AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 Min tidligere kjæreste var emosjonelt utro. Nå har jeg blitt kjent med en hyggelig, rolig mann som virker veldig stabil og snill. Jeg har vært litt forsiktig fordi jeg er litt redd for å bli såret. Så nå til helgen skal vi tilbringe en hel helg sammen for første gang etter å ha snakket i to måneder. Jeg kom inn på temaet om hans ex, og da nevnte han at han hadde snakket med henne dagen før(over tekstmelding tror jeg, but idk). Det har vært slutt mellom dem i 6 måneder. Fordi exen min kallte meg sykelig sjalu, latet jeg som ingenting for at jeg ikke skal få det stempelet igjen. Da vi sluttet å snakke gråt jeg kjempemye. Jeg er glad for at han sa det, for det vet jeg at exen min ikke hadde gjort. Men er det vanlig å ha kontakt med en ex så lenge etter? Burde jeg si at jeg ikke vil at han skal ha kontakt med henne? Det er nesten som jeg vurderer avlyse møtet vårt fordi jeg ikke årker at en mann skal gjøre meg ulykkelig igjen. De var sammen i to år. Vi er begge i slutten av 20-årene. visst det har en betydning. Anonymkode: 07a59...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Hvorfor har de kontakt? Er han ikke ferdig med henne? Anonymkode: f9b14...15e 4
Fremmed fugl Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 "Hvis det blir oss to, kommer jeg da ha behov for å bekymre meg for hun eksen din?" Dere to har nettopp blitt litt kjent, og uansett er ikke trussel og ultimatum noe som er lurt. Så få han på ballen. Jeg vet at folk er uenige med meg, men tror at alt for mange er ukritiske når dem skal holde på vennskapsdelen av et kjæresteforhold etter at det er slutt. Blir i mitt hode å gjøre det slutt litt sånn feigt halvveis. Man ble venner fordi det er en del av å være kjærester. Finnes selvfølgelig unntak, men som regel så tenker jeg at folk bør ha motet til å gjøre det helt slutt og ikke halvveis. Så når en ny reagerer på dette, så blir det plutselig den som er svak (sykelig sjalu), og ikke den som selv er svak som får skylden når det uryddige fortsatte forholdet skaper problemer. 2
Nymerïa Skrevet 3. juni 2024 #4 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men er det vanlig å ha kontakt med en ex så lenge etter? Jeg har aldri sett noen statistikk over dette, noen har kontakt, andre ikke. Av de som har kontakt har noen kontakt som venner, andre har sporadisk kontakt. 6mnd er ikke lenge, det kan være at han ikke er skikkelig ferdig med forholdet. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Burde jeg si at jeg ikke vil at han skal ha kontakt med henne? Nei, det er ikke en avgjørelse du kan ta for han. Og spesielt ikke når det er så nytt. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fordi exen min kallte meg sykelig sjalu, latet jeg som ingenting for at jeg ikke skal få det stempelet igjen. TS, TS, TS. Skal du la den utrivelige eksen styre hva du gjør nå? Dette var en utmerket mulighet til å kartlegge situasjonen nærmere. Her skulle du ha benyttet deg av sjansen til å få mer informasjon slik at du kan ta en informert avgjørelse på om denne mannen er noe for deg. Du kunne ha fulgt opp med flere spørsmål "Å? Jeg visste ikke at dere hadde kontakt lenger. Snakker dere ofte sammen?" Og ikke vær anklagende, da kommer han i verste fall til å skjule informasjonen. Det er revnende likegyldig hva som er vanlig, du må finne ut om dette er forholdet er noe du kan trives med. Masse mennesker, både menn og kvinner, har ikke noen nevneverdig kontakt med ekser. Ut i fra det du skriver passer du best sammen med en slik. Da må du gjøre det til din oppgave å finne en sånn en, ikke å tvinge en som ikke er det til å bli det du ønsker. Det er dessverre stor sannsynlighet for at det ikke funker og at han enten anklager deg for å være kontrollerende eller lyver. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Skrevet 3. juni 2024 Du må virkelig jobbe med din usikkerhet og kontrollbehov. Du kjenner ikke den nye mannen. Dere er sikkert ikke formelt et par enda og du styrer allerede hvem ham kan snakke med og ikke. Slap av. Bli bedre kjent med ham først. Med ham og hans krets. Så ser du om begge får følelser for hverandre og om det er noe å satse på. Anonymkode: eb42c...e8a 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Min tidligere kjæreste var emosjonelt utro. Nå har jeg blitt kjent med en hyggelig, rolig mann som virker veldig stabil og snill. Jeg har vært litt forsiktig fordi jeg er litt redd for å bli såret. Så nå til helgen skal vi tilbringe en hel helg sammen for første gang etter å ha snakket i to måneder. Jeg kom inn på temaet om hans ex, og da nevnte han at han hadde snakket med henne dagen før(over tekstmelding tror jeg, but idk). Det har vært slutt mellom dem i 6 måneder. Fordi exen min kallte meg sykelig sjalu, latet jeg som ingenting for at jeg ikke skal få det stempelet igjen. Da vi sluttet å snakke gråt jeg kjempemye. Jeg er glad for at han sa det, for det vet jeg at exen min ikke hadde gjort. Men er det vanlig å ha kontakt med en ex så lenge etter? Burde jeg si at jeg ikke vil at han skal ha kontakt med henne? Det er nesten som jeg vurderer avlyse møtet vårt fordi jeg ikke årker at en mann skal gjøre meg ulykkelig igjen. De var sammen i to år. Vi er begge i slutten av 20-årene. visst det har en betydning. Anonymkode: 07a59...2c7 Her må du jobbe litt med deg selv: Enten har han kontakt med henne, eller så har han ikke kontakt. Dette er opp til ham å avgjøre, og du har bare å respektere hans avgjørelse. Men: Enten er du villig til å være sammen med en som har kontakt med eksen sin, eller så er du ikke villig til det. Eksempelvis er jeg ikke villig til slikt, hvis hun være sammen med meg skal alt av ekser være ute av hennes liv. Det du må forstå er hvor grensen går for kontrollerende adferd. Du har ingenting med å skulle "få" ham til å kutte kontakten med henne. Men du er den eneste som har noe med hvorvidt du vil være sammen med ham hvis han ikke kutter kontakten. Anonymkode: 9e385...01e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Skrevet 3. juni 2024 Min mann og jeg startet et AS for noen år siden, da var vi gift. Nå er vi skilt og jobber fortsatt sammen. Hvordan i alle dager skulle det gått med en ny kjæreste som ikke tåler kontakt med ekser. Vi har ikke barn sammen, men vi må nødvendigvis snakke sammen og møtes nesten daglig. Glad jeg ikke har fått en ny partner som er usikker på seg selv. Anonymkode: b7f38...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Skrevet 3. juni 2024 Jeg synes man ikke skal være venn med ekser såfremt man ikke har barn sammen. Man kan selvsagt hilse på de om man treffes tilfeldig på butikken osv, men å ha nær kontakt på tlf og sosiale media eller møtes må utgå! Jeg synes du skal være ærlig nå og fortelle ham at du nå er skeptisk fordi han fortsatt har nær kontakt med eksen. For du ønsker ikke å ha denne usikkerheten rundt deg. Du trenger ikke stille ultimatum, men si gjerne at du lurer på hva slags kontakt de har og om det kan stoppe om det blir dere to. Så får du jo se da hva han svarer og vurdere ut i fra det. Min erfaring er nemlig at ekser i bakgrunnen ikke er bra, og jeg mener de kan droppes helt. Anonymkode: 6645a...fe8 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #9 Skrevet 3. juni 2024 Har fortsatt sporadisk kontakt med eksen mange år etter at vi ble skilt. Vi ble jo skilt fordi vi ikke fungerte sammen som par, ikke fordi vi ikke tålte trynet på hverandre. Vi er begge i nye forhold og det er null følelser, så jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være noe problem. Synes egentlig bare at det er bra at man fortsatt kan være venner. Anonymkode: 0a110...beb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå