Gå til innhold

Lurer på om jeg er for tynn eller normalvektig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne 45 år, 168 cm og veier 53, 5 kg. Er dette lite eller normalt? 

Anonymkode: bf765...f38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 167 og veier 54. Ser på meg selv som slank. Ønsker ikke å gå opp i vekt. 

Anonymkode: 12b01...91d

AnonymBruker
Skrevet

Normalt, men nå om dagen er de fleste nordmenn overvektige og vil se på deg som anorektiker. 

Anonymkode: b3ef3...664

AnonymBruker
Skrevet

Normalt 

Anonymkode: abbd3...af7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Normalt, men nå om dagen er de fleste nordmenn overvektige og vil se på deg som anorektiker. 

Anonymkode: b3ef3...664

Da får de bare  se på meg som anorektiker, har ikke noe ønske om å være tykk.

Anonymkode: bf765...f38

AnonymBruker
Skrevet

For å beregne er det noe som heter BMI kalkulator, jeg bruker den fra NHI

Men bmi er ikke alltid nøyaktig, men det går det an å lese mer om. For oss er dette bare tall, vi vet ikke hvordan du ser ut. Men ikke legg ut bilde, også fordi det ikke er en garanti at noen klarer å se objektivt på deg. Mange presser sitt forhold til kropp og preferanser på andre, så forhold deg til bmi og kanskje legen din eller noe. Men noen leger er også usunne, men det skal jo være mulig å finne en eller annen grei person her i verden. 

Anonymkode: ecfa9...66f

AnonymBruker
Skrevet

Du kan høre hva legen din tenker. Du er vel ganske akkurat innenfor normalvekt (grenser til undervekt) og har jo ikke noen kilo å gå på i det hele tatt hvis du blir syk. Du hadde jo ikke vært feit med en BMI på 22, og hadde da hatt litt mer å tære på. Plutselig får man kreft for eksempel og da er det veldig dumt å være helt syltynn.

Anonymkode: 85358...b17

AnonymBruker
Skrevet

Du klarer fint å google BMI selv, den sier normalvektig. Jeg har omtrent samme BMI og tenker ikke at jeg er for tynn selv om BMI er helt i nedre område for normalvektig. Men jeg vil heller ikke ha undervektig BMI pga risiko for sykdom/skader, så jeg passer litt på å ikke gå ned i hvert fall. 

Anonymkode: 08743...095

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...