Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min hadde planer om å prøve på barn om cirka 1 år, men nå har ting muligens tatt en drastisk vending. Jeg er student og har fremdeles 3 år igjen av et femåring studie, men har veldig lyst til å stifte familie før jeg bikker 30, som også er om rundt 3 år. Samboeren min har slitt litt tidligere, men var komt seg ut i arbeid et år siden og hadde ganske grei inntekt. Nå ser det derimot ut som han må gå for ufør, uten at jeg skal gå i detalj om det. 
Poenger, og problemet, er at jeg mister studiestøtten om 1,5 år, da har jeg brukt det opp, samboeren min må bruke tid på å (forhåpentligvis) få innvilget uføretrygd, og selv når det er i boks så er det ikke mange kronene å rutte med. Jeg har selvsagt planer om å skaffe en deltidsjobb, men det er begrenset hvor mye jeg kan få inn i forkant og hva vi har mulighet til å spare opp. 
Spørsmålet mitt da er hva typer støtter/stønader man kan få? Er det noe man kan få som ufør? Det man kan få fra lånekassen vil ikke gjelde meg, innen den tid har jeg mistet støtten. Og alt jeg sitter igjen med av tanker er at vi må utsette det å bli gravid.. det er veldig tungt å godta, men er vel det mest logiske svaret.

Anonymkode: 9da41...f33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke gravide enda å allerede lurer du på hva staten kan dekke økonomisk for dere... 

Har dere ikke økonomi så er det fryktelig dumt å få barn. 

Anonymkode: d407c...aea

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Går samboeren din på aap?

Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Går samboeren din på aap?

Ikke for øyeblikket, har gjort det før. Er sykemeldt, han fikk dårlig oppfølging av sykehus når det gjaldt ulike problemer han har hatt etter et akutt tilfelle tidligere, så har han prøvd seg i arbeid og da gikk det gale igjen. Så det er enda usikkert om det blir ufør, men ting ser ut til å peke den veien etter flere usuksessfulle forsøk i arbeidslivet.

Gjest Luksusbia
Skrevet