Gå til innhold

Tiltak for å bedre trivsel/9a sak??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter har en 9a sak, pga mye mobbing og krenkelser over tid.

kjenner meg helt rådvil og hjelpesløs. Noen som har noen tiltak til å skape trygghet for en 8.klassing???

Har vært 2 år med mobbing og krenkelser på B.skolen. Ble satt inn noen tiltak men følte aldri det var nok. Beste tiltaket var at hun ikke kom i klasse med mobberne. Men har blitt en del traumer etter disse årene ( utredes ), og tilliten til voksne på skolen er ikke bra. U.skolen har også bydd på voksne som ikke holder ord og ikke hjelper, og en ny mobber har begynt. 
strever hver dag med å få henne på skolen og får hjem en deprimert unge mest daglig. 

Skal i møte med skolen til uka, og trenger hjelp til hva jrg kan kreve for å bedre tida for ungen min.

hilsen sliten og fortvilet mor

Anonymkode: 9e84c...739

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags mobbing, hvor store er klassene, kjønnsfordeling, hva slags personlighet har barnet, hvilke traumer osv Info om sånt kan gjøre det lettere å gi litt mer konkrete råd. Hvordan stiller familievenner/familie og foreldre i klassen opp ?

Anonymkode: ec821...ffe

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøvde det meste, ingenting på skolen bedret seg. Fikk jenta inn til terapi noe som styrket henne og som hjelper henne. Hun har PTSD fra mobbingen, men terapien hjelper henne med seg selv og hvordan hun nå møter andre. Resten av ungene/skolen kan bare ta seg en lang tur ned en kort brygge for min del.. men styrk jenta der dere kan. Nå skal min eldste avsted på internatskole, gud jeg håper dette blir den nye begynnelsen vi alle håper det er, så må jeg lose minsten igjennom 4 år til... gi meg styrke...

Anonymkode: b335c...e6b

Skrevet (endret)

Lykke til

Endret av macy_s
AnonymBruker
Skrevet

Ts Her:

Hun er ei skoleflink jente som alltid har elsket å gå på skolen. Dette endret seg kraftig de siste årene på B.skolen. Mobbingen har gått på utseende, hobby, hvordan hun snakker. Har blitt tagget stygge ord om henne på skolenveien, kastet vann/melk på henne, stukket henne med nøkkel, tatt bilder av henne, stygge kallenavn, stygge blikk, og tydelig utestengelse. Stort sett gutter som har vært aktive mobbere, men jentene står med gutta og ler med. Da føles det ikke trygt med jentene heller. Jentene har stått for litt utestengelse og blikk, men ikke mobbet. Hadde møte med jenteforeldrene på B.skolen men ingen endring. 
Kom i klasse med de «snilleste» fra egen skolen, og er i den beste av 6 klasser, men er et par nye gutter i klassen som mobber.

De er ca 25-30 i alle klassene.

Hun er under utredning for pstd, da de mener hun har traumer etter år med mobbing.

Hun hadde en trygg venn fra barnehage alder, men de vokste fra hverandre i perioden når mobbingen begynte. 
Nå tåler hun ingenting av kommentarer. I gode perioder tåler hun litt, i dårlige tåler hun ikke en dritt. Kjenner det går ut over min helse også. Får jeg henne på skolen uten grining og krangel eller blir det en kamp. 

Har foreslått å bytte skole, men det vil hun ikke. Vil ikke at de skal klare å mobbe henne bort. Så hun er sterk, men sliten. 
Noe av utformingen ligger kanskje litt i av at hun er moden for alderen, ser konsekvenser av handlinger, liker at reglene blir fulgt og ønsker å lære på skolen, tydeligvis veldig ulikt mange av de andre..

Anonymkode: 9e84c...739

AnonymBruker
Skrevet

Kan hun bytte skole? ❤️

Sønnen min fikk det bedre på en annen skole.

Anonymkode: 089d7...f07

Gjest Luksusbia
Skrevet

Vanskelig å lese, er det en annen skole i nærheten. Du skriver at jentene ler og utestenger/ blikker henne. Dette er psykisk vold/ mobbing. Håper hun får det bedre om tre år på vgs. Ungdomsskolen er brutal. Håper du fokuserer på hennes teoretiske styrker❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...