tenkte ikke at det var galt engang før jeg så ei melding han fikk på telefonen fra ei og konfronterte ham om det. Dette hadde visstnok vært helt akseptabelt i hans forrige forhold. Sukk. Vi har snart vært sammen i et år nå, og jeg elsker ham og vil virkelig ikke gjøre det slutt. Er jeg bare egoistisk? Jeg vet at han er et selvstendig menneske og ikke tilhører meg, men det stikker litt å vite at han har vært så intim med andre kvinner mens vi har vært sammen.

Anonymkode: 2d4c6...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte jo ha akseptert at han tenkte sånn, men hadde dratt selvfølgelig. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Whaaat? Her tror jeg han har kommet i hodet på deg. Det å ha sex med andre damer så lenge det ikke er romantisk er jo ikke noe normalt når man er i forhold. Og det visste han nok godt, og derfor ikke sa noe til deg. 

Anonymkode: fc578...803

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Hadde du akseptert at samboer var utro hvis det ikke handlet om kjærlighet?"

Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: c8926...473

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh. Det der hadde nok de aller fleste folk reagert på at deres partner gjorde. Jeg hadde aldri akseptert det. Én ting er åpent forhold og alt det der, når begge er klar over det og er ok med risikoen det medfører.

Men uten å si noe? Og attpåtil kjøpe sex? Du må ikke la deg lure til å tro at dette er normalt, det er det ikke. Du er IKKE kravstor om du ønsker å ha en sexpartner som er eksklusiv med deg.

Anonymkode: 85dc6...764

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei vi har helt klare regler og grenser på hva som er greit og ikke, og trår en av oss over en av dem er det et grovt svik, hvor den som isåfall trådte over det avtalte visste at det satte forholdet vårt på spill, og likevel gjorde det. Valgte å gjøre det. Hvilket ville bety at vedkommende var villig til å ofre vårt forhold for den opplevelsen, følelser eller ikke. Altså nedprioritert vårt forhold så til de grader at det hadde sagt mer enn tilstrekkelig om at respekt, lojalitet og dedikasjon til forholdet vårt ikke var på plass. Ikke sterk nok. 

Bye bye! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Samboer var utro, men påstår at han egentlig ikke var det siden han ikke følte noe for kvinnen han betalte for å ha sex med ham. Jeg klarer ikke å forstå at man kan være så intim med noen å ikke føle noe i det hele tatt, men han sier at han alltid har gjort dette ved siden av romantiske forhold. Han tenkte ikke at det var galt engang før jeg så ei melding han fikk på telefonen fra ei og konfronterte ham om det. 

Anonymkode: 2d4c6...659

Selvsagt visste han at dette var både galt og straffbart, med mindre du er sammen med en idiot. 

Anonymkode: 242bb...406

• Liker 3
Skrevet

Nei 🙂

Gjest Blåmonster
Skrevet

Nei, for handler ikke om dem. Da har jo ikke samboer kjærlighet for meg!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ærlig talt. Om mannen er villig til å såre meg dypt og sette forholdet vårt på spill for meningsløs sex, så hadde jeg dratt. 

Om han hadde KJØPT sex, hadde jeg kastet opp på stuegulvet før jeg pakket sakene og dro.

Ts, det spiller ingen rolle hva han tenker og føler om saken. Vi kan ikke kontrollere andre. Vi kan kun bestemme over oss selv. Om du ønsker et monogamt forhold og partneren din ikke ønsker det samme eller evner å gi deg det, så går man hver sin vei. 

Anonymkode: 38b1a...8f1

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Samboer var utro, men påstår at han egentlig ikke var det siden han ikke følte noe for kvinnen han betalte for å ha sex med ham.

Dette var et planlagt utroskap. Det hadde jeg aldri tilgitt.

Anonymkode: d06c4...d98

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei dette er ikke greit. Sex med andre enn fast partner skal være avtalt og ønsket av begge. Det er jo også en risiko for kjønnssykdom, som han ikke har noen rett til å utsette deg for uten at du vet det. 
Det er fullt mulig å ha sex med noen uten å ha følelser for denne «noen» men det er jo ikke poenget. 
Du har følelser og det tok han ikke hensyn til. Hvilke følelser han har for deg kan du jo spørre både deg selv og han om 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare at dette ikke er greit. Det er i tillegg ulovlig. Det er verre når noen kjøper sex enn har samtykkebasert sex med en annen person som også tenner på dem.

