Gå til innhold

Kvinner vil ha menn som tjener mer, men ingen kvinner vil la menn få tjene mer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For å snu det hele på hodet; kvinner burde få høyere lønn enn menn. Fordi mange av oss forsørger barn. Og mange menn betaler ikke bidrag, eller lavere bidrag enn de burde. 

Anonymkode: 696c7...0ad

Alle uavhengig av kjønn burde få betalt det som markedet er villig til å betale for tjenesten de selger.

Anonymkode: b4857...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt uenig. Kjenner ingen med en slik tankegang. 

Anonymkode: 5960a...a08

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært sammen med en mann som tjente mindre enn meg og med en mann som tjente mer enn meg (og var leder). Lønn eller stilling var ingen av gangene viktig for meg. Hos venninner så ser jeg det samme - pluss at jeg antar noen tjener omtrent likt som partneren sin.

Anonymkode: 5b755...0e6

Er dere uenige i at det generelt er slik at kvinner helst dater oppover i lønn/stilling/status, og at det generelt er kvinner som snakker om likelønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Min egen mann skal være vellykket, rik, gjerne en leder med status!"

"Men menn generelt skal trykkes ned, de skal ikke få tjene mer enn oss og de skal kvoteres ut av lederstillingene sine"

Forstår dere selv hvor selvmotsigende denne oppførselen er?

🤣🤣🤣 

Anonymkode: ef8fc...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kvotering har ingenting med feminisme å gjøre?

Den holdningen DU hevder at kvinner har finnes ikke i andre enn deg og dine like. Den har ingenting med feminisme å gjøre.

Jeg skulle ønske menn som hatet kvinner lot oss være.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Den holdningen DU hevder at kvinner har finnes ikke i andre enn deg og dine like. Den har ingenting med feminisme å gjøre.

Jeg skulle ønske menn som hatet kvinner lot oss være.

Hypergami har ikke noe med feminisme å gjøre kanskje, men kjønnskampen har da i høyeste grad det. Skjønner ikke hvorfor du reagerer sånn på dette. Og jeg hater da ikke kvinner, jeg ønsker rettferdighet for alle og at alle skal ha det bra. Det innebærer å ikke stikke kjepper i hjulene til andre bare fordi de er menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hypergami har ikke noe med feminisme å gjøre kanskje, men kjønnskampen har da i høyeste grad det. Skjønner ikke hvorfor du reagerer sånn på dette. Og jeg hater da ikke kvinner, jeg ønsker rettferdighet for alle og at alle skal ha det bra. Det innebærer å ikke stikke kjepper i hjulene til andre bare fordi de er menn.

Lik lønn for likt arbeid har ingenting med partnere å gjøre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at veldig mange kvinner er slik. De vil ha best mulig mann selv, samtidig støtter de kjønnskamp mot menn som gruppe, som til og med rammer deres egne sønner. At de forstår sammenhengen er jo ikke sikkert da.

Jeg har aldri støttet kjønnskamp. Jeg synes kjønnskamper er forferdelig idiotiske. Det jeg støtter er at individer skal ha like rettigheter og muligheter, uavhengig av kjønn. Om noen menn ikke tåler eller takler at de ikke har rett til å bestemme over kvinner, eller tråkke på kvinner og at de må finne sin vei i livet uten at de har rett til å skyve kvinner til side for å bane seg sin vei, det er bare urimelig. 

Min sønn råder jeg til å jobbe hardt for å nå sine mål. Det samme som jeg råder min datter til. Jeg har forsøkt å gjøre dem begge bevisst på at man ikke får sine mål og ønsker servert opp i hendene, men må jobbe for dem. I konkurranse med begge kjønn selvfølgelig. Det er naturlig når begge kjønn er i arbeidslivet. Hvilket i stor grad gavner menn også. Å være eneforsørger kan være svært tøft. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Men menn generelt skal trykkes ned, de skal ikke få tjene mer enn oss og de skal kvoteres ut av lederstillingene sine"

Hva er hensikten, egentlig? Det er sånn 10 stk menn som skriver innlegg hver dag om noe selvmotsigende de finner. Skjønner du prøver å få andre til å forandre seg, sånn at du slipper. Kvinner kan ikke være et unntak som lilsom skal være martyr, vi må få følge de samme reglene som alle andre. Det er ingen som går på gaten og spør folk: Hey, har du en regning jeg kan få lov til å betale? Jeg elsker regninger. Det er dopet mitt. 

Anonymkode: 9faa6...ebd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (4 minutter siden):

Lik lønn for likt arbeid har ingenting med partnere å gjøre.

Kvotering handler ikke om lik lønn for likt arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at veldig mange kvinner er slik. De vil ha best mulig mann selv, samtidig støtter de kjønnskamp mot menn som gruppe, som til og med rammer deres egne sønner. At de forstår sammenhengen er jo ikke sikkert da.

Hva for noe konstruktivt skal komme ut av dette? 😅 kvinner er ikke slaver. 

Anonymkode: 9faa6...ebd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig påstand. Du vet altså hva alle kvinner vil? Og du tror at lik lønn for likt arbeid betyr at kvinner mener at  menn må ned i lønn? Du har misforstått veldig mye.

Anonymkode: 3e5a1...4df

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kvotering handler ikke om lik lønn for likt arbeid.

Les Hi en gang til. Det er helt usaklig. Men jeg er ferdig her. Dette er lavmål

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser poenget ditt veldig godt. 

Er delvis for likestilling. Ja lik lønn for likt arbeid, men da skal utdannelse og ansinitet også være likt. 

Jeg mener den som er mest kvalifisert for jobben skal få den uavhengig av kjønn, farge, alder og størrelse. 

Å ja jeg liker vellykkede menn, er samboer med en selv. 

Anonymkode: 67c31...2f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merkelig påstand. Du vet altså hva alle kvinner vil? Og du tror at lik lønn for likt arbeid betyr at kvinner mener at  menn må ned i lønn? Du har misforstått veldig mye.

Om lik lønn for likt arbeid nå betyr like muligheter til å tjene like mye, så må nødvendigvis menn ned i lønn eller kvinner opp i lønn, siden menn har mulighet til å tjene mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (53 minutter siden):

Jeg har aldri hørt eller lest slike holdninger. Ikke av andre enn incels på Kg evt.

Høres stadig menn uttale dette på vegne av kvinner, men aldri kvinner. Kanskje de lærer det på Incel-skolen sin? Der menn underviser menn om kvinner. :ler:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Høres stadig menn uttale dette på vegne av kvinner, men aldri kvinner. Kanskje de lærer det på Incel-skolen sin? Der menn underviser menn om kvinner. :ler:

Hører du det ute i verden? Det gjør ikke jeg. Det er vanskelig å forestille seg at folk med høy utdannelse snakker slik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor treffer du damer hend? 

Anonymkode: 090dd...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen kvinner mener dette, men dette er ikke noe jeg kjenner igjen hos meg selv eller egen omgangskrets.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om lik lønn for likt arbeid nå betyr like muligheter til å tjene like mye, så må nødvendigvis menn ned i lønn eller kvinner opp i lønn, siden menn har mulighet til å tjene mer.

Lik lønn for likt arbeid betyr at den lavest lønte går opp i lønn. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (3 minutter siden):

Hører du det ute i verden? Det gjør ikke jeg. Det er vanskelig å forestille seg at folk med høy utdannelse snakker slik. 

Trodde du hadde dratt? Sier du at du aldri leser om det såkalte lønnsgapet og kvotering i styrer og studier? Hva har det å si hvor høy utdanning jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...