Gå til innhold

Barnefri butikker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kunne det vært noe? Hadde betalt ekstra for å kunne gå i matbutikker hvor kun voksene har tilgang, egentlig tenker jeg det samme på treningsenter at man må være over 25. 

Anonymkode: f9cb1...da3

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det viktigste kriteriet for valg av dagligvarebutikk for meg er beliggenhet. Jeg går til den som er nærmest når jeg trenger noe.

Hadde absolutt ikke gått eller kjørt  lenger bare for å finne en dagligvarebutikk uten barn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Men alle klesbutikker for damer burde hatt et par sofaer der det serveres kaffe og som har aviser og nettbrett liggende. Så kunne menn og barn som var med på shopping blitt parkert der.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

tror viss du går til en butikk som er åpent til 00:00 og reiser ditt 23.00 vil det være lite til ingen barn våken på det tidspunktet. 

Men nei i et samfun må en finne seg i at noen har barn og splitte samfun har aldri fungert veldig bra sånn historie messig.  

Anonymkode: 11340...e54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Hadde vært supert.

Anonymkode: da89e...1e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er på matbutikken ca en gang i uken - på lørdager og alltid rundt klokken åtte om morgenen. Har enda tilgode å se barnefamilier i butikken på det tidspunktet (ikke så mange andre heller, som er årsaken til at jeg er der så tidlig). Så jeg ser absolutt ikke behovet - vil du unngå barn får du heller tilpasse tidspunktet du drar i butikken på

Anonymkode: b9323...86c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg overlever litt hyling og sutring i 10 minutter på butikken altså.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarer meg uten barnefrie butikker, men jeg hadde vært villig til å betale ekstra for å reise med barnefrie fly. Spesielt om jeg skal langt, hadde det vært deilig å slippe hylig og skriking i flere timer.

Anonymkode: b1d07...088

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor? Har aldri opplevd at jeg har gått i en matbutikk og irritert meg over andre sine barn. Jeg er fokusert på det jeg skal handle selv. Det er så ekstremt sjeldent at jeg har sett / hørt et barn hyle eller rope på en butikk at jeg husker faktisk ikke siste gangen det var. Og man er jo ikke på butikken noe lenge, man finner det man skal ha, betaler og så drar man.

Treningssenter har jeg heller aldri opplevd at det er noe problem med de under 25 år. Vet ikke hva slags treningssenter du er på, men jeg er vant til at alle er fokusert på seg selv og bare trener mens de hører musikk. Så her heller skjønner jeg ikke poenget.

Hvis du hadde sagt restaurant hvor det ikke er lov å ha barn med så hadde jeg forstått det og støtta deg 100%. Der har jeg noen gang irritert meg over at man sitter i et trivelig selskap og prøver kose seg med mat, men samtidig sitter det ved siden av et par med små barn som hiver mat rundt seg og lager rare lyder, hyler og "må" se på barnetv med masse rare sanger på fullt volum på en ipad eller ene forelderen sin tlf for å få de til å spise maten og ikke sitte der å hylskrike.

Anonymkode: 573e6...742

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjeldent jeg har opplevd plagsomme barnefamilier på butikker. Jeg syns det verste er når det er masse folk på butikken generelt. Mye kø, folk som står i veien osv. Drar du på butikken tidlig morgen eller på kvelden er det ganske rolig der. Vi må noen ganger dra og handle på lørdager formiddag, og noen ganger stikker jeg innom rett etter jobb og da er det alltid stappfullt. Men noen ganger venter jeg til kvelden for å få litt ro.

Anonymkode: e9dbd...d04

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært digg faktisk. Og ikke bare matbutikker, men museer også! For barn og barnestøy kan ødelegge opplevelsen og gleden på sånne steder. Husker det fra en sommer på zoologisk hage, barn som griner, skråler og løper rundt og foreldre som sperrer for muligheter for å se med barnevogner foran utstillinger bak glass. Burde vært aldersgrense på sånne steder. Og det er ikke billig billetter og man burde fått penger tilbake etter sånne ting. Eller foreldre må oppdra unger bedre og ta dem ut så de ikke forstyrrer andre. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater du barn eller prøver du å gjøre det en del av din personlighet å mislike dem? Er veldig sjeldent jeg har opplevd plagsomme småbarn på butikker. Er over 30 år, og tror jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har opplevd at barn løper, skriker, tar ting om blir hysteriske og ikke får lov. Bor du et sted der folk ikke har kontroll på barna sine?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg går i matbutikken når barn er i skole eller bhg. Dvs, aldri mellom 15-18 og lørdager. Hvis det dykker opp et eller to barn utenfor denne tiden så overlever jeg. 

Anonymkode: 41ba5...54c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Jeg går i matbutikken når barn er i skole eller bhg. Dvs, aldri mellom 15-18 og lørdager. Hvis det dykker opp et eller to barn utenfor denne tiden så overlever jeg. 

Sent på kvelden unngår man også treige pensjonister 😂🤣tidlig på morgenen unngår man uføre og andre som er hjemme på dagtid OG sover lenge, men da møte du mange håndverkere som skal kjøpe frokost/lunsj. Rundt lunsj er det mange vgs og ungdomskoleelever. Hvis du vil unngå mennesker helt så kan du bestille hjem mat 😊 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn i butikker bryr jeg meg ikke om, men skulle gjerne gått på det treningssenteret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor stoppe der, hva med pensjonist frie butikker? vi har vel alle opplevd å havnet bak pensjonistene det alt tar lang tid.

Så burde vi jo hatt idiot frie butikker, kun for de med IQ over 100.

10 minutter siden, katties said:

Hater du barn eller prøver du å gjøre det en del av din personlighet å mislike dem? Er veldig sjeldent jeg har opplevd plagsomme småbarn på butikker. Er over 30 år, og tror jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har opplevd at barn løper, skriker, tar ting om blir hysteriske og ikke får lov. Bor du et sted der folk ikke har kontroll på barna sine?

Enig jeg bor en plass med 70% små barne familier, så møter en del barn på butikken, men sjelden jeg opplever "problem unger".

Men dette er vel et forsøk på "barn er så ufordragelige nå for tiden" hysteriet

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tåler du ikke barn, får du holde deg hjemme. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor ofte og hvor lenge er du på butikken egentlig ts??

Anonymkode: c2d19...644

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt så store problemer med en så stor andel av befolkningen at jeg trenge tilrettelegging så hadde jeg søkt hjelp.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...