AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 Jeg har en hjørnetann som går litt innover,da vil jo tannens rot ikke gå rett opp slik røttene på de andre tennene. Jeg kjenner en hard kul nesten som bein høyt oppe ved tannkjøtt, helt oppe. Ved samme tann.,livredd det kan være farlig. Grunnen til at jeg la merke til det,var at jeg har sittet i flere timer å holdt på med noe arbeid,der har jeg sittet og støttet hånda i det området ,la press på det .som etterhvert ble ømt.da kjente jeg den harde tingen i tannkjøtt,som kjennes nesten ut som bein.noen som kan etter beste evne forstå hva jeg mener og svare meg😀 Anonymkode: 9b617...8c2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #4 Skrevet 4. juni 2024 Er helt vanlig at beinet over hjørnetennene stikker mer ut enn på de andre tenner. Det gjør det i hvert fall på meg. Men jeg har ikke en kul slik du beskriver. Dersom du er bekymret ville jeg tatt en tur til tannlegen for sikkerhets skyld 😊 Anonymkode: b085c...80f 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #5 Skrevet 4. juni 2024 Det er ikke farlig å ha en skjev tann. Du kan ta det helt med ro. Roten på tannen vil da lettere merkes utenpå tannkjøttet, uten at det er noe som helst fare ved det. Anonymkode: 4a18c...11b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #6 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke farlig å ha en skjev tann. Du kan ta det helt med ro. Roten på tannen vil da lettere merkes utenpå tannkjøttet, uten at det er noe som helst fare ved det. Anonymkode: 4a18c...11b Kjenner jeg er øm på den kulen🥲 Anonymkode: 9b617...8c2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #8 Skrevet 4. juni 2024 watt skrev (12 minutter siden): Kontakt tannlege.😀 Skal det,men lurte på om noe hadde peiling,eller hatt det selv. Anonymkode: 9b617...8c2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #9 Skrevet 4. juni 2024 Jeg har også skjeve hjørnetenner og samme klump du beskriver over Anonymkode: 16312...732 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #10 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har også skjeve hjørnetenner og samme klump du beskriver over Anonymkode: 16312...732 Blir din klump øm av og til?min er nokså høyt oppe ved tannkjøttet,der bløtvevet begynner på en måte ,😊 Anonymkode: 9b617...8c2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #11 Skrevet 4. juni 2024 watt skrev (2 timer siden): Kontakt tannlege.😀 Skal dit i morgen,men lurte bare på om noen hadde det samme 😄 Anonymkode: 9b617...8c2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #12 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skal dit i morgen,men lurte bare på om noen hadde det samme 😄 Anonymkode: 9b617...8c2 Om tanlegen sier noe spesifikt, kan du skrive hva de sa her om det? Jeg tror jeg har det samme som deg, (litt bekymret roten plutselig vil gå igjennom det tynne tannskjøtt laget) Anonymkode: 18365...fae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #13 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om tanlegen sier noe spesifikt, kan du skrive hva de sa her om det? Jeg tror jeg har det samme som deg, (litt bekymret roten plutselig vil gå igjennom det tynne tannskjøtt laget) Anonymkode: 18365...fae Skal oppdatere😀har du også en kul/klump? Er din øm? Anonymkode: 9b617...8c2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #14 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir din klump øm av og til?min er nokså høyt oppe ved tannkjøttet,der bløtvevet begynner på en måte ,😊 Anonymkode: 9b617...8c2 Du sitter og klemmer på en tannrot. Røttene til tenner er fulle av nerver, og det ER ømt å "klå" på dem gjennom et tynt lag tannkjøtt. Det er sånn det er bare. Tannrøtter er vonde om de kommer i kontakt med noe. Det er ikke uten grunn at man kaller de verre tingene her i livet for "det var som å ta en rotfylling uten bedøvelse".Nettopp fordi det er så vondt og tenner er så ømfindtlige i røttene. Anonymkode: 4a18c...11b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #15 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner jeg er øm på den kulen🥲 Anonymkode: 9b617...8c2 Du er vel øm på den hvis du har drevet og klemt og kjent på den. Anonymkode: b14ff...bae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #16 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om tanlegen sier noe spesifikt, kan du skrive hva de sa her om det? Jeg tror jeg har det samme som deg, (litt bekymret roten plutselig vil gå igjennom det tynne tannskjøtt laget) Anonymkode: 18365...fae Mellom roten og tannkjøttet er det et beinlag. Anonymkode: b14ff...bae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #17 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du sitter og klemmer på en tannrot. Røttene til tenner er fulle av nerver, og det ER ømt å "klå" på dem gjennom et tynt lag tannkjøtt. Det er sånn det er bare. Tannrøtter er vonde om de kommer i kontakt med noe. Det er ikke uten grunn at man kaller de verre tingene her i livet for "det var som å ta en rotfylling uten bedøvelse".Nettopp fordi det er så vondt og tenner er så ømfindtlige i røttene. Anonymkode: 4a18c...11b Men kan tannrota være så langt oppe,er liksom helt i toppen av tannkjøttet,under kinnet. Anonymkode: 9b617...8c2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #18 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kan tannrota være så langt oppe,er liksom helt i toppen av tannkjøttet,under kinnet. Anonymkode: 9b617...8c2 Roten på en hjørnetann i overkjeven er gjennomsnitt 16,8 mm lang. Anonymkode: b14ff...bae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #19 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal oppdatere😀har du også en kul/klump? Er din øm? Anonymkode: 9b617...8c2 Så bra Ja den er veldig spiss og liten, men på en måte stikkende lenger ut en noe annet der. Om jeg tar på den er den øm på en litt sånn sårbar måte men ikke vondt. Men kjenne ikke noe spesifikt om jeg ikke tar borti der. Glemmer det til daglig, blir bare minnet på det enkelte ganger, slik som nå. Tannlegen min prøvde ta røntgen, men fikk ikke til å ta bilde så høyt opp Anonymkode: 18365...fae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #20 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så bra Ja den er veldig spiss og liten, men på en måte stikkende lenger ut en noe annet der. Om jeg tar på den er den øm på en litt sånn sårbar måte men ikke vondt. Men kjenne ikke noe spesifikt om jeg ikke tar borti der. Glemmer det til daglig, blir bare minnet på det enkelte ganger, slik som nå. Tannlegen min prøvde ta røntgen, men fikk ikke til å ta bilde så høyt opp Anonymkode: 18365...fae Hvor høyt oppe er din?😀 Anonymkode: 9b617...8c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå