Gjest Bromance Skrevet 2. juni 2024 #61 Del Skrevet 2. juni 2024 Luksusbia skrev (1 minutt siden): Du vil fortelle flest mulig kvinner at de bør gifte seg med menn som ikke har utdannelse? Selvsagt, vi skal bare stille oss på rekke og rad slik at disse menn uten utdanning og dårlig kvinnesyn skal få seg ei kjerring 🤣 Skjer ikke før "helvete fryser til is" 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #62 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bare forstår ikke helt hvor dere finner disse kvinnene som kun vil ha "rike menn"? Eller "leder med status". Mannen min er vaktmester. Jeg jobber i butikk. Vi er en helt vanlig familie. Vi jobber sammen for å få råd til ferier og ofte lar vi være å kjøpe julegaver og bursdagsgaver til hverandre for å kunne spare til noe vi ønsker oss. Jeg er 32 år og mannen er 39. Mine nærmeste venninner er sykepleier, jobber i kommunen, renholder og tannlegeassistent. De er alle enten samboer eller gift med menn som er lastebilsjåfør, snekker, rørlegger og lærer. Det er vel ganske naturlig at kvinner som har en god utdannelse, høyere stilling og tjener godt også søker en partner som har ting på stell økonomisk? For meg så virker det som at du kanskje leiter etter en "høytstående" kvinne selv? For "normale" kvinner med "normale" jobber har ikke et slikt krav hos menn. Anonymkode: 62e54...f0a Har ikke en vaktmester ting på stell økonomisk? Anonymkode: b4857...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #63 Del Skrevet 2. juni 2024 Luksusbia skrev (3 minutter siden): Du vil fortelle flest mulig kvinner at de bør gifte seg med menn som ikke har utdannelse? Jeg skulle heller sett at de sluttet å ødelegge for gutter og menn med feminismen sin. Anonymkode: b4857...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 2. juni 2024 #64 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skulle heller sett at de sluttet å ødelegge for gutter og menn med feminismen sin. Anonymkode: b4857...bdb Mannen min er feminist. Det finnes ikke noe ødeleggende i det. Gutter og menn som hater kvinner ødelegger bare for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #65 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): En mann som jobber når kvinner går gravid hjemme, jobber jo mest naturligvis, men får altså ikke tjene mer om feministene får det som de vil. Anonymkode: b4857...bdb Man går ikke gravid hjemme dersom man er i jobb. Man jobber, eller evt er sykmeldt. Permisjon starter siste uker før fødsel. Også menn får permisjon i forbindelse med familieforøkelse. Sykemelding og permisjonsregler er en annen ting enn ansettelse å lønn. Din logikk er rett å slett merkelig. Anonymkode: 3e5a1...4df 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #66 Del Skrevet 2. juni 2024 Gi deg, du er ikke et offer. Hva er det med dagens menn som nekter å ta ansvar selv og må alltid skylde på kvinner for alt det dårlige som skjer? Du trenger ikke tillatelse fra kvinner til å tjene mer penger, eller? Anonymkode: 36ce2...123 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #67 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg skulle heller sett at de sluttet å ødelegge for gutter og menn med feminismen sin. Anonymkode: b4857...bdb De ødelegger ikke. For utgangspunktet bør være at alle mennesker kan bli en lege foreksempel. Du må bare lære deg å se på kvinner som de vi er. Ikke at vi alle passer som leger, det gjør ikke menn heller. Vi har ulike gode sider og interesser. Anonymkode: c994a...275 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #68 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gi deg, du er ikke et offer. Hva er det med dagens menn som nekter å ta ansvar selv og må alltid skylde på kvinner for alt det dårlige som skjer? Du trenger ikke tillatelse fra kvinner til å tjene mer penger, eller? Anonymkode: 36ce2...123 Dere har ødelagt skolen for gutter, arbeidsplassen for menn og inntatt styrene til bedriftene til menn med tvang. Har du vært blind for utviklingen de siste 50 årene? Jeg trenger ikke tillatelse enda heldigvis, men jeg ønsker at de kommer seg ut av veien min og lar meg være i fred. Anonymkode: b4857...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #69 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere har ødelagt skolen for gutter, arbeidsplassen for menn og inntatt styrene til bedriftene til menn med tvang. Har du vært blind for utviklingen de siste 50 årene? Jeg trenger ikke tillatelse enda heldigvis, men jeg ønsker at de kommer seg ut av veien min og lar meg være i fred. Anonymkode: b4857...bdb Stakkars deg da, de skumle og voldelige damene tok studieplassen din og stjal jobben din. Anonymkode: 36ce2...123 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #70 Del Skrevet 2. juni 2024 BobbySocks skrev (55 minutter siden): Høres stadig menn uttale dette på vegne av kvinner, men aldri kvinner. Kanskje de lærer det på Incel-skolen sin? Der menn underviser menn om kvinner. Menn vet jo da selvsagt bedre enn kvinner hva vi ønsker oss 🙄 Anonymkode: dba99...5ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #71 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere har ødelagt skolen for gutter, arbeidsplassen for menn og inntatt styrene til bedriftene til menn med tvang. Har du vært blind for utviklingen de siste 50 årene? Jeg trenger ikke tillatelse enda heldigvis, men jeg ønsker at de kommer seg ut av veien min og lar meg være i fred. Anonymkode: b4857...bdb Virker som du ikke får til ting, og gir skylden til gruppen kvinner. Du må bare gi opp da, siden verden er full av disse skrekkelige vesenene. Anonymkode: 3e5a1...4df 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #72 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke så bitter, men jeg prøver jo å nå ut til kvinner. Hvor ellers skulle jeg skrevet dette mener du? Anonymkode: b4857...bdb Vel. Du når mer incels en normale kvinner med det greiene der. Anonymkode: 21e4d...249 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #73 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg skulle heller sett at de sluttet å ødelegge for gutter og menn med feminismen sin. Anonymkode: b4857...bdb Hvordan mener du at menn mister rettigheter når kvinner får mulighet til å få de jobbene og utdannelsen som før var kun forbehold til menn? Anonymkode: dba99...5ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #74 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stakkars deg da, de skumle og voldelige damene tok studieplassen din og stjal jobben din. Anonymkode: 36ce2...123 Skumle er de, men ikke voldelige. De får andre menn til å være voldelige for seg, nemlig politiet, og det er politiet man møter til syvende og sist om man ikke gjør som de skumle damene befaler. Anonymkode: b4857...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #75 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan mener du at menn mister rettigheter når kvinner får mulighet til å få de jobbene og utdannelsen som før var kun forbehold til menn? Anonymkode: dba99...5ce Har jeg sagt at menn mister rettigheter? Jeg forholder meg ikke til rettigheter. Å ha en rettighet er å kreve at andre skal gjøre noe for deg. Sånt gjør ikke jeg. Anonymkode: b4857...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 2. juni 2024 #76 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dere uenige i at det generelt er slik at kvinner helst dater oppover i lønn/stilling/status, og at det generelt er kvinner som snakker om likelønn? Anonymkode: b4857...bdb Kvinner dater oppover? Når noen faktisk ser på dette, hvorfor folk blir sammen så ser man et annet bilde. Den hypergami som du er så opptatt av, kan enkelt forklares av menns adferd. Som tvinger en del kvinner å gjøre preseleksjon basert på svake seleksjonskriterier. Men de fleste blir sammen med noen vi har blitt kjent med naturlig, så oppdager vi at det finnes en felles attraksjon som utvikler seg når vi utforsker dette videre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #77 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dere har ødelagt skolen for gutter, arbeidsplassen for menn og inntatt styrene til bedriftene til menn med tvang. Har du vært blind for utviklingen de siste 50 årene? Jeg trenger ikke tillatelse enda heldigvis, men jeg ønsker at de kommer seg ut av veien min og lar meg være i fred. Anonymkode: b4857...bdb L Anonymkode: 828b4...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #78 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere har ødelagt skolen for gutter, arbeidsplassen for menn og inntatt styrene til bedriftene til menn med tvang. Har du vært blind for utviklingen de siste 50 årene? Jeg trenger ikke tillatelse enda heldigvis, men jeg ønsker at de kommer seg ut av veien min og lar meg være i fred. Anonymkode: b4857...bdb Ja, huff! Skikkelig urettferdig at vi kvinner hadde lyst til å bli noe annet enn kun husmødre. At vi hadde lyst til å tjene egne penger, få egen bankkonto og like rettigheter som menn. Slik var det for kvinner før: Kvinner var umyndige hele livet. Det betydde at de ikke hadde rett til å råde over sin egen økonomi. Skulle de inngå rettslig bindende avtaler, var de avhengige av en verge. De var først underlagt faren, så ektemannen hvis de giftet seg. Bare enker var myndige, og da under forutsetning at de hadde en mannlig verge. Jeg driter så i om du som mann føler deg tråkka på fordi vi kvinner får lov til å ha like rettigheter som deg!! Dere menn har ødelagt en haug for oss også! Men, vi er stuck med hverandre! Anonymkode: 62e54...f0a 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #79 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, huff! Skikkelig urettferdig at vi kvinner hadde lyst til å bli noe annet enn kun husmødre. At vi hadde lyst til å tjene egne penger, få egen bankkonto og like rettigheter som menn. Slik var det for kvinner før: Kvinner var umyndige hele livet. Det betydde at de ikke hadde rett til å råde over sin egen økonomi. Skulle de inngå rettslig bindende avtaler, var de avhengige av en verge. De var først underlagt faren, så ektemannen hvis de giftet seg. Bare enker var myndige, og da under forutsetning at de hadde en mannlig verge. Jeg driter så i om du som mann føler deg tråkka på fordi vi kvinner får lov til å ha like rettigheter som deg!! Dere menn har ødelagt en haug for oss også! Men, vi er stuck med hverandre! Anonymkode: 62e54...f0a Det du siterer her er fra en artikkel som heter "Kvinners rettigheter i Norge fra 1814 til 1913," det er ikke særlig relevant når vi snakker om fjerde bølge feminisme i 2024. Jeg var ikke i live på 1800-tallet og det var ikke du heller. Dette handler jo ikke om at kvinner tjener sine egne penger, men om at de tjener like mye eller mer enn menn - og likevel går etter menn som tjener enda mer enn det igjen. Sannsynligvis fordi det ligger i kvinnens natur å hele tiden søke seg til sterke menn som kan forsørge og beskytte, sånn som den gang da vi bodde i huler. Og da vil jeg påpeke at det er ganske dumt å ikke la menn få være sterke forsørgere og beskyttere, når det jo nettopp er sånne menn kvinner ønsker. Kvinner taper på å vinne sin egen kvinnekamp. Anonymkode: b4857...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #80 Del Skrevet 6. juni 2024 Jeg er litt overrasket over svarene her. Jeg jobber i et høystatusyrke, og det samme gjør de fleste vennene mine, så det er mulig jeg ser en litt selektert gruppe i hverdagen. Men jeg opplever at flere i utgangspunktet ønsker en mann med enda mer status i yrket og enda mer lønn. Dette er ikke noe vi skulle sagt høyt, så selvsagt har ikke så mange hørt noen si dette rett ut (slik noen tidligere i tråden spurte om). Jeg vet ikke en gang hvor bevisst det er. Men man merker det på reaksjonene når det blir snakk om hva partnerne jobber med. Jeg og mannen har samme utdanning, men han har mer ansvar på sin jobb enn hva jeg har. Det er jeg glad for, for jeg ser det som maskulint å tjene mer. Det blir ingen skilsmisse om jeg går forbi ham i lønn, men liker det best når han tjener mer. Skulle jeg fått mer ansvar og lønn, så håper jeg han får enda mer ansvar og lønn 😅 Jeg forstår hva ts mener med at det er selvmotsigende på en måte. Men det ene (å ville ha en mann med mer lønn) ligger på individnivå, og det andre (at lønnsforskjeller mellom kvinner og menn skal jevnes ut) ligger på samfunnsnivå. Det er ganske vanlig at slike verdier kolliderer. Mange vil ha reduserte klasseskiller, men vil likevel tjene mer enn nabo’n. Finn en kvinne som tjener litt mindre enn deg, eller en kvinne som ikke bryr seg. Jeg vet det finnes veldig mange av sistnevnte også 😊 Anonymkode: 16bd7...f89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå