AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Del Skrevet 2. juni Er det en rase som tåler varme godt? Eventuelt tips om andre raser som koser seg med sommertemperaturer? Anonymkode: 3d7c0...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2. juni #2 Del Skrevet 2. juni Jeg skulle tro de greier seg bedre enn mange andre, siden pudler ikke har underull, og det er jo underullen som varmer hunder. De har kun dekkhår, og har lett for å fryse i kulde. Skulle derfor tro at dette ikke er rasen som har størst problemer med sommervarme her til lands. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Del Skrevet 3. juni Min tåler varmen helt greit, men han er ikke av dem som ligger og soler seg. Viktig å huske at pels også beskytter mot solens stråler, slik at man ikke klipper dem for kort bare fordi det er sommer. Min erfaring er at en en og luftig pels med litt lengde er det som gjør at min takler varmen best. Akkurat nå er min litt kort, og da blir pelsen fryktelig tett, så nå må vi spare litt ut igjen. 3-5 cm tror jeg hadde vært bra. Anonymkode: 65eab...4ab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Del Skrevet 3. juni Det er en myte at pels er en fordel i varmen. Polare raser har mye/tykk pels av en grunn og den afrikanske rasen Rhodesian rigdeback lite f.eks, heller ikke tilfeldig at man ser det samme blant ville dyr. Pudler burde utifra pelsen som ikke har underull tåle varmen bra, spesielt om hunden klippes kort sommeren, men er andre faktorer som spiller inn også for dette. Anonymkode: 2654b...8e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Del Skrevet 3. juni Hadde en brun storpuddel og han taklet all slags vær helt fint. Kunne godt ligge ute og sole seg når det ikke var alt for ille, og var smart nok til å legge seg i skyggen hvis det ble for varmt. Han elsket å bade, slik vannapporterende fuglehunder gjør, så det var bare å ta han med til vannet for avkjøling og aktivisering på varme dager. Anonymkode: e0854...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #6 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde en brun storpuddel og han taklet all slags vær helt fint. Kunne godt ligge ute og sole seg når det ikke var alt for ille, og var smart nok til å legge seg i skyggen hvis det ble for varmt. Han elsket å bade, slik vannapporterende fuglehunder gjør, så det var bare å ta han med til vannet for avkjøling og aktivisering på varme dager. Anonymkode: e0854...216 Dette. Og den sommeren jeg hadde utstillingspels på min, var definitivt den sommeren han trivdes best. Da gikk vi innom en innsjø og badet på vei ut på tur, så hadde han innebygd kjøledekken hele turen Anonymkode: 65eab...4ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 3. juni #7 Del Skrevet 3. juni Toypuddelen her tåler varmen godt. Ligger gjerne ute og soler seg. Vi gikk 2 timers tur i skogen i varmen i går, han var sprek og fin (passet dog på at han badet og drakk ofte på veien) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå