AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 Jeg var barnevakt for en måned siden. Faren spurte om ikke gutten kunne være inne litt i helga, fordi han var i dårlig form med halsvondt, hodepine og feber. Jeg minnet han på at et familiemedlem ble syk et halvår etter siste runde med korona, og har generelt dårlig helse. Jeg sa jeg derfor ikke ville passe et sykt barn. Plutselig ble gutten frisk, og kunne likevel ha barnevakt. Da gutten som går på mellomtrinnet kom hit, sa han straks at han hadde vondt i halsen. Han spiste ikke og han fortalte søndag at faren hadde bedt han ta medisiner mot halsvondt fire ganger i døgnet uten at vi så det. Han hadde to ulike typer smertestillende og febernedsettende med seg, som det er farlig å kombinere. Gutten hadde fått forbud mot å fortelle meg og min mann at han var syk. Det hadde vi imidlertid uansett oppdaget underveis. Han så syk ut da han kom, spiste ikke og fikk hodepine og feber straks dosen med smertestillende gikk ut. Faren sier han antar helga gikk fint, ettersom han ikke hørte noe. Jeg er så sint at jeg ikke har orket å svare, hva sier jeg egentlig? Anonymkode: 5e553...f52
Bella90 Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 (endret) Dette har du jo lagt ut tidligere. Edit: Var visst på en Facebook gruppe idag du la det ut. Hvorfor plager dette deg så mye nå 1 måned etterpå? Endret 2. juni 2024 av Bella90 2
Daria Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 Du burde jo ha sagt noe der og da; å plutselig komme med det en måned etterpå er bare sært. La det gå, for din egen del. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Bella90 skrev (6 minutter siden): Dette har du jo lagt ut tidligere. Nei, det har jeg ikke. Anonymkode: 5e553...f52
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 Daria skrev (4 minutter siden): Du burde jo ha sagt noe der og da; å plutselig komme med det en måned etterpå er bare sært. La det gå, for din egen del. Han ber om barnevakt på nytt nå, han har vært offshore i mellomtiden så jeg har ikke møtt han og hatt anledning til å snakke. Anonymkode: 5e553...f52
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 Dette er jo psyke foreldre... Hvordan har dette barnet det til vanlig tro? Anonymkode: ecce8...22d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 Jeg lurer mest på hvilke smertestillende han hadde med som ikke skal kombineres. Anonymkode: 490d2...a24 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 Hvor er moren til dette barnet? Anonymkode: 04300...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 Dette hadde jeg meldt til barnevernet. Far trenger foreldreveiledning. Husk å legge sterk vekt på det at far manipulerer barnet ved å si at barnet ikke får lov til å fortelle at det er sykt (!) og at far har gitt barnet ulike medisiner som barnet er for lite til å administrere alene og også har fått beskjed om å ikke fortelle andre om dette. Og at disse medisinene ikke skulle kombineres. Denne faren er ikke egnet til å ha omsorg for eget barn alene! Kontakt barnevernet! Anonymkode: 10b72...43c 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 Fy søren så jævlig gjort mot barnet. Alle mennesker trenger ro, egen seng, og omsorg fra de som står oss nermest når man er syk. Dette er regelrett slemt av far. At han dessuten lurer deg er helt hinsides. Ring barnets mor!! Anonymkode: 2c8e0...625
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #11 Skrevet 2. juni 2024 Jeg hadde gjort det enkelt og bare svart: Jævla fjott Han viste null respekt for deg, din mann, deres syke slektning, OG sitt barn. Bryr seg kun om seg selv. Anonymkode: 04578...8e7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 Er dette noe verre enn alle de foreldrene som gir barna sine paracet før de leverer i bhg/skole? Lurer sånn seriøst siden folk roper om barnevern og hele pakken her... Ikke greit av far, men gjort er gjort.. Anonymkode: b7713...bf2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #13 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er dette noe verre enn alle de foreldrene som gir barna sine paracet før de leverer i bhg/skole? Lurer sånn seriøst siden folk roper om barnevern og hele pakken her... Ikke greit av far, men gjort er gjort.. Anonymkode: b7713...bf2 Sender foreldrene da med piller å ber ungene ta dem selv ved behov? Ts ta en telefon til barnevernet. At far gir medisiner til ungen som den skal styre selv, er ikke greit. Anonymkode: c12cd...f48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå