AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 Hei, Barnet mitt er 19 måneder gammel. Vi har vært i kontakt med helsesøster (18mnd kontroll) og fått vite at barnet viser autistiske trekk. Han kan verken si mamma eller pappa eller noen andre ord. Han babler mye, og kan synge (lage lyder) når han hører favorittsangene sine på tv. Han reagerer ikke på eget navn. Han har noe blikk-kontakt, spesielt lengre blikkontakt når vi synger sammen eller jeg viser han noe han syntes er interessant. Ellers er det lite blikk kontakt. Han kan herme/mimikere. Leker gjerne med andre barn hvis han syntes noe er interessant som å løpe sammen (gjemsel). Men ellers liker han å leke alene. Han legger seg ned og ser på bilhjul kjøre. Han kan ta meg og andre i hånda når han vil ut eller vil leke en lek sammen. Han er veldig bra når det gjelder motorikken. Det er mer språkforståelsen vis stusser over. Han klapper men peker ikke og han flapper med hendene når han blir glad. Anonymkode: 78afc...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 Høres ut som autisme. men sjekk ut spesifikke språkvansker. Kan ligne på barneautisme. Anonymkode: bfecb...c52 1
Anonym08888 Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Høres ut som autisme. men sjekk ut spesifikke språkvansker. Kan ligne på barneautisme. Anonymkode: bfecb...c52 Takk for svar! Vi skal på utredning og se om det er autisme
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #4 Skrevet 16. juni 2024 Hei, har noen noen andre opplevd dette ? Men så viste det seg at der ikke var autisme? Anonymkode: 78afc...a1b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #5 Skrevet 16. juni 2024 Mye av dette passer beskrivelsen av vårt barn, han skal utredes for autisme nå. Nylig fylt 2år. Anonymkode: 07c6d...861
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå