Gå til innhold

Kvinner vil ha menn som tjener mer, men ingen kvinner vil la menn få tjene mer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om lik lønn for likt arbeid nå betyr like muligheter til å tjene like mye, så må nødvendigvis menn ned i lønn eller kvinner opp i lønn, siden menn har mulighet til å tjene mer.

Anonymkode: b4857...bdb

Nei. Menn må ikke ned i lønn for at kvinner skal opp i lønn. Idiotisk. Det har aldri skjedd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trodde du hadde dratt? Sier du at du aldri leser om det såkalte lønnsgapet og kvotering i styrer og studier? Hva har det å si hvor høy utdanning jeg har?

Det er opplagt for en akademiker. Usaklighetsnivpet, altså. Utrent på logikk og metode.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lik lønn for likt arbeid betyr at den lavest lønte går opp i lønn. 

Anonymkode: 3e5a1...4df

Om mannen jobber mer enn kvinnen og de tjener det samme uansett, så spiller det ingen rolle hvem som går opp eller ned i lønn. Det er urettferdig fordelt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Min egen mann skal være vellykket, rik, gjerne en leder med status!"

"Men menn generelt skal trykkes ned, de skal ikke få tjene mer enn oss og de skal kvoteres ut av lederstillingene sine"

Forstår dere selv hvor selvmotsigende denne oppførselen er?

Samme for meg hvor mye mannen tjener - så lenge han ikke har kvinnefiendtlige holdninger.

Menn kvoteres ikke ut av stillingene sine. Endelig så har tiden kommet for at den best kvalifiserte får stillingen, ikke at man får den kun fordi man har samme kjønn som den som ansetter  #gutteklubben grei... 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Det er opplagt for en akademiker. Usaklighetsnivpet, altså. Utrent på logikk og metode.

Aha, ok. Ha det godt, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke feminist?

Dette er ikke feministiske holdninger. En feminist jobber for like muligheter og rettigheter for begge kjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om mannen jobber mer enn kvinnen og de tjener det samme uansett, så spiller det ingen rolle hvem som går opp eller ned i lønn. Det er urettferdig fordelt uansett.

Har de lik lønn, vil jo den som jobber mest, tjene mer. Forstår ikke matten din .

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bromance skrev (1 minutt siden):

Samme for meg hvor mye mannen tjener - så lenge han ikke har kvinnefiendtlige holdninger.

Menn kvoteres ikke ut av stillingene sine. Endelig så har tiden kommet for at den best kvalifiserte får stillingen, ikke at man får den kun fordi man har samme kjønn som den som ansetter  #gutteklubben grei... 😴

At kvinner kvoteres inn i stillinger er akkurat det samme som at menn kvoteres ut av stillinger. Det er bare ulike ord som beskriver det samme fenomenet. Jeg bruker mine ord når jeg beskriver det fra mitt perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

At kvinner kvoteres inn i stillinger er akkurat det samme som at menn kvoteres ut av stillinger. Det er bare ulike ord som beskriver det samme fenomenet. Jeg bruker mine ord når jeg beskriver det fra mitt perspektiv.

Ja, herregud, tenk at en kvinne kan få en jobb. WOW. Det er helt umulig at en kvinne kan gjøre seg fortjent til en stilling. 

Anonymkode: 090dd...b1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har de lik lønn, vil jo den som jobber mest, tjene mer. Forstår ikke matten din .

En mann som jobber når kvinner går gravid hjemme, jobber jo mest naturligvis, men får altså ikke tjene mer om feministene får det som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, herregud, tenk at en kvinne kan få en jobb. WOW. Det er helt umulig at en kvinne kan gjøre seg fortjent til en stilling. 

Å bli kvotert er det motsatte av å gjøre seg fortjent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Både kvinner og menn kvoteres inn i stillinger. Ifølge din logikk så kvoteres da altså også kvinner ut av stillinger.

Endret av Bromance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

"Men menn generelt skal trykkes ned, de skal ikke få tjene mer enn oss og de skal kvoteres ut av lederstillingene sine"

I tre av fire ekteskap er det mannen som tjener best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotemor skrev (17 minutter siden):

Hører du det ute i verden? Det gjør ikke jeg. Det er vanskelig å forestille seg at folk med høy utdannelse snakker slik. 

Nei. Faktisk ikke. Kun her inne i incelland. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hæ?🤣 Nei, kvinner vil ikke ha menn som tjener mer, hva er det du snakker om? Kanskje noen, men det er jo ikke representativt for alle kvinner! Herregud… Det blir for dumt!

Anonymkode: 1d3f0...be2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Luksusbia skrev (4 minutter siden):

I tre av fire ekteskap er det mannen som tjener best

Naturligvis, menn som tjener dårlig blir sjeldnere gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne trådstarten er gaslighting.
Kvinner forventer ikke at menn tjener mer enn dem. De forventer at han er selvforsørget.
Ingen blir kvotert ut av lederstillinger.

Vi forventer lik lønn for arbeid av lik verdi, og at du er sannferdig, snill og beriker livet til partneren din med ditt nærvær.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Å bli kvotert er det motsatte av å gjøre seg fortjent.

Da får vi bare slutte med å kvotere menn da. Tenk så frekke de kan være, å stjele stillingen fra en annen mann. La meg gjette, det driter du vel i? Det er kun et problem når den kvoterte er kvinne, men om det er en mann som blir kvotert inn så er det greit. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bare forstår ikke helt hvor dere finner disse kvinnene som kun vil ha "rike menn"? Eller "leder med status". 

Mannen min er vaktmester. Jeg jobber i butikk. Vi er en helt vanlig familie. Vi jobber sammen for å få råd til ferier og ofte lar vi være å kjøpe julegaver og bursdagsgaver til hverandre for å kunne spare til noe vi ønsker oss. Jeg er 32 år og mannen er 39. 

Mine nærmeste venninner er sykepleier, jobber i kommunen, renholder og tannlegeassistent. De er alle enten samboer eller gift med menn som er lastebilsjåfør, snekker, rørlegger og lærer. 

Det er vel ganske naturlig at kvinner som har en god utdannelse, høyere stilling og tjener godt også søker en partner som har ting på stell økonomisk? 

For meg så virker det som at du kanskje leiter etter en "høytstående" kvinne selv? For "normale" kvinner med  "normale" jobber har ikke et slikt krav hos menn. 

Anonymkode: 62e54...f0a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke så bitter, men jeg prøver jo å nå ut til kvinner. Hvor ellers skulle jeg skrevet dette mener du?

Du vil fortelle flest mulig kvinner at de bør gifte seg med menn som ikke har utdannelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...