AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 Skal til frisøren for første gang på ca.15 år. Jeg skal klippe og farge, og spørsmålet er da; skal jeg vaske håret før timen, da med tanke på både klipp og farge? Skal det evt. tørke naturlig, eller skal jeg føne og rette det? Har naturlig fall/små krøller, og retter det til daglig. Vet at det sikkert er forskjeller fra sted til sted, men hva foretrekker frisøren? Anonymkode: 78c80...59b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 Frisøren min ber meg komme med 3 dagers hår, da setter fargen seg best. Slipper alt for fort i nyvasket hår. Anonymkode: 59b0a...504 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal til frisøren for første gang på ca.15 år. Jeg skal klippe og farge, og spørsmålet er da; skal jeg vaske håret før timen, da med tanke på både klipp og farge? Skal det evt. tørke naturlig, eller skal jeg føne og rette det? Har naturlig fall/små krøller, og retter det til daglig. Vet at det sikkert er forskjeller fra sted til sted, men hva foretrekker frisøren? Anonymkode: 78c80...59b Hva har dette med kropp og helse å gjøre det? Anonymkode: 87a81...7b0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Jeg dusjer ofte kvelden før og betaler for klipp og vask. Men hvis håret ditt endrer seg raskt etter en natt (fall, form osv), så ville jeg dusjet samme dag. Ville lufttørket slik håret er naturlig. Selv har jeg tykt hår med en del fall. Noen klipper får meg derfor til å se ut som Ronja Røverdatter fordi frisøren ikke har tatt hensyn til mitt naturlige fall (blir mer ved mye oppklipp og kortere hår). Ellers, vis noen bilder av ønsket klipp. Spør om frisøren er enig mtp ansiktsform og hårtype. Liker du å ha håret løst eller sette det opp, si det. Jeg setter håret opp på jobb og har endt opp med mye tuster og hår som stikker ut pga for mye oppklipp som ikke fungerer med oppsatt hår. Anonymkode: 747fa...4bf
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 Det kommer helt an på hva du skal gjøre. Skal du bleke kan håret godt være uvasket (innen rimelighetens grenser). Jeg vasker håret dagen før, for da er det rent nok til at frisøren bare kan rette det ut før klippen. Frisører foretrekker stort sett å rette håret for deg, siden klippen må være teknisk riktig, og da er de mye nøyere med hvilken retning håret rettes mot, osv. Anonymkode: 9f091...f59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå