Gå til innhold

Barnefri butikker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Butikker skal jeg aldri være lenge i. Men barnefrie restauranter, hoteller og fly hadde vært supert. 

Anonymkode: 5fde6...aa2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 3 barn, som nå er store. Har utviklet en egen evne til å overhøre unger som skriker i butikken, spes når jeg vet at det ikke er min unge (de er for gamle nå). Så jeg bryr meg ikke. Handler gjerne på andre tider enn småbarnsforeldre uansett, så det går greit. 

Anonymkode: 49d14...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri opplevd å bli plagd av barn i butikker, så det ser jeg ingen hensikt med. 

Om du plages så med at barn er i butikker, får du gjøre unna handlingen rett før matbutikkene stenger, sånn rundt 22-22.30. Da er det sjeldent barn i butikken iallfall. Andre ting får du handle på nett.

Anonymkode: 39630...ae6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste med barn i butikk er de som skal springe rundt og leke akkurat som om de var på en lekeplass, og foreldrene driter i oppførselen. Eller barn som hylskriker for de ikke får viljen sin, det er hodeverk for meg😑

Anonymkode: c8a0d...a38

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er slitsomt og ødelegger hele gleden ved å dra på shopping senter.

Anonymkode: 5fb73...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du havner tidsnok i en stol i et hjørne på gamlehjemmet, skjønner du. Da blir det stille, da.

Jeg var innom et stort kjøpesenter i 17-tiden i går, og selvsagt er det lyder der det ferdes mye folk. Er vant til kjøpesentre og det å bo i by, så jeg tenker overhodet ikke over det (med mindre det er helt ekstremt med roping og hyling). Opplever veldig sjeldent at barn bråker inne i butikkene.

Anonymkode: 6cf5c...49d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 16.02):

Kunne det vært noe? Hadde betalt ekstra for å kunne gå i matbutikker hvor kun voksene har tilgang, egentlig tenker jeg det samme på treningsenter at man må være over 25. 

Anonymkode: f9cb1...da3

Jeg ville ikke ha betalt ekstra for det, fordi behovet er for lite. Jeg er i matbutikken så kort tid av gangen at det som måtte være av hyling, brøling, skriking og herjing er fint til å holde ut. Voldsom og anmassende støy er ikke problematisk for meg over kort tid - det er over lengre tid det blir vanskelig. Jeg har derimot allerede flere ganger betalt mer for å bo på barnefritt hotell - det var vel verdt prisen. Jeg ville også ha betalt mer for lange flyreiser uten barn ombord, men har ikke ennå fått muligheten, selv om jeg leser at dette er/har vært på trappene i andre land. Dette behovet for å skjerme meg mot langvarig eksponering for barn er forøvrig ganske nytt: for så kort som et par tiår siden var det vesentlig mindre hyling/brøling/skriking fra barn på offentlig sted, og jeg hadde da ikke særlig behov for å skjerme meg for andres barn. De siste par tiårene har dette endret seg gradvis til svært mye mere støy; sannsynligvis grunnet endrede oppdragelsesmoter. Så da tar jeg følgene av det, og skjermer meg når jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde definitivt valgt den barnefrie butikken om den fantes. Når jeg har jobbet med barn rundt meg hele dagen så er jeg metta og har svært liten tålmodighet med barn som skal suse rundt med egne små trillekurver og legge hver og en vare saaaaaaaakte på rullebandet. Og så de som sutrer fordi de ikke får is, brus eller fandens annet tøys. 

Anonymkode: bbe87...deb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilke butikker møter dere egentlig disse hylende barna? Jeg kan ikke huske siste jeg opplevde det, ikke på restaurant heller, forresten. Jeg har vært borte i gråtende babyer på fly, og det er plagsomt, men de gråter jo bare fordi de har vondt, stakkars. Det er mye verre med fulle voksne på fly.

Anonymkode: 40fcb...697

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tilpasse seg til at vi lever i en verden med barn, og om det er en utfordring, velg tid på døgnet å handle hvor du mest sannsynlig møter på ganske så få? 

Jeg kan også anbefale å handle kl 8 på en lørdag morgen. Sent på kvelden funker også, men det funker også å handle på formiddagen før storefri, selv om du da kan møte foreldre som er i permisjon med barn. Barnehage er så utbredt at går en i «barnehagetid», og i «skoletid» utenom storefri, så får en færre. Jeg synes nesten ungdom er verre til tider. Skal bare raskt innom butikken i «lunsjtid», og er butikken nær en ungdomsskole eller videregående så er det stappet med ungdommer med varierende høflighet og oppmerksomhet rundt det som skjer rundt deres boble.
Hvor skulle en satt den grensen? 18år? Med legitimasjon for å komme inn? Ekstra folk på jobb for den jobben? Butikker trenger jo kundegrunnlaget og jeg tror de fleste velger butikk etter beliggenhet og hvor fornøyd en er med den.
Jeg hadde personlig heller ikke reist lengre for å få en roligere butikk, men jeg orker ikke en stappet butikk, hverken med små eller store, og tilpasser derfor når jeg handler etter det så langt det passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (På 5.6.2024 den 11.40):

hvorfor stoppe der, hva med pensjonist frie butikker? vi har vel alle opplevd å havnet bak pensjonistene det alt tar lang tid.

Så burde vi jo hatt idiot frie butikker, kun for de med IQ over 100.

Enig jeg bor en plass med 70% små barne familier, så møter en del barn på butikken, men sjelden jeg opplever "problem unger".

Men dette er vel et forsøk på "barn er så ufordragelige nå for tiden" hysteriet

Pensjonistene er ikke hylende, skrikende som løper rundt.

Anonymkode: dd724...54a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 0.07):

Gleden ved shoppingsenter…?

Anonymkode: 87049...6a9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Pensjonistene er ikke hylende, skrikende som løper rundt.

Anonymkode: dd724...54a

Nei men det går sent med de, utrolig irriterende, neida, satse på du skjønte av innlegget mitt at det var ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss det hadde vært, om jeg da hadde benyttet meg av de? Hell ye!

Neida, foreldre jeg er ikke for segregering, (jada jeg er så fæl og grusom, sikkert en irl shrek som hater barn og har et grusomt menneskesyn osv, men nok om det)  og ja da jeg har ypperlige hodetelefoner som kansellerer de to mest irriterende gruppene jeg vet om: selgere og barn:" Nei takk" Jeg hører ingen av gruppene, jeg bare ser de, der de begge får trassanfall innimellom, og så går jeg videre med livet mitt med en eller annen podcast på eller en eller annen yndlingssang på øret. Halleluja til gode headphones🙌:pls:

Men om... Så ja takk!

Men det er innimellom den samme tafsingen av barn på ting, varer og mennesker som fulle 50+ menn har på kvinner 20-  Det er det samme lydnivå som 14 fjortiser (jenter) på en ulovlig fyllefest. Det er noe barbarisk over småunger i butikken. (Jeg bor i by, er innom flere forskjellige handlebutikker hver uke, så nei jeg bor ikke på en liten øde plass med bare særinger som opplever noe helt unikt iforhold til resten av Norges befolkning). Da vil jeg heller si det er en del foreldre som ikke har selvinnsikt, eller er så vant til denne misforiske atferden at de tror den er normal.

Jada, det er treige pensjonister, det er frekke folk som ikke aner hva køkultur er og står å jokker deg i ræven i køer, det er grisete voksne mennesker, det er psykisk syke og rusede mennesker og alle mulige slags mennesker på butikkene og alle må vi leve sammen og være høffelig mot hverandre. 

Men om atte viss.. Sa hadde jeg absolutt tatt det barnefri alternativet så kunne heller foreldre samlet seg sammen og oppdratt barna sine i sine egne butikker. Men ei så lenge så ære være headphones :pls:

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

I hvilke butikker møter dere egentlig disse hylende barna? Jeg kan ikke huske siste jeg opplevde det, ikke på restaurant heller, forresten. Jeg har vært borte i gråtende babyer på fly, og det er plagsomt, men de gråter jo bare fordi de har vondt, stakkars. Det er mye verre med fulle voksne på fly.

Anonymkode: 40fcb...697

De trenger ikke hyle for å irritere meg, de bare er der med barnslige krav og ønsker. Og vi andre skal smile overbærende.. Skjer ikke! 

Anonymkode: bbe87...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...