Gjest Revenka Skrevet 12. februar 2006 #1 Skrevet 12. februar 2006 Til dere som har sett filmen og har peil på musikk. Hva heter det klassiske stykket som spilles når Elisabeth og Mr. Darcy danser på ballet? Utrolig vakker musikk. Den spilles også forøvrig i Elisabethtown når Drew tar en bilreise etter sin fars død etter oppskrift fra Claire. Hun hadde satt av 5 minutter til "sørging" over karrieren/fiaskoen.
Gjest Revenka Skrevet 12. februar 2006 #2 Skrevet 12. februar 2006 Jeg har funnet et klipp hvor den sangen er, men det står ikke hva den heter. Noen som tar seg bryet med å høre på den? Kanskje du kjenner den! http://www.amazon.com/gp/product/B000BEZQ0...&v=glance&n=130 Hør på snutten "A postcard to Henry Purcell"
Gjest Revenka Skrevet 12. februar 2006 #3 Skrevet 12. februar 2006 Oki, har funnet ut at Henry Purcell er komponisten, men ikke hva stykket egentlig heter. Anyone?
Gjest Revenka Skrevet 12. februar 2006 #4 Skrevet 12. februar 2006 Jeg fant til slutt.. stykket heter Rondeau og er fra Abdelazar. Nydelig altså!
Gjest Frigg Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 (endret) Den melodien kalles forkortet "Moniek's Maggot". 'PURCELL, ENCORE!' -"Duke of Gloucester's March, Moniek's Maggot" er visstnok den lange tittelen. Fant en beskrivelse av dansen her og der er også en liten midi-fil som du kan høre på. Ca midt på siden. Ellers går jeg utfra at du kan kjøpe soundtracket til filmen, den burde være der. Oppdatering:Eller kanskje ikke. Kunne ikke finne den på låt-listen til filmmusikken. Blir som reveenka sa, den der postcard to henry purcell blir vel det nærmeste. Og visste dere at de brukte faktisk den samme melodien i P&P miniserien i scenen der Liz og Darcy danser sammen? Nå vet dere det! Endret 13. februar 2006 av Frigg
Gjest Revenka Skrevet 22. februar 2006 #6 Skrevet 22. februar 2006 Jeg har kjøpt begge dvd'ene og det er ikke samme sang som spilles når de danser sammen (tenker på den nye spillefilmen og miniserien fra 95).
Susan Sto Helit Skrevet 24. februar 2006 #7 Skrevet 24. februar 2006 Jeg har kjøpt begge dvd'ene og det er ikke samme sang som spilles når de danser sammen (tenker på den nye spillefilmen og miniserien fra 95). ← Hmm... nå er det kanskje bare meg da, men hvordan klarer du å se (mer enn en gang, den første vet man jo ikke bedre) den nye filmen hvis du har sett miniserien? Synes denne filminnspillingen ble for dum, og satt gjennom hele filmen og irriterte meg over hvor dum den var. (Skulle tro regisøren ikke har lest boka i det hele tatt?) Mulig jeg blander sammen her, men mener den musikken var kjent fra et sted jeg også. Kan det være "Emma" (Med G. Paltrow)?
Gjest Frigg Skrevet 24. februar 2006 #8 Skrevet 24. februar 2006 (endret) Jeg har kjøpt begge dvd'ene og det er ikke samme sang som spilles når de danser sammen (tenker på den nye spillefilmen og miniserien fra 95). ← Jo, det er det. Oppdatert: Eh, med mindre du mente filmen Elisabethtown, da. Det vet jeg ikke, fordi jeg har ikke sett den filmen. Men melodien i filmen p&p og serien p&p er i allefall den samme. Og jeg er helt sikker. Har selv miniserien på dvd, og har sett en god del ganger nok til å kjenne igjen melodien da jeg så filmen p&p på kino. Endret 24. februar 2006 av Frigg
Gjest Frigg Skrevet 24. februar 2006 #9 Skrevet 24. februar 2006 Synes denne filminnspillingen ble for dum, og satt gjennom hele filmen og irriterte meg over hvor dum den var. (Skulle tro regisøren ikke har lest boka i det hele tatt?) Mulig jeg blander sammen her, men mener den musikken var kjent fra et sted jeg også. Kan det være "Emma" (Med G. Paltrow)? ← Endelig noen som er enig med meg! Synes filmen var mildt sagt dårlig! Og kan du tro at regissøren vant en BAFTA-pris for beste nykommer i kategorien regi? Utrolig! Mener også å huske melodien fra Emma, og en snartur innom imdb bekrefter at de brukte denne melodien også i Emma.
