AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Del Skrevet 2. juni 2024 Dette er egentlig ingen forlengelse av den årlige debatten om regnbueflagg og om eller hvor det skal henge. Jeg støtter flaggets tilstedeværelse, men opplever at dens betydning blir snever. Ikke fordi vi utestenger de som ikke respekterer seksuelle og kjønnsminoriteter grunnet eksempelvis tro, men fordi flagget oftere heises av mennesker som bruker flagget for å få amnesti for akkurat det de kjemper for. Som funksjonshemmet og skeiv er jeg drittlei av å skulle lovprise folk for å bære flagget i juni hvis ikke de også kjemper for funksjonshemmedes (deriblant min) frihet, representasjon og rett til et liv? Jeg er fortvilet over at de samme som flagger for livet er apatiske i møte med min og andres situasjon. Jeg er fortvilet over at jeg - som slet med følelsen av å være en byrde - skal føle at jeg ikke fortjener ressurser også. Jeg er lei av at ord som mangfold, samhold, frihet og rettferdighet brukes om et flagg som nå brukes KUN for seksuelle minoriteter, og de utvidede for kjønnsidentitet. Lei er en underdrivelse. For jeg er ikke bare lei. Jeg vet ikke hvor jeg skal gå eller hvem jeg kan snakke med for å føle at jeg ikke bare burde ta mitt eget liv for at andre skal få bedre. Jeg orker ikke at Kvinneguiden skal bli et sted for utlufting, og jeg vil ikke betro meg til mennesker som misliker eller hater Pride i sin helhet. For jeg hater det ikke; jeg vil bare føle meg som annet enn parasitt i miljøet. Akkurat nå føler jeg at det er umulig. Anonymkode: b4f91...5b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå