Gå til innhold

Gravid eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt en del spotting og hadde en kraftigere blødning for en uke siden. Sikker på jeg hadde mistet. Målte hcg 3 dager etter blødning og 2 dager etter det. Den viste 1600 til 3300. Fastlege sa derfor jeg var gravid, men dagen før var jeg på UL  og gyn kunne ikke se noe liv (mulig det var for tidlig 5+5). Nå er jeg svært i tvil gyn sa jeg ikke var gravid, fastlege sier jeg er gravid. Nå en uke etter blødning er testen fremdeles like positiv. Skal da vært i uke 7. men veldig forvirret 

Anonymkode: 11ea4...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har hatt en del spotting og hadde en kraftigere blødning for en uke siden. Sikker på jeg hadde mistet. Målte hcg 3 dager etter blødning og 2 dager etter det. Den viste 1600 til 3300. Fastlege sa derfor jeg var gravid, men dagen før var jeg på UL  og gyn kunne ikke se noe liv (mulig det var for tidlig 5+5). Nå er jeg svært i tvil gyn sa jeg ikke var gravid, fastlege sier jeg er gravid. Nå en uke etter blødning er testen fremdeles like positiv. Skal da vært i uke 7. men veldig forvirret 

Anonymkode: 11ea4...83c

Da tar du en ny UL da. 

Ingen her kan svare deg. 

Hcg kan stige etter liv stopper opp eller ved Exu osv..

Blødninger er ikke uvanlig i svangerskap, blødning betyr ikke alltid at noe er galt, mange opplever ufarlige blødninger. 

 

 

Anonymkode: 694ed...6db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en ny ultralyd. Er du gravid så synes det når du er 7 uker. 

Anonymkode: 82c51...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ny UL i dag, så ikke noe, men HCG har gått fra 3300 til 7700 på bare noen dager. Mulig jeg ikke er kommet så langt som jeg tror. Så forvirret

Anonymkode: 11ea4...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er kortere på vei enn du tror. Med min siste så vi ingenting på UL i uke 5 så tok hcg prøver. Husker ikke tallene men mener på de var mye høyere enn 7700. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det ingenting annet du kan gjøre enn å smøre deg med tålmodighet. Jeg vet at det er veldig vanskelig, for jeg blødde også etter jeg fant ut jeg var gravid. Hadde 2 svangerskap bak meg uten noe blødning eller noe, alt gikk på skinner. Så kom nr 3 og jeg blødde, de så ingenting på UL men hcg steg. Så jeg måtte bare vente til jeg var lenger på vei for å se om de kunne se noe på UL. Det var pga blødning og at jeg trodde jeg gikk gjennom en SA at jeg gikk til gynekolog og tok prøver. Så jeg gikk noen uker der jeg var sikker på jeg hadde mistet. Det var helt jævlig. Men nå har jeg en sprudlende 2 åring som bevis på at alt kan skje og det kan likevel gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tok ny UL i dag, så ikke noe, men HCG har gått fra 3300 til 7700 på bare noen dager. Mulig jeg ikke er kommet så langt som jeg tror. Så forvirret

Anonymkode: 11ea4...83c

Her hadde jeg bedt om bedre sjekk. Ved f.eks exu vil hcg stige slik som det der. 

Vil generelt si hcg stiger saktere enn hva den burde - noe som er en varsellampe- særlig siden de ikke kan se noe som helst i livmoren. De burde kunne se plommesekk eller lignende selv om du hadde vært noe kortere på vei. 

Anonymkode: 694ed...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærrips skrev (3 timer siden):

Og så er det ingenting annet du kan gjøre enn å smøre deg med tålmodighet. Jeg vet at det er veldig vanskelig, for jeg blødde også etter jeg fant ut jeg var gravid. Hadde 2 svangerskap bak meg uten noe blødning eller noe, alt gikk på skinner. Så kom nr 3 og jeg blødde, de så ingenting på UL men hcg steg. Så jeg måtte bare vente til jeg var lenger på vei for å se om de kunne se noe på UL. Det var pga blødning og at jeg trodde jeg gikk gjennom en SA at jeg gikk til gynekolog og tok prøver. Så jeg gikk noen uker der jeg var sikker på jeg hadde mistet. Det var helt jævlig. Men nå har jeg en sprudlende 2 åring som bevis på at alt kan skje og det kan likevel gå bra

Så betryggende å høre, takk:)

Anonymkode: 11ea4...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her hadde jeg bedt om bedre sjekk. Ved f.eks exu vil hcg stige slik som det der. 

Vil generelt si hcg stiger saktere enn hva den burde - noe som er en varsellampe- særlig siden de ikke kan se noe som helst i livmoren. De burde kunne se plommesekk eller lignende selv om du hadde vært noe kortere på vei. 

Anonymkode: 694ed...6db

Ny UL om 2 uker. Var på indre ultralyd forrige uke, hun kunne ikke se noe utenfor livmor. Legen min sendte noen bilder til sykehuset i dag. Men HCG nivået stiger slik det skal.

Anonymkode: 11ea4...83c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ny UL om 2 uker. Var på indre ultralyd forrige uke, hun kunne ikke se noe utenfor livmor. Legen min sendte noen bilder til sykehuset i dag. Men HCG nivået stiger slik det skal.

Anonymkode: 11ea4...83c

Da er der iallefall håp ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 14.39):

Her hadde jeg bedt om bedre sjekk. Ved f.eks exu vil hcg stige slik som det der. 

Vil generelt si hcg stiger saktere enn hva den burde - noe som er en varsellampe- særlig siden de ikke kan se noe som helst i livmoren. De burde kunne se plommesekk eller lignende selv om du hadde vært noe kortere på vei. 

Anonymkode: 694ed...6db

Tror ikke det stiger saktere enn det burde. Leser at det skal dobles ca. Annenhver dag, det har det gjort og vel så det :)  fra 3300 til 7700 med 2 dager mellomrom

Anonymkode: 11ea4...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror ikke det stiger saktere enn det burde. Leser at det skal dobles ca. Annenhver dag, det har det gjort og vel så det :)  fra 3300 til 7700 med 2 dager mellomrom

Anonymkode: 11ea4...83c

Tiden vil vise.. Jeg hadde ikke tolket dette som noe kjempe positivt basert på erfaring. Men ingenting annet enn tid vil gi svar. 

Anonymkode: 694ed...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fikk du positiv test? 

Det høres dessverre ikke veldig lovende ut dette. I uke 7 ser man hjerteslag, men selv i uke 5/6 ser man fosteranlegg i livmor.. 

Anonymkode: 3ae5e...102

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 18.35):

Når fikk du positiv test? 

Det høres dessverre ikke veldig lovende ut dette. I uke 7 ser man hjerteslag, men selv i uke 5/6 ser man fosteranlegg i livmor.. 

Anonymkode: 3ae5e...102

Fikk positiv test 2 dager etter mensen. Tok en ny test i går 19 dager etter mens. Aldri vært sterkere. HCG fortsetter å stige.

Anonymkode: 11ea4...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 18.15):

Tiden vil vise.. Jeg hadde ikke tolket dette som noe kjempe positivt basert på erfaring. Men ingenting annet enn tid vil gi svar. 

Anonymkode: 694ed...6db

Hva er din erfaring?

Anonymkode: 11ea4...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til du får tatt ny ultralyd. Mine graviditeter har vært vanskelig å se liv på de veldig tidlige ultralydene, uke 5-6-7-8. Men på TUL som alle får tilbud om nå var alt fint ☺️ 

Anonymkode: da3d8...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vent til du får tatt ny ultralyd. Mine graviditeter har vært vanskelig å se liv på de veldig tidlige ultralydene, uke 5-6-7-8. Men på TUL som alle får tilbud om nå var alt fint ☺️ 

Anonymkode: da3d8...afd

Jeg har fått UL om 10 dager. Da skal jeg i utgangspunktet være 8+5, men tror selv nærmere 8+1 (uke 9) da jeg ser jeg har hatt eggløsning 4 dager senere enn det appen har spådd. Hadde du noe blødninger?

Anonymkode: 11ea4...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva er din erfaring?

Anonymkode: 11ea4...83c

At både ved MA og exu så har hcg steget sakte, men innenfor nedre del av normal. Og man selv og helsepersonell har antatt at alt er ok helt til de ikke fant liv eller plassering utenfor livmor. 

De svangerskapene jeg har hatt som har lykkes har hatt hcg på godt over 2000 allerede ved ikm. 

Men det skjer jo at det går bra i tilfeller som hos deg også, så 🤞🤞🤞

Anonymkode: 694ed...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De svangerskapene jeg har hatt som har lykkes har hatt hcg på godt over 2000 allerede ved ikm. 

Har du fått ta blodprøve så tidlig hver gang du har vært gravid? 

Anonymkode: 14328...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

At både ved MA og exu så har hcg steget sakte, men innenfor nedre del av normal. Og man selv og helsepersonell har antatt at alt er ok helt til de ikke fant liv eller plassering utenfor livmor. 

De svangerskapene jeg har hatt som har lykkes har hatt hcg på godt over 2000 allerede ved ikm. 

Men det skjer jo at det går bra i tilfeller som hos deg også, så 🤞🤞🤞

Anonymkode: 694ed...6db

Uke 6 normal HCG: 1110-31.000

jeg hadde 13000+ på mandag, det er godt innenfor normal😅 men jeg krysser fingrene🤞🤞❤️

Anonymkode: 11ea4...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...