Jeg vil ikke tilgi det dersom mannen min gjør noen av delene. 

Anonymkode: 7bbda...2c8

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo være om noe.. kaste bort samliv på ren kåtskap, kjærlighet kan gjøre blind, selv da blir jeg kvalm .. men slag i tryne om han hiver seg over første og beste.

Anonymkode: 9b59d...7a0

Skrevet

Nei. Ikke noe å diskutere en gang.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du elsker ham, Ts, men han elsker ingen andre enn seg selv.

Han innrømmer at han har kjøpt seg sex mens han har vært i alle sine forhold.

Med det innrømmer han også straffbare handlinger, som kjøp av sex er.

Men for din del viser det også en ganske skummel manipulerende side han har. Han forsøker å normalisere det at han tydeligvis har en form for avhengighetsforhold til å begå straffbare handlinger med prostituerte. Han forsøker å normalisere deg for å få deg til å godta det. Han sier også at dette har vært normalen i alle hans forhold. Med andre ord, han manipulerer deg for å få deg til å føle at dine holdninger, verdier og følelser er unormale, at det er han som sitter på sannheten om hva som er rett å gjøre.

Så, han manipulerer deg, og med det forsøker han å psyke deg ned. Han lyver til deg med å si at han ikke visste det var noe galt i å begå straffbare handlinger. Og på toppen av alt dette forsøker han å få deg til å synes synd på ham som "ikke visste".

Og på dette ene, korte året dere har vært sammen, så har han tydeligvis allerede manipulert deg så mye at du nå tviler på deg selv. Du spør om du er egoistisk - og det viser at han dessverre har greid å manipulere deg mye. Du er egoistisk??? Hvorfor det - fordi du ikke vil ha en kjærest som begår straffbare handlinger, er uærlig og lyver til deg og svikter deg?

Den eneste egoisten her er denne mannen!

Dere har enda ikke vært sammen et helt år. Likevel har dere blitt samboere, og han har sviktet deg med å begå straffbare handlinger det er å kjøpe sex.

Det høres ut som om han har utsatt deg for love bombing, hvor han har sjarmert deg i senk, rushet dere begge inn i et samboerskap etter så kort tid - hvor han tror han har kontroll på deg. Og det vil han ha om du fortsetter dette forholdet!

Denne mannen er en farlig mann for deg!

Kom deg ut av forholdet jo før jo heller, før du blir mer ødelagt av denne mannen, Ts!

Anonymkode: 82b43...c80

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Samboer var utro, men påstår at han egentlig ikke var det siden han ikke følte noe for kvinnen han betalte for å ha sex med ham. 

Så han sårer deg dypt for ei han ikke følte noe for engang??

Tipper du må være verd mye for han..?..🤔

Kvinn deg opp nå å gi frekkasen et spark laangt oppi ræva med de lange spisse sparkefjortisirævaSkoene dine..!

Og be han reise og ryke langstrakt til helvette. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En ska høre mye rart før øra detter av…

Ja, nei, men altså… hva skal man si egentlig. Han har betalt for sex med noen andre og skjønner ikke selv problemet. Det er ikke en stor sak det. Litt som å kjøpe en is før middag? 

Hadde aldri snakket med denne mannen igjen, jeg forstår ikke at du trenger å drøfte dette med fremmede på internettet heller. 

Når de som påstår de elsker deg, svikter og bedrar deg på denne måten så er de ikke mye glad i deg. De tenker aller mest på seg selv. 

Han kommer aldri til å bli en god kjæreste for deg og du kan aldri stole på han igjen. 

Anonymkode: ed704...902

• Liker 4
Skrevet

Nei, da har han ikke respekt for den avtalen som vi lagde vedr monogami for forholdet vårt. Det inkluderer like mye handling som følelser. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Håper du kommer dit at du unner degselv et bedre liv enn dette.

Du bør i det minste ligge med andre menn om du er med han her. 

Anonymkode: 55f57...9bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...