Susan Sto Helit Skrevet 24. februar 2006 #10 Skrevet 24. februar 2006 Endelig noen som er enig med meg! Synes filmen var mildt sagt dårlig! Og kan du tro at regissøren vant en BAFTA-pris for beste nykommer i kategorien regi? Utrolig! Mener også å huske melodien fra Emma, og en snartur innom imdb bekrefter at de brukte denne melodien også i Emma. ← Takketakk, for at du fafktisk ga meg rett, OG viste at det er flere enn meg som absolutt ikke likte denen ekle nye filmen! Var sammen med en venninne på kino, og hadde hvertfall en å sitte og "kritisere" sammen med, for hun syntes den var like ille! Utrolig at man kan vinne pris for denne! Man skulle blitt kjeppjagd for den skulle man! Og Keira Knightly som sier hun ELSKER karakteren Elisabeth, og alltid har drømt om å spille henne! Snakk om å miste min respekt når man kan klare å spille henne SÅ dum! Hun burde gått ut offentlig og fortalt at hun hadde for mye respekt for karakteren til at hun kunne spille denne rollen i en slik film! Det hadde det stått respekt av!
Gjest Revenka Skrevet 24. februar 2006 #11 Skrevet 24. februar 2006 jeg har begge filmene på dvd, både den nye filmen og miniserien, og det er ikke samme musikk når de danser sammen. Helt sikker Rondeau blir ikke spilt i miniserien i det hele tatt. Jeg så filmen før miniserien, og likte ikke miniserien noe spesielt godt. Syns filmen var kjempebra og skuespillerne var dyktige.
Susan Sto Helit Skrevet 25. februar 2006 #12 Skrevet 25. februar 2006 jeg har begge filmene på dvd, både den nye filmen og miniserien, og det er ikke samme musikk når de danser sammen. Helt sikker Rondeau blir ikke spilt i miniserien i det hele tatt. Jeg så filmen før miniserien, og likte ikke miniserien noe spesielt godt. Syns filmen var kjempebra og skuespillerne var dyktige. ← Les boka en gang, og se hvilken du liker etterpå?
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #13 Skrevet 25. februar 2006 Den melodien Lizzie og Mr.Darcy (i miniserien) danser til er den samme som Emma og Mr.Knightly danser til. Men det er en annen melodi som er den samme både i filmen og miniserien P&P
Gjest Revenka Skrevet 25. februar 2006 #14 Skrevet 25. februar 2006 Jeg har lest boken, og liker fortsatt filmen best.
Gjest Frigg Skrevet 26. februar 2006 #15 Skrevet 26. februar 2006 jeg har begge filmene på dvd, både den nye filmen og miniserien, og det er ikke samme musikk når de danser sammen. Helt sikker Rondeau blir ikke spilt i miniserien i det hele tatt. Jeg så filmen før miniserien, og likte ikke miniserien noe spesielt godt. Syns filmen var kjempebra og skuespillerne var dyktige. ← Den melodien som spilles når Elizabeth og Darcy danser i filmen P&P og serien P&P er 'PURCELL, ENCORE!' -"Duke of Gloucester's March, Moniek's Maggot" . Men som sagt i et rettet innlegg lenger opp, dersom du selvfølgelig ikke mener i filmen P&P og filmen Elisabethtown. Det kan jeg ikke svare på fordi jeg har ikke sett filmen Elisabethtown.
Gjest Frigg Skrevet 26. februar 2006 #16 Skrevet 26. februar 2006 Utrolig at man kan vinne pris for denne! Man skulle blitt kjeppjagd for den skulle man! Og Keira Knightly som sier hun ELSKER karakteren Elisabeth, og alltid har drømt om å spille henne! Snakk om å miste min respekt når man kan klare å spille henne SÅ dum! Hun burde gått ut offentlig og fortalt at hun hadde for mye respekt for karakteren til at hun kunne spille denne rollen i en slik film! Det hadde det stått respekt av! ← Alltid drømt om å spille henne? Siden når? dama er jo knapt tyve år jo. Nei, hun imponerte overhodet ikke. Ikke noe av produksjonen imponerte. Eller var overbevisende. :ristepåhodet:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå