Gå til innhold

Dere som kun har et barn rundt 2 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere i helgene? 

Farter dere rundt på masse forskjellig for barnet som fornøyelsespark, dyrepark, stranden, sykkeltur, kaffetur, piknik osv, eller er dere mest på en lekeplass ved hjemmet og går tur der, leker i hagen etc?

Anonymkode: 58f01...08e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et barn som blir to år i sommer. Som oftest består helgene av turer til lekeplasser i nærheten av hjemmet. Har en del å velge mellom da, blant annet 1 barneskole og 4 barnehager, så det blir litt variasjon.

Innimellom tar vi en tur til sentrum, kafé, besøker venner, besøksgård og lignende. Men det er kanskje snakk om en gang i mnd.

Anonymkode: e1b47...76d

AnonymBruker
Skrevet

Blir mest i nærområdet. Barnet sover ikke på dagtid. Hvis vi kjører bil er det imidlertid stor fare for at hun sovner, og da blir det ikke natt før rundt kl. 24.00-01.00. Dermed er vi mye hjemme. Barnet trives godt med det. 

Anonymkode: 79720...ab0

Skrevet

Det er litt forskjellig fra helg til helg. Er det møkkavær er vi mest hjemme, men er det brukbart er vi som regel alltid ute på noe. Lekeplass, bhg, besøksgård, mater endene, tur i skogen, badestrand, diverse arrangement (bor i Oslo og her er det alltid noe som skjer. F.eks har vi vært på opera, utstilling for barn på Munch museet, arrangement på teknisk museum, middelalderfestivalen etc). Liker å komme oss ut å gjøre noe :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig er tid sammen, dele små øyeblikk, opplevelser, se og undre seg sammen. 

Vi er ofte hjemme hele helga. Dvs. selvsagt ute og "rundt". Vi er rundt i nærmiljøet her, koser oss veldig innenfor en radius på  noen få km. Er mye på gården til foreldrene mine, leker med søskenbarn, små badeturer, sykkelturer for å se på dyr på beite, leker på skolen og i bhg. Vi har en hytte rett i nærheten ved et vann, der ror vi i båt og går litt i heia. Tusler litt i skogen her og legger ut pledd i hagen med masse leker. Vi koser oss så med slikt enkelt liv. Bare det å hente posten hver ettermiddag er stas for min på 23 mnd. Er ca. 400 m. Enten går vi, tar med dokkevogn, trehjulsykkel, spark, akebrett- alt etter sesong og ønske.

I sommer tenkte vi å dra på bilferie i Norge, men så etter denne fine mai-måneden ble vi rett og slett i tvil om det er rett prioritering i år? Er det egentlig vits å stresse rundt og legge opp til mye kjøring når hen har det som plomma i egget ved å bare være hjemme og "rundt" i nærmiljøet? Jeg heller litt mot nei.  

Ser at vi er heldige som bor landlig og kan sykle og gå til familie og venner lang veier med lite trafikk, og med både hester, kuer, sauer, lamaer og ullgriser på beite langs veiene. Traktorer, gravemaskiner, dumper ol, passerer vi og daglig- stor stas for min. Så på en måte er hver lille tur ut i området her en oppdagelsesreise for min snart 2 åring.

Fornøyelsesparker, dyrepark ol. har vi foreløpig ikke besøkt, og har heller ingen planer om det denne sommeren. 

Anonymkode: 2379e...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Vår er 2 år og 3 mnd.

Vi er veldig mye bare hjemme men går ut i nærområdet og leker på forskjellige lekeplasser og i stengte barnehager, og sparker sparkesykkel utenfor.

Prøver å gjøre en del med familie eller andre småbarnsforeldre da (venner som også har barn). Da er vi enten hjemme hos familie/vennene, møtes ute på en lekeplass eller har besøk hjemme hos oss (alt avhengig av vær og hvem vi møter).

En sjelden gang drar vi på hytta.

Har aldri vært i noe form for dyrepark eller tivoli og vi går lite på museum og sånn.. Vi vurderte MiniØya i år men datoen passet ikke. Teknisk museum har vi vært på det er gøy for de små og. Tenkte vi skal i Zoologisk museum en gang. Men vårt barn er litt hyper og prøver alltid å løpe fra oss så jeg synes sånt kan være litt slitsomt.

Har vært på stranda 1 gang (utenom da vi var på ferie forrige sommer) 😄

Går omtrent aldri på cafe og liknende lenger, igjen på grunn av aktiv unge så det er ikke så avslappende for oss og ikke så gøy for barnet.

Anonymkode: ed30d...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Kom på at vi har vært på besøksgård et par ganger og det var supert men litt mye folk for oss i helgene på sommeren på den som er nærmest oss :)

Anonymkode: ed30d...bcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...