Gå til innhold

Er det feil å be A på date når jeg har vært på 5 dater med B?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en litt dum situasjon nå. Siden nyttår har jeg vært på tinder og kommet i kontakt med flere damer, mange samtaler har ikke ført noe sted eller bare dødt ut, men et par har gått videre til andre plattformer og en har gått videre til date.

På omtrent samme tid kom jeg i kontakt med A og B. B spurte jeg ganske raskt om å møte, siden vi hadde hatt kontakt en gang tidligere uten å komme noe sted, hun sa ja med en gang av samme grunn.. vi har en veldig god kjemi og mye å prate om. Vi har mange felles interesser og personligheter som passer sammen. Vi har enda ikke hatt sex, men har både klint og sittet tett sammen i sofaen. 

Med A har ting gått litt treigere. Vi har noen felles interesser, men vi har ikke funnet ut av de andre tingene som stemmer med B siden hun er litt tilbakeholden med å møtes. Men jeg klarer ikke helt å gå videre med B før jeg vet hvordan det hadde vært å møte henne for å se om det er noe der. 

For noen dager siden var jeg på date med B og jeg fortalte om situasjonen med A og at jeg ønsket å møte henne for å se om det er noe der. Hun ble litt overrasket og visste ikke helt hva hun skulle si. Vi er ikke eksklusive eller noe, så hun kan ikke kreve at jeg ikke møter andre, men hun synes jeg var litt kjipt at jeg ville gå på date med henne nå som vi hadde møttes noen ganger. 

Det er ikke det at B har mange bra egenskaper, men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om at A kunne vært minst like bra.  

Er jeg kjip som ber A på en date nå? 

Anonymkode: 509e8...20d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror skaden allerede er gjort i og med at du har fortalt date B om dine tanker rundt A.

Anonymkode: 40c87...22b

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror skaden allerede er gjort i og med at du har fortalt date B om dine tanker rundt A.

Anonymkode: 40c87...22b

Joa.. Men er det ikke bedre å være ærlig om det enn å bare dra på en date uten å si noe til B? 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker din B nå har klassifisert deg langt lenger ned på listen enn en B. Hun er nok allerede godt i gang med å sveipe seg videre og date seg gjennom hele alfabetet uten at du får muligheten med henne igjen. 

Hva i all verden tenkte du på? Du sier du at B har mange bra egenskaper, men at du tenker det KAN være at A er minst like bra? Forventer du seriøst at A skal sitte på gjerdet mens du sjekker ut om du eventuelt kan finne noe like bra? Du har driti på draget!

Anonymkode: db8aa...ce2

• Liker 11
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joa.. Men er det ikke bedre å være ærlig om det enn å bare dra på en date uten å si noe til B? 

Helt greit å være ærlig, men personlig hadde jeg ville droppet deg hvis du sa du var interessert i å date noen andre etter 5 dater. Og det tenker jeg denne damen også bør gjøre hvis hun har respekt for seg selv. 

Anonymkode: c8661...933

• Liker 9
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tenker din B nå har klassifisert deg langt lenger ned på listen enn en B. Hun er nok allerede godt i gang med å sveipe seg videre og date seg gjennom hele alfabetet uten at du får muligheten med henne igjen. 

Hva i all verden tenkte du på? Du sier du at B har mange bra egenskaper, men at du tenker det KAN være at A er minst like bra? Forventer du seriøst at A skal sitte på gjerdet mens du sjekker ut om du eventuelt kan finne noe like bra? Du har driti på draget!

Anonymkode: db8aa...ce2

Jeg ville bare være ærlig før jeg "binder meg til" B. Ville bare finne ut om det er noe med A som kunne blitt noe bra. Det er da bedre å ta en date enn å ha A i bakhodet hele tiden jeg er sammen med B? 

Enten sier A ja, og da kan jeg få et problem om det er noe mer der. Eller så sier hun nei, og da er den saken ute av verden. 

Jeg skal holde B oppdatert om alt uansett og møte henne igjen når jeg har funnet ut av ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Helt greit å være ærlig, men personlig hadde jeg ville droppet deg hvis du sa du var interessert i å date noen andre etter 5 dater. Og det tenker jeg denne damen også bør gjøre hvis hun har respekt for seg selv. 

Hvis hun dropper meg etter dette er det hennes tap! Jeg var bare ærlig med henne og synes fremdeles at hun har mange gode egenskaper. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis hun dropper meg etter dette er det hennes tap! Jeg var bare ærlig med henne og synes fremdeles at hun har mange gode egenskaper. 

Det spørs om hun ser på det som noe tap…

Anonymkode: 7c5e3...e91

• Liker 13
  • Nyttig 13
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er i en litt dum situasjon nå. Siden nyttår har jeg vært på tinder og kommet i kontakt med flere damer, mange samtaler har ikke ført noe sted eller bare dødt ut, men et par har gått videre til andre plattformer og en har gått videre til date.

På omtrent samme tid kom jeg i kontakt med A og B. B spurte jeg ganske raskt om å møte, siden vi hadde hatt kontakt en gang tidligere uten å komme noe sted, hun sa ja med en gang av samme grunn.. vi har en veldig god kjemi og mye å prate om. Vi har mange felles interesser og personligheter som passer sammen. Vi har enda ikke hatt sex, men har både klint og sittet tett sammen i sofaen. 

Med A har ting gått litt treigere. Vi har noen felles interesser, men vi har ikke funnet ut av de andre tingene som stemmer med B siden hun er litt tilbakeholden med å møtes. Men jeg klarer ikke helt å gå videre med B før jeg vet hvordan det hadde vært å møte henne for å se om det er noe der. 

For noen dager siden var jeg på date med B og jeg fortalte om situasjonen med A og at jeg ønsket å møte henne for å se om det er noe der. Hun ble litt overrasket og visste ikke helt hva hun skulle si. Vi er ikke eksklusive eller noe, så hun kan ikke kreve at jeg ikke møter andre, men hun synes jeg var litt kjipt at jeg ville gå på date med henne nå som vi hadde møttes noen ganger. 

Det er ikke det at B har mange bra egenskaper, men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om at A kunne vært minst like bra.  

Er jeg kjip som ber A på en date nå? 

Du kan vri og vende på det så mye du ønsker, men dersom B hadde vært rett for deg tror jeg ikke at du hadde tatt denne sjansen. Personlig ville jeg gått videre og funnet noen du virkelig har tro på.

• Liker 8
Skrevet

Er du dum? Du sier til en du dater at du vil treffe en annen. Tror du hun vil treffe deg mer igjen?  Du har nok mistet henne. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det virkelig det? Er det virkelig et tap å miste en som har behov for å dra på date med en annen mens man holder på med dem?

Anonymkode: 96ff0...619

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Altså, hvis du etter 5 dater med A trenger å «prøve» flere for å være sikker, så er ikke kandidat A den riktige for deg! Hadde jeg vært kandidat A, hadde jeg blitt skikkelig skuffet. Å date noen så mange ganger, for så å fortelle at du har lyst å utforske B, så dier det seg selv at du ikke er noe som heldt å samle på for A! Her har du dritt deg ut! 

Anonymkode: 83fad...dc0

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du oppfører deg som en unge som løper vilt rundt i godtebutikken og bare må smake en liten bit av alt før du bestemmer deg, for det kaaan jo være at det er noe der som smaker enda bedre enn det du egentlig vet du liker best.

Du oppfører deg også som en voksen mann med forpliktelsesangst og for stort oppmerksomhetsbehov.

Du viser jo også tydelig at B ikke er førstevalget ditt, når du kaller henne B, mens denne A'en som du synes skinner bedre fikk karakteren A...

Dette er bare patetisk av deg, Ts.

Jeg håper B har vett nok til å gå videre, for å sitte og vente på en mann som bare må smake seg frem litt mer, han er ikke egentlig interessert i henne, ikke interessert nok, ikke så interessert som B både fortjener og bør forvente av en potensiell livspartner.

Du er egentlig ikke interessert i noen av dem, i hvert fall ikke B, for hadde du vært det hadde du ikke villet risikere å miste henne, slik du har gjort nå.

Du er ikke bare "ærlig" med B, du forteller henne at hun ikke er bra nok for deg. Og slik "ærlighet" ligger det noen dårlige personlighetstrekk bak...

Anonymkode: 42816...9da

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hennes tap?? 😅😅 Vel, du sier egentlig rett ut st du tar Mazdaen hvis det viser seg at Mercedesen er utilgjengelig….. Så hvordan kan dette være hennes tap?? Det er du som risikerer å gå på en smell her! Hadde jeg vært A, hadd eJeg droppet deg på flekken! Og vært glad, for jeg hadde ikke sett på det som et tap… 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, du er ikke interisert noknts, slipp henne fri til å finne menn som er.

Anonymkode: 7cd24...6ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg har byttet om A og B her, men meningen er den samme! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er ikke noe tap å få slippe å date noen som ikke føler noe for deg. Ha litt respekt for andre.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er åpenbart ikke interessert nok i B om du fremdeles må møte A for å få bekreftelse om at B er god nok. Jeg tror det er en mannegreie. Min kjæreste syntes det var litt rart at jeg ikke ville sjekke ut markedet før jeg slo meg ned med ham, men jeg har ikke noe behov for å sammenligne. Jeg vet hvem jeg liker uten å teste ut andre menn. 

Anonymkode: e0739...719

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At du kaller din opprinnelige date for b også. Det er jo den første som egentlig er a, men du har gitt bokstav 1 til wi ny dame? Slipp b. Serriøst, helst idag.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mulig jeg har byttet om A og B her, men meningen er den samme! 

Både A og B bør droppe ham, så egentlig går det for det samme om man blander dem sammen ;)

(det du skrev var forståelig tross sammenblandingen!)

Anonymkode: 42816...9da

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...